افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

سویه JN.1 به سرعت در حال گسترش است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 160022
سویه JN.1 به سرعت در حال گسترش است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو نت، هنوز مشخص نشده است که این نژاد بسیار جهش یافته به نژاد سلام پیش از این، ویروس کرونا باعث بیماری های جدی تری می شد. با این حال، سریعتر از جد خود، نژاد BA.2.86 در دست توسعه است. سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود نوشت: […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو نت، هنوز مشخص نشده است که این نژاد بسیار جهش یافته به نژاد سلام پیش از این، ویروس کرونا باعث بیماری های جدی تری می شد. با این حال، سریعتر از جد خود، نژاد BA.2.86 در دست توسعه است.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود نوشت: گزارش JN.1 همچنان در چندین کشور ادامه دارد و شیوع آن در سطح جهانی به سرعت در حال افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت، سویه‌های نگران‌کننده را آن‌هایی تعریف می‌کند که نگرانی کافی برای افزایش مطالعات آزمایشگاهی و تحقیقات میدانی دارند.

انواع مورد علاقه همچنین باید دارای جهش های ژنتیکی باشند که ویژگی کلیدی ویروس را تغییر می دهد، مانند توانایی آن در انتقال یا نحوه فرار از درمان ها و واکسن ها. این نژاد همچنین باید به گونه ای در حال رشد باشد که بتواند به “یک تهدید نوظهور برای سلامت عمومی جهانی تبدیل شود.”

با این حال، سازمان بهداشت جهانی گفت که شواهد اولیه نشان می دهد که به نظر می رسد جهش در JN.1 توانایی آن را برای فرار از دفاع ایمنی بدن افزایش می دهد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود گفت: «بر اساس ویژگی های ژنتیکی، JN.1 ممکن است مزایایی داشته باشد. ضد ژنی باشد که از ایمنی قبلی جلوگیری می کند.

او افزود که حتی با گسترش گسترده JN.1، واکسن برای به روز شد در این فصل، کووید-19 به مبارزه با عفونت ناشی از آن ادامه می دهد نژاد JN.1 برای محافظت.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود خاطرنشان می کند: با وجود کاهش خنثی سازی JN.1، محافظت از واکسن های تک ظرفیتی XBB.1.5 احتمالاً در برابر JN.1 مؤثر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.