افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

سید حسن خمینی: رژیم شاه رسانه ها را نمی شناخت. رادیو و تلویزیون آنها در «ضعف شناختی» فرو رفته بود و ظرفیتی برای کنترل افکار عمومی زمان خود نداشت/ «تک گویی» و «تهمت» آفت رسانه های زمانه ماست.

  • کد خبر : 195335
سید حسن خمینی: رژیم شاه رسانه ها را نمی شناخت.  رادیو و تلویزیون آنها در «ضعف شناختی» فرو رفته بود و ظرفیتی برای کنترل افکار عمومی زمان خود نداشت/ «تک گویی» و «تهمت» آفت رسانه های زمانه ماست.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایسنا: سید حسن خمینی تاکید کرد که انقلاب اسلامی یک انقلاب «رسانه‌ای» است. انقلاب «کاست» برجسته شد: امام به درستی قدرت رسانه را تشخیص داد و از آن به بهترین نحو استفاده کرد. حجت الاسلام می رود المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران ارشد صدا و سیما […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایسنا: سید حسن خمینی تاکید کرد که انقلاب اسلامی یک انقلاب «رسانه‌ای» است. انقلاب «کاست» برجسته شد: امام به درستی قدرت رسانه را تشخیص داد و از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

حجت الاسلام می رود المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران ارشد صدا و سیما با آرمان های امام خمینی (ره) گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ایران را با آرمان های امام خمینی (ره) تعریف کنیم. یک عنوان واحد که در این سالها «انقلاب رسانه ای» و به عبارتی «انقلاب کاست» داده شده است. البته در طول تاریخ، نهادهای قدرت همواره از ابزار تبلیغاتی استفاده کرده اند. مثلاً «شعر» همیشه در مرکز قدرت شکل گرفته است; زیرا یکی از مهمترین ابزارها بوده است.

یادگار امام افزود: شاید بتوان گفت اولین رهبر و انقلابی که به طور موثر از ابزار مدرن استفاده کرد، انقلاب اسلامی بود. به هر حال، شکست رژیم طاغوت در شکست بخش رسانه است. آنها ابتدا در این زمینه شکست خوردند و در سایر زمینه ها نیز فرو ریختند. امام به درستی قدرت رسانه های آن زمان را تشخیص داد و از آن در حد توان استفاده کرد; یعنی با استفاده از سکوها، رادیوها و حتی ابزارهایی که قدرت های آن زمان علیه امام داشتند، خلع سلاح شوند.

وی تصریح کرد: قبل از امام فقط با ابزار کتاب، رسانه، منبر و تریبون انقلاب می شد، اما در نوفل لوشاتو زمانی که امام در حال سخنرانی بودند، قبل از غروب به صورت تلفنی به تهران منتقل شدند. اتفاقا در اسدآباد همدان یکی از قربانیان انقلاب. این امر امکان برقراری تماس از خارج از کشور را به 10 تا 15 مکان در تهران، مشهد، اصفهان و قم به طور همزمان فراهم کرد. صدای امام را پخش می کردند و در این مکان ها ضبط می کردند. این نوار دست به دست شد و وسیله انقلابیون شد.

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه وقتی توانستیم «رسانه‌ها» را در دست بگیریم، رژیم شاه فروپاشید، اظهار داشت: امام و رهبران انقلاب در آن زمان به درستی فهمیدند که افکار عمومی تابع این مقوله مهم است. و با هیئت ها، تریبون ها، مطبوعات و رادیوها توانسته بودند تسلط پیدا کنند. به همین دلیل برخی از متفکران غربی که می خواستند انقلاب ایران را تحلیل کنند، گفتند که انقلاب ایران یک «انقلاب کاست» است. این صداها و نوارها پخش می شد و می توانست موج ایجاد کند.

وی تاکید کرد: درک درستی از شرایط و تحولات آن روز در جهان وجود داشت; مثل بحث ورود دولت جدید آمریکا و تغییر گفتمانی که می خواستند ایجاد کنند. آنها آن را به سلاحی پیروز علیه رژیم شاه تبدیل کردند. ضمناً رژیم شاه رسانه ها را نمی شناخت. رادیو و تلویزیون آنها در “ضعف شناختی” فرو رفته بود و توانایی کنترل افکار عمومی زمان خود را نداشتند و با یک برنامه نیم ساعته رادیویی خارجی شکست خوردند زیرا توانایی صحبت کردن و ایجاد تفاهم با آنها را نداشتند. مردم. و متقاعد کردن

یادگار امام با اشاره به اینکه صدا و سیما در زمان شاه به توده های مردمی توجه نمی کرد، ادامه داد: ایشان برای یک قسمت برنامه پخش می کردند، غافل از اینکه جامعه فکر دیگری می کرد. اینها جزایری بودند که نمونه اش جشنواره هنری شیراز است. نمونه اش فسادی است که می خواستند ایجاد کنند، اما جامعه جور دیگری رفتار کرد، طرد کرد و همدلی نکرد.

