افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

سه بازیکن تاثیرگذار که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان پیوستند – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 396093
سه بازیکن تاثیرگذار که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان پیوستند – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در سال های اخیر موفق به کسب عناوین متعددی در رقابت های باشگاهی شده است و در سال های 2018 و 2020 قرمزها موفق شدند به مقام دوم لیگ قهرمانان آسیا دست یابند. همین مشکل باعث شده بازیکنان خارجی در سال های اخیر به پرسپولیس بپیوندند و پیراهن […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در سال های اخیر موفق به کسب عناوین متعددی در رقابت های باشگاهی شده است و در سال های 2018 و 2020 قرمزها موفق شدند به مقام دوم لیگ قهرمانان آسیا دست یابند. همین مشکل باعث شده بازیکنان خارجی در سال های اخیر به پرسپولیس بپیوندند و پیراهن تیم های ملی کشورشان را بر تن کنند. البته ناگفته نماند بازیکنان خارجی زیادی بوده اند که بدون عملکرد خاصی در پرسپولیس از فوتبال ایران کنار گذاشته شده اند.

گئورگی گلسیانی

یکی از بازیکنانی که با عملکرد خوب خود توانست پیراهن تیم ملی گرجستان را به تن کند «جورجی گولسیانی» مدافع پرسپولیس بود. این بازیکن پیش از ورود به پرسپولیس سابقه پوشیدن پیراهن تیم های ذوب آهن، نساجی و سپاهان را در کارنامه خود داشت اما به دلیل حضور در این تیم ها هرگز به تیم ملی گرجستان دعوت نشد. مراحل دعوت گلسیانی به تیم ملی گرجستان قبل از شروع یورو 2024 آغاز شد و او حتی یکی دو بازی در جام ملت ها با تیم کشورش انجام داد.

این مدافع پس از جام ملت های اروپا برای رقابت های مقدماتی لیگ ملت های اروپا به تیم ملی گرجستان دعوت شد و برای گرجستان نیز دیدارهایی انجام داد. گلسیانی بارها در مصاحبه های خود عنوان کرده است که حضورش در پرسپولیس باعث شد تا به تیم ملی کشورش دعوت شود.

سه بازیکن تاثیرگذار که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان پیوستند

الکسیس گندوز

گندوز که فصل گذشته برای بلویزداد الجزایر بازی می کرد، پس از جدایی علیرضا بیرانوند با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس مواجه شد و با قراردادی به این تیم آمد تا جانشین دروازه بان شماره یک تیم ایران در پرسپولیس شود. گندوز برخلاف انتظار توانست خیلی زود خود را در ترکیب پرسپولیس جا بیاندازد و عملکرد بسیار خوبش باعث محبوبیت او در بین هواداران شد.

گندوز قبل از حضور در پرسپولیس توانست به تیم ملی الجزایر دعوت شود و پس از حضور در ترکیب سرخ ها روند دعوت به تیم ملی الجزایر را ادامه داد و روز پنجشنبه 28 مهرماه توانست به میدان برود. اولین بازی ملی او برای کشورش مقابل توگو.

سه بازیکن تاثیرگذار که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان پیوستند

عبدالکریم حسن

عبدالکریم حسن ملقب به «کیمو» که پس از جدایی از السد قطر و حضور در لیگ کویت به دلایلی به تیم ملی کشورش دعوت نشد، در نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم با عقد قراردادی راهی پرسپولیس شد. «حسن» به دلیل قدرت بدنی خوب و همچنین شرایط بدنی خوبی که در تمرینات از خود نشان داد، در اکثر دیدارهای فصل گذشته پرسپولیس مورد استفاده قرار گرفت و توانست یک بار دیگر به بهترین لحظات خود نزدیک شود. حسن در پایان فصل با پیشنهادات باشگاه های قطری مواجه شد و تصمیم گرفت با تیم الوکره قرارداد ببندد. حضور در پرسپولیس باعث شد تا مرد سال 2018 آسیا به روزهای خوب خود بازگردد و این فرصت را به «کیمو» داد تا به تیم ملی قطر بازگردد و در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 نیز به تیم ملی قطر دعوت شود برای جام حذفی و حتی ممکن است روز سه شنبه 24 به مصاف تیم ملی ایران برود.

به جز بازیکنان نام برده، بازیکنان دیگری نیز در پرسپولیس بوده اند که همچنان به تیم های ملی کشورشان دعوت شده اند، مانند آستون آرونوف که بازیکن ثابت تیم ملی ازبکستان است و به عنوان یکی از ستاره ها شناخته می شود. از این تیم یا در سال های اخیر بشار رسن که پس از پیوستن به پرسپولیس روند دعوت به تیم عراق را ادامه داد. او پس از جدایی از پرسپولیس به «رسن»، افت خود را آغاز کرد و به ندرت به تیم ملی کشورش دعوت شد و نامش در فهرست اخیر تیم عراق برای حضور در جام جهانی 2026 دیده نمی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.