افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

سه بنای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 394091
سه بنای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جیلان شنبه شب در نشست خبرنگاران اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که نهادی وابسته به وزارت میراث فرهنگی است، در سال 1394 به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کرد. صنعت […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جیلان شنبه شب در نشست خبرنگاران اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که نهادی وابسته به وزارت میراث فرهنگی است، در سال 1394 به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کرد. صنعت گردشگری و صنایع دستی سه مجموعه تاریخی این استان را بر اساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی در قالب قرارداد سرمایه گذاری در مرمت، مرمت، نگهداری و واگذاری حق بهره برداری و بهره برداری برای. مدت معینی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir و طبق تشریفات مزایده به واجدین شرایط (حقیقی و حقوقی) واگذار می شود.

وی افزود: این بناها شامل «قلعه صمصام السلطنه» در شهرستان کیار، «قلعه اسفندیارخان بختیاری» و «قلعه سورک» در شهرستان فرخ شهر است.

جیلان بهره برداری از «قلعه اسفندیارخان بختیاری» فرخ شهر را رویکردی سالم برای کاربری مسکونی، مرمت و گردشگری دانست و گفت: هزینه مرمت این بنا 339 میلیارد ریال، زمان مورد نیاز برای مرمت 24 ماه، اجاره ماهانه آن است. 80 میلیون ریال و مدت زمان عملیات 26 سال می باشد.

وی بهره برداری از «قلعه صمصام السلطنه» شلمزار مرکز شهرستان کیار را با کاربری فرهنگی، اقامتی و هتلداری دانست و یادآور شد: هزینه مرمت این بنا 288 میلیارد ریال است که زمان مورد نیاز ترمیم 22 ماه است. ، اجاره ماهانه 40 میلیون ریال و مدت بهره برداری 24 سال می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری بهره برداری از «قلعه سورک» در شهرستان فرخ شهر را با کاربری فرهنگی، خدماتی، مهمان نوازی و جایگاهی دانست و اظهار داشت: هزینه مرمت این بنا 297 میلیارد ریال در زمان تعیین شده است. مورد نیاز مرمت 24 ماه اجاره ماهیانه 30 میلیون ریال و مدت بهره برداری 20 سال می باشد.

وی گفت: تمامی مراحل مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهادات مناقصه گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازکردن پاکت ها از طریق درگاه دولت انجام می شود. سامانه الکترونیکی جذب نیرو ( ستاد ) به آدرس www.setadiran.ir .

جیلان تاکید کرد: برای این کار علاقه مندان به شرکت در کلیه مزایده ها و مناقصات صندوق توسعه و احیا باید مراحل ثبت نام در سایت را تکمیل و گواهی امضای الکترونیکی دریافت کنند.

وی افزود: کلیه واجدین شرایط و متقاضیان می توانند تا ساعت 19 نسبت به دریافت اسناد مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir یا سایت صندوق توسعه و توانبخشی (https://chre.ir) اقدام کنند. ساعت 00 روز سه شنبه 24 مهرماه و یا پایگاه ملی مناقصات و مزایدات (https://iets.mporg.ir) و تکمیل مدارک مربوطه طبق جدول زمان بندی زیر و درج پاکت ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی آدرس www.setadiran.ir اقدام نمایید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: آخرین مهلت ارائه پیشنهادات مربوط به این حراج تا 14 آبان ماه سال جاری است.

یادآور شد: پیشنهادات واصله ساعت 9 صبح روز یکشنبه 15 آبان ماه سال جاری در کمیسیون مزایده واقع در خیابان جمهوری، میدان بهارستان، عمارت تاریخی مسعودیه، اتاق جلسات و از طریق درگاه ادارات دولتی باز و قرائت می شود. سامانه تدارکات الکترونیکی ( ستاد ) .

جیلان تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این مزایده در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 02133992016 و 02133992017 داخلی 326 مربوط به صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و یا شماره تلفن تماس حاصل نمایند. 03833349763 و 03833342912 مربوط به تماس با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.