افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

سورپرایز دولتی برای خانواده های سه فرزند پرداخت وام 150 و 200 میلیون تومانی با سود 6 درصد و 8 درصد

  • کد خبر : 387786
سورپرایز دولتی برای خانواده های سه فرزند پرداخت وام 150 و 200 میلیون تومانی با سود 6 درصد و 8 درصد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری و دهیاری های کشور از اصلاح ضوابط و دستورالعمل های توسعه روستایی پس از 12 سال خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضازاده بعدازظهر یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی روستاها و عشایر استان مرکزی اظهار داشت: 27 درصد از جمعیت جوان در حوزه […]

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری و دهیاری های کشور از اصلاح ضوابط و دستورالعمل های توسعه روستایی پس از 12 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضازاده بعدازظهر یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی روستاها و عشایر استان مرکزی اظهار داشت: 27 درصد از جمعیت جوان در حوزه روستایی هستند و زیرساخت های واقعی جوانان در حوزه اقتصادی به وجود می آید. از بستر روستا، لذا ضروری است برای رفع مشکلات و مشکلات روستاها در اولویت اقدامات قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کیفیت زندگی شهری را در گرو توسعه روستایی دانست و افزود: امنیت شغلی ساکنان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است. که دهیاران از بحث قانون کار کنار گذاشته می شوند و مانند شهرداری ها در قالب قراردادها، سیستم مدیریت منابع انسانی خود را خواهند داشت که بسیاری از مشکلات روستائیان را حل می کند.

رضازاده از اجرای اساسنامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد روستاییان پس از 12 سال خبر داد و افزود: این طرح در برنامه هفتم توسعه نظام مدیریت منابع انسانی دهیاران و اصلاح آن انجام می شود.

وی بیان کرد: پس از 10 سال 5000 نفر در دهیاری های کیشور جذب شدند که از این تعداد 282 نفر از استان مرکزی هستند که با هدایت و نظارت دفتر مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری در استان مرکزی به عنوان اولین استان کیشور تشکیل و اجرای آزمون انجام شد.

رضازاده از اجرای طرح بیمه حمایتی روستایی برای اولین بار در کشور به صورت هماهنگ و یکپارچه خبر داد و افزود: بر اساس این طرح روستائیان در تمامی رشته های درمانی با بالاترین سطح پوشش خدمات درمانی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی از اجرای تسهیلات 8 درصدی جوانان جمعیت خبر داد و گفت: تسهیلات 150 و 200 میلیون تومانی برای روستائیان دارای سه فرزند، روستائیان با 2 دوره مسئولیت مطابق با اجرای مصوبه در نظر گرفته شده است. درآمد طرح تولید

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: بر اساس این طرح دو بانک کشاورزی و یک پست بانک موظف به پرداخت خدمات به دهیاران وجد تومانی با 6 و 8 درصد هستند. بهره به ترتیب با مدت پرداخت پنج سال و مهلت یک ساله.

وی همچنین از پرداخت 200 میلیون تومان به روستائیانی که برای درآمدزایی ماشین خریدند خبر داد.

بیمه رایگان 1000 مادر روستایی دارای سه فرزند در قم

بیمه رایگان 1000 مادر روستایی دارای سه فرزند در قم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم، ایسنا/قم گفت: در اجرای قانون جمعیت جوانان حدود هزار نفر از مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن روستاها و روستاها به صورت رایگان بیمه شدند. از هزینه

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در گفتگو با خبرنگاران، روز ملی روستا و عشایر را به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در توسعه پایدار نقش مهمی ایفا می‌کنند، به همه روستائیان و عشایر استان قم تبریک گفت. کشور گفت: تامین اجتماعی در تلاش است تا از کارگران روستایی و عشایری حمایت خوبی داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم افزود: یکی از طرح های اجرا شده در سال جاری برای حمایت از مادران روستایی و عشایری شناسایی و جذب مادران سه فرزند و بیشتر برای برقراری بیمه بلاعوض است.

اهرمی ادامه داد: این طرح بر اساس قانون جمعیت جوان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شد و حدود 311 هزار نفر در مرحله اول به صورت رایگان بیمه شدند.

وی با بیان اینکه دولت متعهد به پرداخت حق بیمه این مادران تا 7 سال است، گفت: در استان قم حدود هزار مادر سه فرزند و بیشتر را شامل می شود که سومین فرزند آنها در 10 فروردین 1395 متولد شده است. این سیاست طراحی شده است.

به گفته مدیر صندوق تامین اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان قم، این طرح در صورت تامین اعتبار از سوی دولت ادامه خواهد داشت.

اهرمی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی پرداخت و گفت: دولت 70 درصد حق بیمه اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را پرداخت می کند و این کمک بلاعوض تامین می شود. فرصت خوبی برای حمایت از این گروه هاست.

وی از دیگر مزایای عضویت در صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، دریافت مستمری، دریافت مقرری از کارافتادگی و دریافت مستمری فوت سرپرست خانواده را برشمرد.

اهرمی یکی از مزایای عضویت در این صندوق را انتقال سابقه بیمه دانست و تاکید کرد: جوانان از سن 18 سالگی و قبل از ورود رسمی به مشاغل اداری یا سایر مشاغل و پس از ورود می توانند از مزایای بیمه این صندوق استفاده کنند مشاغل جدید، سوابق بیمه خود را انتقال دهید.

وی آمار جامعه هدف یا مشمولان صندوق تامین اجتماعی در استان قم را حدود 31 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود 14 هزار نفر بیمه شده و هزار و 460 نفر مستمری بگیر هستند.

اهرمی در پایان ابراز امیدواری کرد مابقی صندوق بیمه اجتماعی استان قم نیز به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.