افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

سود سهام از دارایی متوفی چه زمانی پرداخت می شود؟

  • کد خبر : 186248
سود سهام از دارایی متوفی چه زمانی پرداخت می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته مسئولان، ارائه کلیه خدمات انتقال سرمایه به وراث توسط بانک ها و کارگزاری های منتخب کاملا رایگان است و سود عملیاتی آن در سال آینده واریز می شود. 24 آبان ماه سال جاری بود که میراث سامانه واگذاری سهام متوفیان به وراث آن ها اعلام شد، سامانه ای که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته مسئولان، ارائه کلیه خدمات انتقال سرمایه به وراث توسط بانک ها و کارگزاری های منتخب کاملا رایگان است و سود عملیاتی آن در سال آینده واریز می شود.

24 آبان ماه سال جاری بود که میراث سامانه واگذاری سهام متوفیان به وراث آن ها اعلام شد، سامانه ای که دغدغه نزدیک به 15 میلیون نفر را برطرف کرد.

اما راه انتقال سهام متوفی به وراث چیست؟

شایان ذکر است یکی از وراثی که باید اعدام می شد ابتدا باید به درگاه ذینفع بازار سرمایه یکپارچه به آدرسddn.csdiran.irو در مرحله بعد با ورود به قسمت دارایی متوفی و ​​درج تابعیت و تاریخ تولد متوفی در قسمت استعلام لحظه ارائه پرونده اطلاعات لازم را در مورد لحظه به دست آورد. ارائه پرونده و نوع دارایی متوفی، متعاقباً در صورت تأیید لحظه ارائه پرونده، می‌تواند به هر یک از کارگزاری‌ها و بانک‌های منتخب ارسال شود و در پایان پس از ارائه پرونده. در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «پرس و جو وضعیت پرونده» در پورتال یکپارچه وجود دارد تا همه وراث قابل مشاهده باشند.

اخیراً امکان مشاوره در مورد اقدامات متوفی در پورتال ذینفع یکپارچه فراهم شده است. حسنلو معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در این خصوص گفت: بسیاری از هموطنان با بیان اینکه از وجود سهام متوفی خود اطلاعی نداشتند، معتقد بودند که این نیاز نیاز به بررسی دارد.

وی گفت: بر این اساس در سامانه پورتال یکپارچه سهامداران بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir در قسمت امور سهام متوفی امکان جدیدی ایجاد کرده ایم که افراد می توانند با استفاده از کد ملی و تاریخ تولد استعلام دریافت کنند. شخص متوفی سهام داشته یا نه؟ در این قسمت علاوه بر اینکه متوفی دارای سهام بوده یا خیر، نوع سهام اعم از مستقیم و غیرمستقیم و پرتفوی سهم نیز مشخص شده است.

برای استعلام افراد باید وارد سامانه DDN شوند و برای ورود به این سامانه افراد باید ثبت نام کنند و به طور کلی در هیچ بخشی از فرآیند تقسیم سهام نیازی به پرداخت هزینه نیست. از متوفی

نکته دیگر اینکه وراث متوفی سهام پس از مراجعه به درگاه ذینفع بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» و تعیین زمان تشکیل پرونده نسبت به آغاز فرآیند واگذاری سهام متوفیان اقدام می کنند. برای وراث باید به بانک های «ملی، ملت، پارسیان» مراجعه کنند. ، شاخص بورس، سهم آشنا، ساواآفرین، سرمایه گذاری ملی، ایرانیان آراد، فارابی، چکش ها، بهشت، نماد شاهدان، آگاه، شاخص سرمایه، مفید، جدیدترین، پویا، رابین هوشمند، شهر، متفکران فردا، کاریزما، تفکر مترقی و چشم انداز، بورس، ملت های پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، کارشناسان، کالاهای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین.

اسناد مرجع:

تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی.

اصل یا یک قطعه عکس برابر با اصل شناسنامه و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی شناسنامه یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود.

اصل یا عکس برابر اصل ورثه متوفی (در صورتی که مادر یکی از ورثه باشد به استناد بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی صفحات شناسنامه مربوط به تعداد اولاد. والدین متوفی نیز موظف به کنترل اعتراض هستند)

در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در سند انحصار وراثت نیز قید شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل ترکه الزامی است.

اما سود سهام وراثی که سهام متوفی آنها منتقل شده چه زمانی واریز می شود؟ موضوعی که محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: طبق برنامه زمانی که برای ارث داشتیم پس از واگذاری سهام به وراث انشالله سال آینده این موضوع اجرایی خواهد شد.

در پاسخ به این سوال که آیا با مرحله دوم و انحلال سود سرمایه در پایان سال این سود پرداخت نمی شود؟ وی گفت: فکر نمی کنم اسفند ماه باشد چون ابتدا باید سهام واگذار شود و پس از شناسایی وراث سود پرداخت شود.

دی ماه امسال شرکت سپرده گذاری مرکزی از افزایش مهلت واگذاری سهام متوفیان به وراث برای تسریع در روند واگذاری سهام به وراث خبر داد. مژگان صفری مقدم مدیر عملیات و پشتیبانی مدیریت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: میراث سامانه انتقال سهام از متوفی به وراث است که از آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا برنامه زمانبندی مراجعه وراث به مراکز بایگانی پرونده را تعیین کردیم، اما این زمان افزایش یافت و مراحل ارائه برای کلیه متوفیان از سال 1384 تا 10 تیر 1398 و وراث همه باز شد. متوفیانی که در این محل هستند سال هاست در آنجا بوده و سهام دارند می توانند به کارگزاری ها و شعب بانک های منتخب مراجعه کنند.

در پاسخ به این سوال که ورثه متوفی بعد از سال ۹۹ چه زمانی باید اقدام کنند؟ وی گفت: از 10 تیرماه 1398 به دلیل اینکه طبق مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار مشمول مالیات می شود و به دلیل الکترونیکی بودن فرآیند، این دسته از افراد باید منتظر باشند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی بستر مناسبی را فراهم کند.

در پایان شایان ذکر است ارائه کلیه خدمات انتقال ثروت به وراث توسط بانک ها و کارگزاری های منتخب کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نمی باشد.

بیشتر بخوانید:

سهامداران عدالت بخوانند/ زمان فاز دوم سود سهام عدالت مشخص شد

۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.