افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

سوماتروپین چیست؟ | فواید و عوارض سوماتروپین در بدنسازی.

  • کد خبر : 136385
سوماتروپین چیست؟  |  فواید و عوارض سوماتروپین در بدنسازی.

بدن هر یک از ما به طور طبیعی چندین نوع هورمون رشد از جمله سوماتروپین را تولید و ترشح می کند. اما با استفاده از برخی روش ها از جمله داروی رشد می توان میزان این هورمون را تا حد زیادی افزایش داد. سوماتروپین چیست؟ قبل از هر چیز خوب است بدانید که هورمون رشد […]

بدن هر یک از ما به طور طبیعی چندین نوع هورمون رشد از جمله سوماتروپین را تولید و ترشح می کند. اما با استفاده از برخی روش ها از جمله داروی رشد می توان میزان این هورمون را تا حد زیادی افزایش داد.

سوماتروپین چیست؟

قبل از هر چیز خوب است بدانید که هورمون رشد یک هورمون ضروری برای رشد انسان است که یکی از وظایف اصلی آن افزایش حجم و تعداد عضلات بدن است. از مهمترین و اصلی ترین اثرات این هورمون می توان به بازسازی سریعتر و ریکاوری بهتر عضلات، کاهش چربی و کاهش وزن همراه با افزایش متابولیسم، بهبود سطح کلی تستوسترون در بدن، بهبود کیفیت و مقاومت استخوان ها اشاره کرد. . افزایش سطح انرژی در بدن به طور طبیعی، بهبود استقامت و قدرت بدنی، افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن و غیره. بر اساس تحقیقات و مطالعات، کمبود هورمون رشد عوارض زیادی دارد که از جمله آن می توان به افزایش وزن به دلیل کاهش متابولیسم، خستگی و تیرگی مداوم، تغییر سطح کلسترول، شروع بیماری قلبی، ریزش و کاهش حجم مو، افزایش مقاومت به انسولین و… اشاره کرد.

سوماتروپین نوعی هورمون رشد است که به طور طبیعی در همه انسان ها تولید و ترشح می شود. این هورمون از 191 اسید آمینه تشکیل شده و توسط غده هیپوفیز در بدن تولید می شود. لازم به ذکر است که با گذشت زمان و افزایش سن افراد میزان ترشح سوماتروپین کاهش می یابد. ماده موثره در آمپول سوما مشابه ماده موثره هورمون رشد طبیعی تولید شده در بدن است. بنابراین این ماده می تواند جایگزین هورمون رشد شود. البته اگر قصد افزایش وزن دارید و کوتاهی قد شما را آزار می دهد، مقاله افزایش قد اسمارتک نیوز بهترین و موثرترین تکنیک های افزایش قد را برای مطالعه شما قرار داده است.

سوماتروپین چیست؟
سوماتروپین چیست؟

همانطور که گفتیم سوماتروپین نوعی هورمون رشد است که در بدن ترشح و تولید می شود. وجود این هورمون در بدن به سطح سلامت عمومی فرد و سن او بستگی دارد. به طور دقیق تر، در صورت ارائه محرک های مناسب مانند; اگر ورزش، خواب، استرس کم و سطح قند خون پایین در بدن وجود داشته باشد، سوما به خوبی در بدن ترشح می شود. حال اگر میزان این هورمون در بدن کمتر از حد تعیین شده باشد علائمی مانند; بدن درد، ریزش موپوست خشک و نازک، افزایش کلسترول بد، کاهش قدرت و حجم عضلات، افسردگی و اضطراب مفرط، افزایش وزن، فراموشی و کاهش تمرکز و غیره را تجربه خواهید کرد. اگر سوماتروپین را برای اهداف تناسب اندام مصرف می کنید، توصیه می کنیم ابتدا این کار را انجام دهید مجله اینترنتی تناسب اندام برای یادگیری بهترین و موثرترین تکنیک ها برای این کار به Farmo مراجعه کنید.

بدنسازان پس از تولید آمپول سوما به این نتیجه رسیدند که با کمک این دارو می توانند حجم عضلات خود را افزایش دهند. به خاطر داشته باشید که با مصرف سوماتروپین هیچ معجزه ای برای بدن شما اتفاق نمی افتد. اما مصرف این هورمون می تواند عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد. قبل از مصرف سوماتروپین حتما برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و تحت هیچ شرایطی خودسرانه و بدون اطلاع این دارو را مصرف نکنید.

