افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

سیدامیر حسینی: ضرورت مبارزه با فساد و مافیا «حکمرانی خوب» است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 140460
سیدامیر حسینی: ضرورت مبارزه با فساد و مافیا «حکمرانی خوب» است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، ایشان در دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری که در حسینیه امام خمینی(ره) اول آذرماه برگزار شد، بر «ورزش قوی» تاکید کردند که ایران قدرتمند باید ورزش قوی داشته باشد تا از بروز آفات جلوگیری کند. «فساد اقتصادی، تشکیل مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی» مورد توجه قرار گرفت. وی همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، ایشان در دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری که در حسینیه امام خمینی(ره) اول آذرماه برگزار شد، بر «ورزش قوی» تاکید کردند که ایران قدرتمند باید ورزش قوی داشته باشد تا از بروز آفات جلوگیری کند. «فساد اقتصادی، تشکیل مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی» مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین به وضعیت رفاه و معیشت ورزشکاران پرداخت و تاکید کرد: گفتار، رفتار و سبک زندگی ورزشکاران الگوی بسیاری از جوانان است. تهیه سند ملی ورزش از دیگر مواردی بود که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه ورزش به آن اشاره کردند.

سیدامیر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح این مسائل و راه های حل آن پرداخت. وی تاکید می کند که «حکمرانی خوب» باید در برنامه مبارزه با فساد و رفع مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی گنجانده شود.

تاکید بر دسته تمرینی برای داشتن “ورزش های قوی”

«ورزش قوی و نحوه لذت بردن از آن» اولین سوال مطرح شده در این گفتگو بود که امیرحسینی به مقوله آموزش تاکید کرد و گفت: اساس ورزش قوی، آموزش و توجه جدی به مقوله تربیت است. در مدارس است و این روند باید در سطح دانشگاه ها و نیروهای مسلح نیز دنبال شود.

تاکید بر فعال شدن مجدد المپیاد ملی

و در همین زمینه ادامه داد: از این نظر تربیت مربی و ایجاد امکانات برای ورزش مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد. طراحی رویدادهای ورزشی بین‌المللی در سطح مدارس، بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها نیز از جمله برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد و المپیاد کشور مانند گذشته مجدداً فعال و اجرا شود.

توجه به استعدادیابی به ویژه در رشته های مدال آوری

معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: همزمان با مقوله آموزش و برای نتیجه گیری مستمر باید به پرورش استعدادها نیز توجه شود که فدراسیون ها در این زمینه مسئولیت مهمی دارند. این موضوع به خصوص در رشته های مدال آوری مانند دو و میدانی و تیراندازی که علاوه بر شنا مدال های زیادی در بازی های المپیک دارند، باید بسیار جدی تر باشد.

پیشرفت ورزشکار ارتباط مستقیمی با دغدغه های مالی آنها دارد.

مدیر سابق آکادمی ملی المپیک در رابطه با «زندگی ورزشکاران و چگونگی رفع این نگرانی از زندگی آنها» اظهار کرد: اصولاً پیشرفت ورزشکار زمانی امکان پذیر است که دغدغه ای نداشته باشد. به خصوص در حوزه های فناوری محور که گاه شاهد بودیم برای تهیه تجهیزات مورد نیاز مانند سلاح مجبور به فروش خانه های خود می شوند، این موضوع باید جدی تری گرفته شود.

به گفته امیرحسینی، ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و مافیای داخلی، آن گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، پیروی از «حکومت داری خوب» است.

استخدام ورزشکار از طریق شرکت های خصوصی

حسینی افزود: برای اینکه یک ورزشکار بدون دغدغه به صورت تمام وقت به تیم خدمت کند باید حداقل حقوق به او داده شود. در این زمینه نه تنها باید به موضوع اشتغال در نهادهای دولتی که امروز دغدغه ماست، توجه کنیم، بلکه باید شرکت های خصوصی را نیز در نظر بگیریم.

از مشوق های قانونی برای رسیدن به نتیجه استفاده کنید

وی یادآور شد: در این زمینه باید بسته های تشویقی برای ورود شرکت ها به این عرصه در نظر گرفته شود تا ورزشکاران در راستای مسئولیت اجتماعی خود جذب شوند. باید بپذیریم که در این زمینه کار کمی انجام شده است، در حالی که شرکت های خصوصی می توانند کمک کنند، به شرط اینکه مشوق های قانونی فراوانی داشته باشند.

نیاز به شفافیت برای مبارزه با فساد و مافیا

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک همچنین با بیان اینکه در رابطه با «مفاسد اقتصادی، مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی و چگونگی ریشه کن کردن این معضلات در ورزش» موضوعی بسیار مهم و تخصصی است، گفت: این موضوع بسیار مهم است. حل مشکلات شما باید از بالا شروع شود و به سمت پایین حرکت کند. شفافیت نیز لازم است. در این زمینه طرحی را به محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک ارائه کردم که پاسخی دریافت نکردم.

تأکید بر «حکمرانی خوب» و سه اصل آن

حسینی در این زمینه توضیح بیشتری داد و تصریح کرد: این طرح در راستای تاکید کمیته بین المللی المپیک (IOC) تحت عنوان حکمرانی خوب ارائه شد. شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی سه رکن اصلی و تاثیرگذار این طرح است. این سه اصل حکمرانی خوب منجر به کاهش فساد می شود و اجرای آن باید توسط کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها پیگیری شود و وزارت ورزش نیز باید حمایت های لازم را برای دستیابی به حداقل مشکلات در این زمینه داشته باشد. در همان زمان که طرح را به کمیته ملی المپیک ارائه کردم، درخواست طرح و تصویب آن را در شورای عالی ورزش کردم اما پاسخی دریافت نکردم.

مدلسازی هم نیاز به آموزش دارد

مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه ورزش بار دیگر تاکید کردند که ورزشکاران الگوی جوانان هستند. برای الگوگیری خوب چه باید کرد؟» حسینی در پاسخ به این سوال گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه صحیح است اما ورزشکار باید از آموزش های لازم بهره مند شود تا بتواند به خوبی ایفای نقش کند. الگویی برای جوانان وقتی معاون فرهنگی سازمان آمادگی جسمانی بودم برنامه تمرینی مستمری برای ورزشکاران و مربیان داشتیم که در زمینه فنی، علمی، فرهنگی و … بود و تاثیر خوبی داشت. امروز در امروز، ما نیاز به استفاده از افراد متخصص داریم تا ورزشکارانی را از همه رشته‌ها برای مدل‌سازی تربیت کنیم.

اجرای سند ملی ورزش مهمتر از تدوین آن است

سید امیرحسینی در پایان درباره سند ملی که در جلسه به آن اشاره شد و اینکه «این سند را چه کسی باید تدوین کند؟»، گفت: تدوین سند ملی ورزش بر عهده وزارت ورزش است اما مهمتر از آن. از تدوین سند اجرای آن است. حتی اگر بهترین و قانونی ترین سند تهیه شود اما اجرا نشود، ارزشی ندارد. از این رو بیشتر به فکر اجرا و تحقق شرایط لازم برای این امر بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.