افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

سیستان و بلوچستان در محاصره سیل قرار گرفت/ ۱۱ استان پرخطر اعلام شد

  • کد خبر : 218863
سیستان و بلوچستان در محاصره سیل قرار گرفت/ ۱۱ استان پرخطر اعلام شد

به گزارش رکنا، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه 11 شهر استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و سیل قرار دارند، گفت: 3 بالگرد به محض بهبود شرایط جوی آماده امداد رسانی به سیل زدگان هستند. برای عملیات امدادی آماده هستند. هوا را شروع کنید. بابک محمودی روز جمعه اظهار […]

به گزارش رکنا، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه 11 شهر استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و سیل قرار دارند، گفت: 3 بالگرد به محض بهبود شرایط جوی آماده امداد رسانی به سیل زدگان هستند. برای عملیات امدادی آماده هستند. هوا را شروع کنید.

بابک محمودی روز جمعه اظهار کرد: از روز سه شنبه 17 اسفند ماه بارندگی در جنوب شرق کشور داشتیم که این بارندگی ها از شب گذشته در سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری داشت.

وی ادامه داد: امروز جمعه ۲۰ اسفند چهار منطقه اصلی شهرستان های چابهار و ۱۱ شهرستان خاش، سیب، سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک درگیر سیل است. و مهرستان که نیاز به خدمات امدادی داشتند.

محمودی با بیان اینکه این شهرها در اثر سیلاب با خطر جدی مواجه نیستند، تصریح کرد: سیل عمدتاً در شمال چابهار رخ داده و موجب آبگرفتگی گسترده شده و تاکنون به حدود 1100 خانوار کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان خانواده هایی در سیل گرفتار هستند که امکان دسترسی و امداد رسانی وجود ندارد، افزود: 270 خانوار اسکان اضطراری دریافت کردند. برای این منظور 1200 قالیچه و 2000 تخته پتو، پنج تن نایلون، 250 لامپ و 6000 بسته غذایی آماده تحویل به حادثه دیدگان است.

محمودی ادامه داد: 64 تیم در منطقه حضور داشته اند و استان های همجوار مانند کرمان و خراسان جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفته اند تا در صورت نیاز به هلال احمر سیستان و بلوچستان بیایند. سیل در چابهار زیاد است به طوری که 2 فروند بالگرد فراخوانی شده است اما هنوز شرایط پرواز برای شروع عملیات امداد هوایی مهیا نیست.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به هموطنان توصیه کرد در صورت وقوع سیل از تردد و عبور و مرور خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=218863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.