افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

سکه 28500 تومان حذف نمی شود.

  • کد خبر : 406244
سکه 28500 تومان حذف نمی شود.

به گزارش بازار، محمد قاسمی رئیس معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری تشریح لایحه بودجه 1404 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می شود دولت تصمیم به تغییر دارد. مرکز نرخ ارز برای بودجه سال آینده.» در نظر بگیرید که نرخ ارز 50 هزار است. در صورت تایید، علیرغم […]

به گزارش بازار، محمد قاسمی رئیس معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری تشریح لایحه بودجه 1404 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می شود دولت تصمیم به تغییر دارد. مرکز نرخ ارز برای بودجه سال آینده.» در نظر بگیرید که نرخ ارز 50 هزار است. در صورت تایید، علیرغم تاکید آقای همتی مبنی بر اینکه افزایش نرخ ارز تاثیری بر تورم ندارد، به نظر می رسد در سال آینده شاهد تورم فوق العاده باشیم، لطفاً بفرمایید دولت چهاردهم در تدوین بودجه سال 1404 چه سیاستی را در پیش گرفته است؟ وی گفت: خط قرمز سیاست بودجه این بوده است که معیشت عمومی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد، از سیاست تکان دهنده برداشت ارز 4200 تومانی درس گرفتیم، شاید در آن زمان جلسات متعددی برگزار شد و بعد اعلام کردم که این کارها به یکباره انجام نشود تا ارز ترجیحی 28500 تومانی در طول سال در دستور کار قرار نگیرد. همراه با تعدیل در رابطه با رشد نقدینگی و سایر متغیرها.

وی افزود: در خصوص قیمت پایه محاسبه ارزش گمرکی کالاهای غیرضروری که با کمترین تاثیر نزدیک به قیمت بازار فرض می شود، قیمت های پایه محاسبه ارز به قیمت بازار نزدیکتر از قیمت محاسباتی است. از حقوق گمرکی معادل این اتفاق به معنای کاهش نیاز دولت و کسری بودجه و استقراض بانکی دولت است. زمانی که این دو عامل در تعامل هستند، انتظار داریم نرخ تورم در این حوزه تغییر نکند.

قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در زمینه نرخ ارز در حوزه صادرات و واردات یک روال وجود دارد. به عنوان مبنای ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی. اگر منفعلانه اجازه بدهیم نرخ ها به همین منوال ادامه پیدا کند، کسری تراز تجاری به گونه ای پیش می رود که بار دیگر جهش نرخ ارز خواهیم داشت. تلاش دولت این است که سیاستی فعال داشته باشد و در مواردی که به معیشت مردم مربوط نمی شود، بتوان نرخ واحدی برای تشویق صادرات و همچنین کنترل واردات داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.