افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

سیستم اسکن عنبیه؛ با آخرین ویژگی امنیتی اپل آشنا شوید

  • کد خبر : 195198
سیستم اسکن عنبیه؛  با آخرین ویژگی امنیتی اپل آشنا شوید

اپل همزمان با عرضه ویژن پرو اطلاعات اضافی در مورد سیستم احراز هویت جدید آن به نام Optic ID منتشر کرده است. با تشخیص عنبیه چشم، علاوه بر باز کردن سریع قفل دستگاه، Optic ID می‌تواند احراز هویت را برای سیستم پرداخت Apple Pay و دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها و اطلاعات شخصی مختلف را […]

اپل همزمان با عرضه ویژن پرو اطلاعات اضافی در مورد سیستم احراز هویت جدید آن به نام Optic ID منتشر کرده است. با تشخیص عنبیه چشم، علاوه بر باز کردن سریع قفل دستگاه، Optic ID می‌تواند احراز هویت را برای سیستم پرداخت Apple Pay و دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها و اطلاعات شخصی مختلف را فعال کند.

برنامه هایی که از Face ID و Touch ID استفاده می کنند گوشی آیفون و آی پد سازگار، به طور خودکار از Optic ID پشتیبانی می کند. علاوه بر این، پس از پیکربندی Optic ID، احراز هویت از طریق آن برای استفاده از Persona لازم است. پرسوناها شخصیت های مجازی Vision Pro هستند که بر اساس کاربر طراحی شده اند.

شناسایی نوری تغییر دهنده بازی برای سیستم های اسکن عنبیه است

اپل می گوید: «همانطور که Touch ID و Face ID احراز هویت از طریق اثر انگشت و تشخیص چهره را متحول کردند، Optic ID نیز احراز هویت از طریق تشخیص عنبیه را متحول کرد.

Optic ID احراز هویت ایمن و بصری را ارائه می دهد و بر اساس منحصر به فرد بودن عنبیه شما است. این ویژگی ایمنی توسط یک سیستم ردیابی چشم با عملکرد بالا و دوربین های مادون قرمز و LED ها پشتیبانی می شود. هدست واقعیت مجازی اپل آن را ممکن ساخته اند

Optic ID به طور پیش فرض هر دو چشم را اسکن می کند. همانطور که اندازه عنبیه و مردمک در شرایط نوری مختلف تغییر می کند، Optics ID با به روز رسانی الگوی ثبت شده پس از هر احراز هویت موفق سازگار می شود. اپل مطمئن می شود که تمام داده های بیومتریک رمزگذاری شده است و در iCloud یا هر جای دیگری ذخیره نمی شود.

اپل قابلیتی را در چارچوب ویژگی Accessibility (برای افراد دارای معلولیت) تعریف کرده است که به کاربر اجازه می دهد فقط یک چشم را اسکن کند که در مسیر Accessibility و در قسمت Eye input در تنظیمات Vision Pro موجود است. علاوه بر این، Optics ID می تواند به طور کامل غیر فعال شده است. در این صورت فقط برای ورود به دستگاه باید از رمز عبور استفاده کنید.

برای کاربران با دید کم، سیستم Optic ID با لنزهای طبی سنتی و لنزهای تماسی نرم زایس سازگار است. این بدان معنی است که حتی با لنز روشن می تواند عنبیه را تشخیص دهد.

تمام داده های بیومتریک Optic ID رمزگذاری شده است

اپل می گوید Optic ID از سخت افزار و نرم افزار پیشرفته برای تشخیص عنبیه استفاده می کند. وقتی Optic ID را تنظیم می‌کنید، دوربین‌های Vision Pro با استفاده از نور مادون قرمز به‌طور ایمن از عنبیه شما عکس می‌گیرند.

اطلاعات تصویر عنبیه به Secure Enclave و بخشی از موتور عصبی تراشه M2 ارسال و پردازش می‌شود و در آنجا به مجموعه‌ای از کدهای ریاضی برای احراز هویت تبدیل می‌شود. هر بار که با Optic ID احراز هویت می کنید، از همان فرآیند برای تطبیق تصویر عنبیه شما با داده های بیومتریک ثبت شده استفاده می شود.

به گفته اپل، Optic ID استانداردهای ایمنی بین المللی را رعایت می کند و به دلیل قدرت کم قطره چکان ها به چشم و پوست آسیبی نمی رساند.

اپل می‌گوید احتمال باز کردن قفل Vision Pro توسط یک فرد تصادفی با استفاده از Optic ID کمتر از یک در میلیون است. غول فناوری آمریکایی ادعا می کند که اپتیک ID ساختار دقیق عنبیه را در محدوده مادون قرمز نزدیک تشخیص می دهد. که در آن الگوهای عنبیه بسیار دقیق ثبت شده است.

Optic ID اجازه می دهد تا 5 تلاش برای احراز هویت ناموفق قبل از نیاز به رمز عبور. به عنوان یک لایه حفاظتی اضافی، می توانید Vision Pro را طوری تنظیم کنید که پس از 10 تلاش ناموفق، تمام داده ها، محتوا و تنظیمات شخصی را پاک کند.

هر بار که Vision Pro روشن می‌شود، بازنشانی می‌شود یا به‌مدت ۴۸ ساعت بدون استفاده باقی می‌ماند، رمز عبور لازم است. علاوه بر این، اگر رمز عبور به مدت 5.6 روز استفاده نشود یا شناسه نوری به مدت 4 ساعت استفاده نشود، رمز عبور باید وارد شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.