افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

سیگنال‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم/حق پاسخ محفوظ است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 411852
سیگنال‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم/حق پاسخ محفوظ است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترسید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با اشاره به حجم اطلاعاتی که جمهوری اسلامی ایران از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اختیار داشت، گفت: نشانه هایی از احتمال وقوع این اقدام به دست ما رسیده است. حمله ای از شب قبل از حمله که به ما […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترسید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با اشاره به حجم اطلاعاتی که جمهوری اسلامی ایران از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اختیار داشت، گفت: نشانه هایی از احتمال وقوع این اقدام به دست ما رسیده است. حمله ای از شب قبل از حمله که به ما در مورد موضوع اطمینان داد و ما مرتباً با دوستان خود در بخش نظامی سیگنال ها و اخبار رد و بدل می کنیم. با طرف های مختلف پیام رد و بدل شد و اقداماتی را که باید انجام می دادیم تا حمله پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این زمینه عمل کردیم. بار ما پرداخت می کنیم

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: تلاش جمهوری اسلامی در همه ابعاد آن در هماهنگی کامل میدانی و دیپلماسی است و دشمنان را وادار به بازنگری در سیاست‌های خود در چند هفته گذشته درست در زمانی که نیروهای نظامی ما فعال بودند، می‌شود. سیاست خارجی ما هم عمل کرده و این باعث شد که کشور در مقابل تهدیدات دشمنان مقاومت کند و کودتاها آنطور که اعلام شده نبود و نیروهای نظامی ما مقاومت خوبی کردند و چند سرباز در این راه به شهادت رسیدند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما خون شهدای خود را نخواهیم ریخت و این حق را برای خود محفوظ می داریم که به اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دهیم و در زمان مناسب این کار را انجام خواهیم داد.

عراقچی در ادامه این گفتگو و درباره جزئیات گفت و گو با وزرای خارجه قطر و مصر پس از حمله صهیونیست ها گفت: برای تبادل پیام با آمریکا نیازی به کشورهای واسطه نداریم و سفارت سوئیس این کار را انجام می دهد. تماس کشورها با ما با هدف اعلام همبستگی با ایران و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی بود. با وزرای خارجه که پس از حمله رژیم صهیونیستی با ما تماس گرفتند، درباره مشکلات کنونی منطقه رایزنی و تبادل نظر کردیم، زیرا شرایط منطقه همچنان بحرانی است و ادامه این رایزنی ها کاملا طبیعی است.

عراقچی که امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته بود، ادامه داد: اروپایی ها مانند آمریکا که به رژیم صهیونیستی کمک های مالی، نظامی، سیاسی و حقوقی کرده اند، با این رژیم و در بسیاری از رژیم صهیونیستی همکاری کردند. جنایات رژیم در منطقه شریک هستند، بنابراین موضع دوجانبه آن در حمله به ایران قابل پیش بینی بود و نباید تعجب برانگیز باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با توجه به موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال جزایر سه گانه ایرانی گفت: این جزایر متعلق به ایران است و تا ابد باقی خواهد ماند و ما از هیچکس به این معنا راضی نیستیم. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.