افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

سگ وحشتناک و غول پیکر ایتالیایی که شبیه کامیون ماک است!/ عکس

  • کد خبر : 363384
سگ وحشتناک و غول پیکر ایتالیایی که شبیه کامیون ماک است!/ عکس

به گزارش صبح ماستیف ناپولیتن یا ماستینو ناپولیتانو یک نژاد بزرگ ایتالیایی از سگ ماستیف است. این سگ از سگ های نگهبان سنتی مرکز ایتالیا می آید. در سال 1949 توسط “انجمن ملی پرورش دهندگان سگ ایتالیایی” به عنوان یک نژاد شناخته شد و در سال 1956 توسط FCI پذیرفته شد. این سگ از نظر […]

به گزارش صبح ماستیف ناپولیتن یا ماستینو ناپولیتانو یک نژاد بزرگ ایتالیایی از سگ ماستیف است. این سگ از سگ های نگهبان سنتی مرکز ایتالیا می آید.

در سال 1949 توسط “انجمن ملی پرورش دهندگان سگ ایتالیایی” به عنوان یک نژاد شناخته شد و در سال 1956 توسط FCI پذیرفته شد. این سگ از نظر ظاهری نزدیک به “کین کورسو” است.

تاریخچه ماستیف ناپل

به گزارش Secret of Survival، ماستیف ناپلی از سگ های شکار و نگهبان سنتی مرکز ایتالیا گرفته شده است. انتخاب این نژاد در سال 1947 توسط پیرو اسکانزیانی آغاز شد که یکی از آنها را در نمایشگاهی در ناپل در سال 1946 دید.

او اولین استاندارد این نژاد را طراحی کرد که در سال 1949 توسط “انجمن ملی پرورش دهندگان سگ ایتالیایی” به رسمیت شناخته شد. در سال 1956 توسط FCI پذیرفته شد.

ماستیف ناپلی بزرگ و قدرتمند است که بین 50 تا 70 کیلوگرم وزن و 60 تا 75 سانتی متر ارتفاع دارد. طول بدن او تقریباً 15 درصد بیشتر از قد او است.

پوست این سگ قدرتمند ایتالیایی فراوان و شل است، به خصوص روی سر، جایی که چین و چروک های قوی آویزان است. اساساً یکی از ویژگی های متمایز ماستیف ناپلی چین و چروک های متعدد آن است که ظاهری وحشتناک به آن می بخشد.

رنگ پوشش ترجیحی این سگ سیاه، خاکستری و سربی است، اما قهوه ای مایل به قرمز، حنایی، گندمی، فندقی، خاکستری کبوتری و ایزابلین نیز قابل قبول است.

تمام رنگ های مو را می توان با رنگ های دیگر مخلوط کرد و علائم سفید کوچک روی انگشتان پا و سینه قابل تحمل است.

انتظار می رود که یک ماستیف ناپلی تا 10 سال عمر کند. یک مطالعه در بریتانیا که در سال 2024 انجام شد نشان داد که امید به زندگی این نژاد 9.3 سال در مقایسه با میانگین 12.7 برای نژادهای خالص و 12 سال برای نژادهای مخلوط است.

چند حقایق جالب در مورد ماستیف ناپل

ماستیف های ناپل منشا باستانی دارند. قدمت اجداد ماستیف ناپلی به 3000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد.

این ماستیف ها برای قرن ها در سراسر اروپا محبوب بودند. مانند بسیاری از نژادهای سگ، آنها تقریباً پس از جنگ جهانی دوم ناپدید شدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم، یک روزنامه نگار و نقاش ایتالیایی این نژاد را دوباره کشف کرد و ماستیف ناپلی یا ماستیف ایتالیایی را که امروزه می شناسیم توسعه داد.

منبع: راز بقا.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.