از زمان عرضه هدست واقعیت مجازی PSVR2 سونی، علاقه مندان به واقعیت مجازی خواستار سازگاری این هدست با رایانه های شخصی شده اند. به نظر می رسد که سونی در نهایت به این درخواست ها توجه کرده است، زیرا یک گواهی برای “آداپتور PC PSVR2” در وب سایت آژانس ملی تحقیقات رادیویی کره جنوبی ظاهر شده است که می تواند نشان دهنده راه اندازی قریب الوقوع مبدل مذکور باشد. با ما در DJ باشید.
در حالی که به جرات می توان گفت که Sony PSVR2 بهترین هدست واقعیت مجازی برای کنسول های بازی است، حتی در نسل گذشته، سازگاری آن با رایانه شخصی چالش های زیادی را به همراه داشت. یک جامعه مودینگ بسیار پرشور برای سازگار ساختن اولین نسخه از هدست با رایانه شخصی تشکیل شده است و علیرغم درخواست های متعدد، سونی تا همین اواخر سکوت کرده بود و سرانجام در ابتدای سال جاری اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از PSVR2 را افزایش دهد. اما آیا برای رقابت با برندهایی مانند Meta و Valve دیر نشده است؟
براد لینچ، تحلیلگر مشهور صنعت بازی های رایانه ای، ابتدا در شبکه اجتماعی رادیو ملی کشور اعلام کرد. سازمان بازرسی قابل مشاهده است.
در حالی که سونی در یک پست بلاگ فوریه 2024 سازگاری عمومی PSVR2 در آینده را تأیید کرد، هیچ جدول زمانی خاصی برای آن تعیین نشده بود. بنابراین سخنان لینچ نشان می دهد که کار هنوز در حال انجام است و آداپتور رایانه شخصی PSVR2 ممکن است بیش از آنچه انتظار داشتیم به انتشار نزدیک باشد.
با این حال، تسلط MetaQuest 3 و نسخه قبلی آن، و همچنین هدست Valve Index در فضای PC VR (حداقل طبق بررسی سخت افزاری Steam)، نشان می دهد که تصمیم سونی خیلی دیر گرفته شده است. این سه هدست در حال حاضر 69 درصد از هدست های واقعیت مجازی فعال در Steam را نشان می دهند، در حالی که پلی استیشن VR اصلی تنها 0.06 درصد را نشان می دهد.
در نگاه اول، به نظر میرسد که این حرکت تنها به نفع گیمرهایی است که قبلاً PSVR2 را برای PS5 خود خریداری کردهاند و همچنین دارای رایانههای شخصی بازی سازگار با VR هستند. در حالی که سونی می تواند کارهایی مانند کاهش قیمت را انجام دهد تا هدست را به مخاطبان بیشتری برساند، در کل به نظر می رسد زمان مناسب برای عرضه هدست VR این شرکت بر روی رایانه شخصی گذشته است. نطر شما چی هست؟ آیا سونی می تواند با PSVR2 در بازار واقعیت مجازی رایانه های شخصی موفق شود؟