افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

سود سپرده در بانک ها نیز مشمول مالیات است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 25077
سود سپرده در بانک ها نیز مشمول مالیات است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

گزارش کردن خبرنگار مهر مهدی تقیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت مالیات های استانی در کشور گفت: بحث مالیات در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. امسال حدود 600 میلیارد تومان نفت به بودجه، 800 میلیارد تومان مالیات به بودجه و مابقی بودجه از محل فروش […]

گزارش کردن خبرنگار مهر مهدی تقیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت مالیات های استانی در کشور گفت: بحث مالیات در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. امسال حدود 600 میلیارد تومان نفت به بودجه، 800 میلیارد تومان مالیات به بودجه و مابقی بودجه از محل فروش اموال، دارایی ها، بدهی ها و … تامین می شود. مجموع درآمدهای نفتی و مالیات معادل هزینه های اداری حقوق کارکنان دولت است. دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد و روی الکترونیکی شدن کار و فرآیند سودآور شرط بندی کند شادی بعهده گرفتن

سهم مالیات در بودجه باید دو برابر شود

برای پوشش این هزینه های بالا، دولت باید مالیات ها را افزایش دهد. سهم فعلی مالیات در بودجه 40 درصد است و باید دو برابر شود و تا بخواهیم به 80 درصد برسیم کار سختی است.

سهم برخی طبقات مالیاتی مشخص نیست

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 سال با اجرای قانون پایانه های تجاری فاصله داریم مالیات دهندگان ما از مالیات عقب هستیم و این قانون باید در سال 1400 وضع می شد. طبق این قانون باید سهم همه از مالیات عادلانه باشد. سهم سطوح مختلف مالیات به دلیل اطلاعات مالی برابر نیست مالیات دهندگان شفاف نیست.

تقانی با بیان اینکه کارمندان و کارگران کمترین فرار مالیاتی را دارند، افزود: نکته مهم در بحث مالیاتی این است که اطلاعات زیادی در سازمان امور مالیاتی جمع آوری می شود و بر اساس این داده های اقتصادی تصمیم گیری می شود. گرفتن در بسیاری از امور مانند پرداخت یارانه انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه عزم برای تحول سازمان امور مالیاتی ضروری نیست تا به قلب داده های اقتصادی تبدیل شود، ادامه داد: لایحه مالیات بر درآمد کل تصویب می شود زیرا افراد دارای منابع مجرم آنها درآمد دارند، اما فقط بر درآمدی که شناسایی شده مالیات می پردازند.

سود حساب های بانکی اشخاص حقوقی مشمول مالیات می باشد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مالیات بر درآمد کامل در بسیاری از کشورها در حال اجرا است و هرکس بیشترین سود را از اقتصاد می برد باید مالیات بیشتری بپردازد. موضوع بعدی ساماندهی معافیت هاست که در طرح 7 در نظر گرفته شده است زیرا بسیاری از افراد درآمد زیادی دارند و در صورت عدم نیاز به معافیت از مالیات به مرور زمان معاف هستند و سوم اقدام مجلس قانون مالیات بازرگانی بود که تصویب شد. مجلس آمده است و در شورای نگهبان در حال بررسی است و قبل از برنامه هفتم نهایی می شود.

تقانی در پاسخ به این سوال که آیا سود حساب های بانکی مشمول مالیات می شود، گفت: بسیاری از اشخاص حقوقی دارایی های خود را برای مدت طولانی در بانک ها نگهداری می کنند و سود کلانی کسب می کنند. بنابراین در قانون بودجه مصوب، سود سپرده اشخاص حقوقی مشمول مالیات است. بانک ها چه گفتند؟ هستند ما ابتدا مالیات فعالیت اقتصادی خود را پرداخت کرده ایم متر و بعد از آن سود را به حساب اشخاص حقوقی واریز می کنید، صحیح نیست و مالیات این سود باید پرداخت شود.

تنها 50 درصد از معافیت های مالیاتی حذف می شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا معافیت مالیاتی مناطق آزاد بر اساس مفاد طرح 7 حذف می شود، گفت: مناطق آزاد قانون خاص خود را دارند و برای اصلاح معافیت مالیاتی باید در مجلس بررسی شود، اما ما معتقدیم که نه. به دلیل فلسفه تشکیل این مناطق، باید مالیات از آنها حذف شود. قرار نیست همه معافیت های برنامه هفتم حذف شود، بلکه باید 50 درصد آن حذف شود و هدف تحقق عدالت مالیاتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.