فواید سوماتروپین در بدنسازی

مصرف سوماتروپین اثرات مثبت زیادی بر بدن دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • به عضله سازی کمک می کند
  • کاهش دوره نقاهت و بازسازی عضلات.
  • کاهش وزن و جلوگیری از تشکیل لیپوفیز در بدن.
  • بهبود استحکام و کیفیت استخوان.
  • خطر حمله قلبی و مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهید.
  • تقویت قوای ذهنی.
  • بازسازی و جوانسازی پوست.
  • ترمیم بافت غضروف
  • روند لازم برای بهبود بافت ها را کاهش دهید.
  • در عادی سازی مجرای رگ های خونی موثر است.
  • رفع سلولیت در خانم ها
  • و…

اشکال دارویی سوماتروپین

همانطور که می دانید داروها به اشکال مختلف دارویی مانند قرص، سرم، کپسول، محلول های تزریقی، آمپول و … تولید و عرضه می شوند. پزشکان بر اساس سن بیمار، نوع بیماری و سوابق پزشکی، این فرم های دارویی را برای افراد تجویز می کنند. به طور کلی سوماتروپین به دو صورت آمپول و قرص تولید و عرضه می شود. میزان تزریق آمپول سوما در برندهای مختلف متفاوت است. اما به خاطر داشته باشید که بهترین نسخه برای استفاده عمومی توسط پزشک یا سازنده بر روی بسته بندی این تاول ذکر شده است.

سوماتروپین برای چه مواردی استفاده می شود؟

به طور کلی، مارک های مختلف آمپول سوما را می توان برای درمان بیماری هایی مانند: برای کاهش رشد، کمبود هورمون رشد، اختلالات روده، کاهش وزن و غیره استفاده می شود. البته این هورمون باعث افزایش قد در کودکان نیز می شود.

در نهایت از مهمترین موارد مصرف سوماتروپین می توان به کمبود هورمون رشد، سندرم روده کوتاه و … اشاره کرد.

عوارض جانبی سوماتروپین برای بدن

به طور کلی تا به امروز هیچ عارضه جانبی جدی با سوماتروپین ایرانی و خارجی گزارش نشده است. اما این دارو مانند سایر داروهای موجود در بازار می تواند عوارضی از جمله; سردرد، تهوع، استفراغ، خستگی، درد عضلانی، ضعف و غیره.

لنگیدن، خستگی غیرعادی، افزایش وزن غیرعادی، عدم تحمل سرما، ضربان قلب سریع یا آهسته، درد و خارش گوش، مشکلات شنوایی، درد مفاصل، مفصل ران و زانو، بی حسی و گزگز، افزایش غیرعادی تشنگی یا تشنگی ادرار، تورم دست ها و مچ دست و .. نیاز به عوارض جدی و جدی در مصرف آمپول یا قرص سوما وجود دارد.

سوماتروپین در بدنسازیسوماتروپین در بدنسازی
سوماتروپین در بدنسازی

زمان و نحوه مصرف سوماتروپین

به طور معمول، زمان مصرف سوماتروپین با معده خالی، قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب است. به طور دقیق تر، بهترین زمان برای تزریق این هورمون زمانی است که سطح قند خون و انسولین در بدن پایین است.

لازم به ذکر است که برای عملکرد خوب هورمون رشد باید به فاصله مصرف آن با وعده های غذایی توجه شود. راه استفاده از این هورمون رشد تزریق زیر جلدی در اطراف ناف است. ویال آمپول سوماتروپین را تحت هیچ شرایطی در حین تزریق تکان ندهید. همچنین اگر رنگ سوماتروپین تغییر کرد و تیره شد و یا ذرات داخل آن را مشاهده کردید از آن استفاده نکنید.

توصیه های لازم قبل از استفاده از سوماتروپین در بدنسازی.

همانطور که گفتیم بهترین زمان برای تزریق سوماتروپین در نیمه اول روز یا اواسط روز است. این هورمون و سایر هورمون های رشد به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی هستند. بنابراین بهترین زمان تزریق یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از آن است.

فراموش نکنید که استفاده از هورمون رشد بدون رعایت رژیم غذایی خاص، نتایج زیادی به همراه نخواهد داشت. همانطور که احتمالا می دانید افراد مبتلا به سرطان به هیچ عنوان نباید از هورمون رشد استفاده کنند. زیرا این امر رشد سلول های سرطانی را به شدت افزایش می دهد و باعث بدتر شدن بیماری و ضعف بیمار می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که حتی در صورت عدم تشخیص و عدم وجود علائم قابل مشاهده سرطان، قبل از مصرف این هورمون آزمایش خون لازم و مربوطه انجام شود. در نهایت، اگر سوماتروپین را فقط به قصد عضله سازی مصرف و تزریق می کنید، بهتر است ابتدا با مقاله مشورت کنید. بدنسازی چیست؟ به ما سر بزنید و تکنیک های موثر این را به طور کامل مطالعه کنید.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.