افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

سیراک ملکنیان از بنیانگذاران هنر مدرن ایران درگذشت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 334164
سیراک ملکنیان از بنیانگذاران هنر مدرن ایران درگذشت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترسیراک ملکانیان، نقاش پیشکسوت ایرانی مقیم کانادا، روز شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ درگذشت. سیراک ملکانیان در کردان نزدیک تهران به دنیا آمد. او یکی از هنرمندان ارمنی طبری ایرانی بود که همراه با بسیاری از نقاشان و مجسمه سازان مدرن ارمنی به رونق پنج بی ینال تهران کمک کرد. همچنین او […]

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترسیراک ملکانیان، نقاش پیشکسوت ایرانی مقیم کانادا، روز شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ درگذشت.

سیراک ملکانیان در کردان نزدیک تهران به دنیا آمد. او یکی از هنرمندان ارمنی طبری ایرانی بود که همراه با بسیاری از نقاشان و مجسمه سازان مدرن ارمنی به رونق پنج بی ینال تهران کمک کرد. همچنین او و مارکو گریگوریان از بنیانگذاران «گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان» بودند.

آنی کنارکی، داماد سیراک ملکانیان، خبر درگذشت وی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که به شرح زیر است: «با اندوه عمیق درگذشت سیراک ملکانیان، رویاپرداز واقعی دنیای هنر را اعلام می کنیم. سیراک ملکانیان. در روز شنبه 27 اوت درگذشت و میراثی غنی از خود به جای گذاشت که الهام بخش و تأثیرگذار بر نسل ها خواهد بود.”

سیراک ملکنیان متولد 3 اسفند 1310 راهی هنری شد که مسیر هنر معاصر ایران را برای همیشه تغییر داد. او به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران هنر مدرن ایران شناخته می‌شود و به دلیل سبک متمایز و خلاقیت قابل توجه خود، آثاری خلق کرد که مخاطبان را در سراسر جهان به وجد آورد.

سیراک ملکانیان در طول فعالیت خود آثار خود را در گالری ها و موزه های برجسته به نمایش گذاشت. نفوذ او فراتر از آثار خودش بود، زیرا او به هنرمندان نوظهور راهنمایی می‌کرد و در پروژه‌های فرهنگی مهم شرکت می‌کرد.

سیراک ملکانیان را به خاطر استعداد منحصر به فرد، اشتیاق و تأثیر ماندگاری که بر دنیای هنر از خود به جا گذاشت، در خاطر خواهند ماند.

مراسم یادبودی برای میراث او در ماه اکتبر در تورنتو برنامه ریزی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

خبرگزاری بیشتر تسلیت به خانواده و جامعه تجسمی نقاش مدرن ایرانی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=334164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.