افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

سوله و 100 قالب یخ برای مراقبت از اجساد معدنچیان بیرون سردخانه! + فیلم مصاحبه اختصاصی رکنا با دادستان طبس

  • کد خبر : 372900
سوله و 100 قالب یخ برای مراقبت از اجساد معدنچیان بیرون سردخانه! + فیلم مصاحبه اختصاصی رکنا با دادستان طبس

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، مجتبی ابراهیمی دادستان و انقلاب طبس در گفتگوی اختصاصی درباره حادثه دلخراش انفجار معدن زغال سنگ در این شهرستان به تشریح آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده پرداخت. مجتبی ابراهیمی درباره تشکیل پرونده قضایی توسط ترکیدن فاجعه معدن طبس و علت این حادثه بیان کرد: بله پرونده قضایی تشکیل شده […]

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، مجتبی ابراهیمی دادستان و انقلاب طبس در گفتگوی اختصاصی درباره حادثه دلخراش انفجار معدن زغال سنگ در این شهرستان به تشریح آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده پرداخت.

مجتبی ابراهیمی درباره تشکیل پرونده قضایی توسط ترکیدن فاجعه معدن طبس و علت این حادثه بیان کرد: بله پرونده قضایی تشکیل شده و مقرر شد تیمی متشکل از کارشناسان وزارتخانه ها و بازرسان اداره کار به تفصیل علت این حادثه را بررسی کنند. اما با توجه به ادامه عملیات نجات افراد مفقود، امکان ارسال و ارزیابی این حادثه وجود دارد. امکان رفتن تیم به محل حادثه وجود ندارد.

ابراهیمی درباره مدت زمان تعیین علت این فاجعه گفت: رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بر تعیین بازپرس ویژه برای این پرونده تاکید دارند. ما به صورت 24 ساعته در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن نتیجه ارزیابی علت این حادثه را به دست آوریم، اما به دلیل محرمانه بودن تحقیقات اولیه و در صورت مشخص شدن علت اصلی یا سهل انگاری، نمی توانیم آن را منتشر کنیم. تا زمانی که موضوع حل شود.

وی در خصوص مدیریت حقوق بازماندگان گفت: احکام لازم برای پرداخت مستمری، جهیزیه و هزینه کفن و دفن بیمه شدگان صادر شده و در دست بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب طبس درباره اقدامات پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی اقدامات قضایی و پزشکی مربوط به معاینه اجساد، صدور گواهی فوت، بررسی جراحات مصدومان و تعیین درصد جراحات و خسارات وارده را انجام داده است. به مردم

ابراهیمی در پاسخ به علت اختلاف تعداد کشته ها در این حادثه گفت: این انفجار در دو بلوک b و c رخ داده است. انفجار اصلی در بلوک c رخ داد و عملیات آواربرداری و آواربرداری اجساد این افراد طی دو شب گذشته به سختی انجام شد و توانستیم 4 یا 5 جسد را خارج کنیم اما در بلوک b به دلایل ایمنی. از این بلوک 25 مجروح و 29 یا 30 فوتی را برداشتیم. به دلیل نامشخص بودن سرنوشت این 10 نفر دیگر، رسانه های دیگر این افراد را به تعداد کشته شدگان اضافه می کنند، اما در واقع تا زمانی که این افراد از اعماق زمین خارج نشوند و نظر پزشکی قانونی صادر نشود، نمی توان آنها را اعلام کرد. جزو مردگان محسوب می شود.

وی در خصوص آخرین تعداد کشته ها و مجروحان گفت: به معدن می روم اما طبق آخرین آمار 38 کشته و 25 مجروح داشتیم. 10 نفر دیگر همچنان در زندان هستند.

ابراهیمی همچنین درباره فیلم اکران شده و شایعاتی مبنی بر نبود فضای کافی در سردخانه و عدم رسیدگی صحیح به اجساد، پاسخ داد: من این موضوع را تکذیب می کنم اما سردخانه این شهر ظرفیت خاصی دارد و تعدادی اجساد در این شهر هستند. سوله هایی که شهرداری تهیه و نگهداری می کرد. این اقدام برای جلوگیری از انتقال اجساد به شهرهای مجاور و کاهش هزینه های تشییع جنازه صورت گرفته است. با وجود سرمای طبس، 100 تکه یخ را به این لانه ها منتقل کردیم تا از پوسیدگی اجساد جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.