وی با بیان اینکه هر کاری نیاز به فرم و محتوایی دارد، گفت: انقلاب محتوای جدیدی ارائه کرد و از بهترین شکل زمان خود برای القای پیام استفاده کرد.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: 12 بهمن و 22 بهمن کار کارستان است چرا که هیچکس در ایران 2500 سال نتوانست نظام سلطنتی را فرو بپاشد. اما مهمتر از 22 بهمن روز 12 اردیبهشت است. زیرا فروپاشی یک سیستم می تواند با تجمع نیروهای منفی همراه باشد; اما لحظه ای که می خواهید چیزی مثبت بگویید، مردم باید به شما رای موافق بدهند. آنها باید شما را بپذیرند. برای فروپاشی شاه و نظام سلطنتی همین بس که همه ناراحتند دور هم جمع شوند.

وی با اشاره به اتفاقات سال گذشته افزود: زمانی که می خواستند جمهوری اسلامی را رد کنند، افراد بیشتری جمع شدند. اما وقتی خواستند مثبت صحبت کنند بعد از سه روز شکستند. مهم این است که از دل ملت “بله” بگیرند. این همان «انقلاب» است. فروپاشی نظام شاهنشاهی کاری است که جز برای این مرد خدا (امام خمینی) و مردمی که پشت سر ایشان ایستاده بودند، انجام نمی شد. اما ایجاد «جمهوری اسلامی» بسیار دشوارتر از این بود. اینکه 98 درصد مردم «بله» می‌گویند، فقط به خاطر هدایت خداوندی است که دلشان را به یک نقطه معطوف کرده است.

یادگار امام ادامه داد: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست» و بار دیگر فرمودند: «امام حیات و زندگی است. روح جمهوری اسلامی». یعنی انقلاب و جمهوری اسلامی بدون این شخصیت پیشرفت نمی کند. چون مرکز دلها شد، همه جمع شدند و «بله» گفتند; 98 درصد مثبت صحبت کردند.

وی تصریح کرد: اگر گفته می شد انقلاب ایران انفجار نور بود، جمهوری اسلامی ایران معجزه نور بود. نه نوک نیزه بود، نه سلاح و نه کودتا. هیچ یک از انقلاب های جهان «انقلاب» نبودند. چیزی که کل جامعه می تواند در آن مشارکت داشته باشد. شش و هفت دهک پایین جامعه 100 درصد دلسوز و دهک های بالای اقتصادی جامعه بالای 95 درصد بودند. در میان روستائیان، شهرنشینان، دانشگاهیان، حوزویان، اندیشمندان و هنرمندان به اندازه «همه با هم» طرفداران انقلاب بودند.

سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه بحث در رسانه ها روز به روز تغییر می کند، گفت: اگر راه را ندانیم و محتوای لازم برای زمانه خود را تولید نکنیم، عقب می مانیم. بحث در رسانه ها روز به روز تغییر می کند، زمان تغییر می کند. این را آگاهانه می گویم و مطمئنم این حرف هایی که می زنم در رسانه ملی معروف است و همه بهتر از من می شناسند. شاید لازم باشد فشارهای خارجی دست مدیران سازمان را باز کند.

وی با اشاره به اینکه «لوله گویی»، «تک گویی» و «بدگویی» آفت رسانه های زمانه ماست، تاکید کرد: زیاده گویی گاهی نتیجه عکس دارد. روزی روزگاری ممکن بود فکر می کردید با چهره ندادن به یک نفر، بی خیال می شوند. دوره او تمام شده است. امروز شرکای زیادی برای رادیو و تلویزیون و نه فقط برای رادیو و تلویزیون ما پیدا شده است. همه شبکه هایی که آمده اند خودشان خبرنگار شده اند. امروز هیچ کس اخبار را نمی شنود، بلکه آن را “می بیند”. شما نمی توانید صبر کنید تا اخبار را به مردم بگویید، آنها اخبار را خواهند دید.

یادگار امام با تاکید بر اینکه مردم در اخبار گم نمی شوند، تصریح کرد: هرکسی به اندازه توان خود توانایی تولید رسانه را دارد. به علاوه غنی سازی سازمان توسط کسانی که خودشان یک رسانه تحلیلی هستند و باز شدن درها که این روزها اتفاق افتاده و بسیار خوشحال است و راه به جایی نبرده است، هیچ اتفاقی نیفتاده است. شاید برای مدیر سخت باشد، اما به نفع جامعه و اعتماد است.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران «نبض رسانه ای» ماست، گفت: ما با محتوای غنی انقلاب و راهی که رهبرانقلاب شناختند پیروز شدیم. امروز می توانیم با همین شرایط پیش برویم. شما باید فرم را بهتر از من بلد باشید. دست نیروهای انقلابی پر محتوا است و ما هنوز ظرفیت تولید محتوا برای زمانه خود را داریم. اما شرط اساسی این حرکت این است که دوستان شجاعت لازم برای پیمودن این مسیر را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.