افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

سویا، آجیل و لوبیا در پیشگیری از عود سرطان سینه موثر هستند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 178149
سویا، آجیل و لوبیا در پیشگیری از عود سرطان سینه موثر هستند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسین نت، به گفته محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، مصرف بیشتر ترکیبات سویا به نام ایزوفلاون ها به ویژه با احتمال عود سرطان مرتبط است. به گفته نویسندگان، این یافته ها هنوز نمی توانند دوزهای ایده آل ایزوفلاون ها یا سایر مواد مغذی را که به نظر می […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسین نت، به گفته محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، مصرف بیشتر ترکیبات سویا به نام ایزوفلاون ها به ویژه با احتمال عود سرطان مرتبط است.

به گفته نویسندگان، این یافته ها هنوز نمی توانند دوزهای ایده آل ایزوفلاون ها یا سایر مواد مغذی را که به نظر می رسد مانع از عود بیماری می شوند را تعیین کنند، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

محققان در این مطالعه داده‌های 22 مطالعه اصلی را بررسی کردند که بر روی سویا، لیگنان‌ها (ترکیبات موجود در انواع گیاهان مانند دانه‌ها و مغزها)، سبزیجات چلیپایی (مانند کلم، کلم بروکلی و گل کلم) و چای سبز تمرکز داشتند.

آنها همچنین اثرات فیتونوترینت های موجود در این غذاها را بررسی کردند.

دکتر چانینگ پالر، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «ما دریافتیم که مصرف زیاد ایزوفلاون های سویا با کاهش 26 درصدی عود سرطان سینه مرتبط است.

به گفته نویسندگان، بیشترین فایده از مصرف روزانه 60 میلی گرم حاصل می شود که معادل دو یا دو فنجان شیر سویا یا نصف فنجان دانه سویا پخته شده است.

با این حال، فایده ایزوفلاون های سویا در جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان سینه جزئی بود: تنها کاهش حدود 12 درصدی. این مزیت زمانی بیشتر بود که زنان حدود یک تا دو وعده از محصولات سویا را در روز مصرف می کردند.

تیم پالر همچنین لیگنان‌ها را که در طیف گسترده‌ای از گیاهان مانند دانه‌ها، آجیل، حبوبات، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند، بررسی کردند. دانه های کتان، بادام هندی، کلم بروکلی و کلم بروکسل حاوی غلظت بالایی از لیگنان هستند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالای انترولاکتون احتمال مرگ ناشی از سرطان سینه را تا 28 درصد و احتمال مرگ زودرس به هر دلیلی را تا 31 درصد کاهش می دهد.

یافته‌های لیگنان‌ها و سویا به اندازه‌ای قوی است که به بازماندگان سرطان سینه توصیه می‌کند آنها را در تمام رژیم‌های غذایی خود بگنجانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.