افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

سه گروه امکان عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات را دارند

  • کد خبر : 253676
سه گروه امکان عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات را دارند

به گزارش بازار، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز طلا و ارز ایران گفت: از دی ماه 1402 که بورس برای ایفای تعهدات ارزی خود شمش طلا را از صادرکنندگانی که شمش طلا وارد کشور کرده بودند آغاز کرد. تاکنون نزدیک به 3 تن شمش طلا در این مرکز فروخته شده است. وی افزود: عرضه شمش در […]

به گزارش بازار، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز طلا و ارز ایران گفت: از دی ماه 1402 که بورس برای ایفای تعهدات ارزی خود شمش طلا را از صادرکنندگانی که شمش طلا وارد کشور کرده بودند آغاز کرد. تاکنون نزدیک به 3 تن شمش طلا در این مرکز فروخته شده است.

وی افزود: عرضه شمش در مرکز مبادلات به طور دقیق، شفاف، شفاف و در یک فرآیند قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا انجام شد و منابع ریالی صادرکنندگان بلافاصله به حساب آنها واریز شد که رضایت صادرکنندگان و سایر متقاضیان را جلب کرد شمش‌های طلا از گروه‌ها و طبقات اصلی تولیدکنندگان مصنوعات در کشور هستند، زیرا دسترسی این گروه به منابع شمش طلا افزایش یافته است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: اکنون با موافقت بانک مرکزی این امکان وجود دارد که از این پس تولیدکنندگان شمش طلای کشور این امکان را داشته باشند که شمش طلای خود را در مرکز مبادلات عرضه کنند. همانطور که می دانید ما تولید داخلی شمش طلا داریم و این تولید داخلی در کنار شمش طلای وارداتی که در قالب جبران تعهدات ارزی انجام می شود، می تواند به تقویت بخش عرضه شمش در اقتصاد کشور کمک کند. در نهایت، این صدور به مصرف کنندگان نهایی نیز دسترسی خوبی به طلا می دهد.

بالسینی گفت: دسترسی دومی که در حال حاضر داده شده این است که واردکنندگان دیگری که شمش طلا وارد می کنند اما تعهد تعویض ندارند نیز می توانند شمش طلای وارداتی خود را در مرکز مبادلات عرضه کنند. بنابراین در مرکز مبادلات سه گروه عمده تامین کننده خواهیم داشت.

وی گفت: به عبارتی سه گروه از عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادلات شامل واردکنندگان شمش طلا هستند که برای انجام تعهدات ارزی خود شمش وارد می کنند، دسته دوم تولیدکنندگان شمش طلا داخلی و گروه سوم واردکنندگان شمش طلا هستند. که تعهد مبادله ای ندارند مکانیسم شفاف حراج ها و کشف نرخ ها بر اساس عرضه و تقاضا شرایطی را ایجاد کرده است که استقبال خوبی از عرضه و حراج شمش در مرکز مبادلاتی صورت گرفته است به نفع سرمایه گذاران است. از سوی دیگر جمعی از فعالان و تولیدکنندگان اتحادیه طلا.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.