افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

سکوت وحشتناک در منطقه – خبرآنلاین

  • کد خبر : 337546
سکوت وحشتناک در منطقه – خبرآنلاین

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، دیوید ایگناتیوس، ستون نویس واشنگتن پست درباره وضعیت مذاکرات آتش بس در غزه 10 ماه پس از آغاز آن نوشت: به گفته مقامات آمریکایی، توافق آتش بس در غزه در آستانه فروپاشی است و وجود دارد. هیچ جایگزین فوری و روشنی برای آن وجود ندارد. او همچنین نوشت: […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، دیوید ایگناتیوس، ستون نویس واشنگتن پست درباره وضعیت مذاکرات آتش بس در غزه 10 ماه پس از آغاز آن نوشت: به گفته مقامات آمریکایی، توافق آتش بس در غزه در آستانه فروپاشی است و وجود دارد. هیچ جایگزین فوری و روشنی برای آن وجود ندارد.

او همچنین نوشت: ترسناک است. به هر طرف که نگاه کنی نشانه هایی از آرامش قبل از طوفان را می بینی. واقعاً در این مذاکرات مبهم چه می گذرد؟ پاسخ به این سوال همیشه در خاورمیانه خطرناک است، اما می توانم آنچه را که از مقامات آگاه آمریکایی و اسرائیلی شنیده ام به اشتراک بگذارم. آنها از بسته ای از مسائل دیپلماتیک و نظامی حل نشده صحبت می کنند که به چالش هایی برای جو بایدن و تیمش تبدیل شده است.

این مقاله نویس آمریکایی در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات ارشد و در تلاش برای مقصر جلوه دادن حماس نوشت: بزرگترین چالشی که باقی می ماند سکوت حماس در قبال پیشنهاد جدید آمریکا و میانجی ها برای حل مشکل است. مسائل باقی مانده پیرامون آتش بس 45 روزه و آزادی اسرای اسرائیلی.

وی در ادامه با استناد به مقامات آمریکایی نوشت: «هیات آمریکایی در چهار روز گذشته پاسخی از حماس دریافت نکرده است».

پیشنهاد جدید آمریکا توافق “پل سازی” نامیده می شود و به گفته یک منبع فلسطینی آشنا با مذاکرات آتش بس، “کاملاً با پیشنهادی که دو طرف قبلاً بر آن توافق کرده بودند، در تضاد است.” این پیشنهاد جدید بر اساس پیشنهاد ارائه شده در اردیبهشت ماه و پاسخگوی شرایط و خواسته های جدید رژیم صهیونیستی است. در این پیشنهاد اشاره ای به برقراری آتش بس دائمی نشده است و در مرحله دوم، آتش بس دائمی را در سقف مشخصی در نظر گرفته است. در این پیشنهاد اشاره شده است که اگر حماس خواسته های اسرائیل را نپذیرد، اشغالگران در مرحله دوم به جنگ بازخواهند گشت.

این مقاله نویس آمریکایی می گوید: حماس وقت تلف می کند تا حزب الله لبنان یا ایران شرایط میدان جنگ را تغییر دهند.

سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله، قول داده است که انتقام شهادت فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی این گروه را از رژیم صهیونیستی بگیرد. شما اهداف اسرائیلی زیادی برای انتخاب دارید. ایران همچنین می گوید که انتقام ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران را خواهد گرفت.

نتانیاهو؛ یکی از موانع، آتش بس است.

به گفته خود ایگناتیوس، یکی از مشکلات آزاردهنده و موانع اساسی تیم مذاکره کننده آمریکایی «وقفه و مذاکرات زمان بر نتانیاهو» است.

وی افزود: نتانیاهو همچنان بر پیروزی مطلق در برابر حماس پافشاری می کند، اما حتی به گفته فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل، این غیرممکن است. از سوی دیگر اصرار نخست وزیر اسرائیل بر محور فیلادلفیا و حضور نیروهای اسرائیلی در این منطقه کمکی به بهبود شرایط مذاکرات نکرده است. اما به نظر می رسد که مقامات اسرائیلی محور فیلادلفیا را بی اهمیت جلوه می دهند. یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل مسئولیت انهدام واحد حماس در رفح و محور فیلادلفیا را بر عهده گرفت.

وی همچنین از برنامه میانجی ها برای برگزاری نشستی در قاهره و تلاش آنها برای افزایش فشار علیه حماس خبر داد.

«حسام بدران» یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس بر «درخواست میانجی‌ها برای افزایش فشار علیه حماس» تأکید کرد: «اصرار دشمن صهیونیستی بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا یکی از موانع دستیابی به توافق». اظهارات مقامات آمریکایی در مورد نزدیکی به توافق آتش بس فریب و توهم است.

وی گفت: واشنگتن برای دستیابی به توافق باید به نکات و بندهایی که قبلا ارائه کرده و حماس پذیرفته است پایبند باشد.

در چنین شرایطی ایگناتیوس در قسمت پایانی تحلیل خود بدون اشاره به حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در 10 ماه گذشته که به گفته مقامات صهیونیستی در تاریخ دروغین این رژیم بی سابقه است، نوشت: «لا را متوقف کنید. کابوس غزه بزرگترین چالش دولت بایدن است، تیم او نیز پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای را ارائه کرده است اسرائیل و حماس را وادار به پذیرش آتش بس کند، آتش بس در غزه یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت او خواهد بود.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=337546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.