افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

سهم بایننس از بازار کاهش یافته است!

  • کد خبر : 406408
سهم بایننس از بازار کاهش یافته است!

بر اساس گزارش 0XScope، سهم دو صرافی Binance و Crypto.com در یک سال گذشته از بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته است و صرافی های کوچکتر توانسته اند کاربران خود را جذب کنند. در عین حال، داده ها نشان می دهد که استقبال کاربران از صرافی های غیرمتمرکز در این دوره به میزان قابل توجهی افزایش […]

بر اساس گزارش 0XScope، سهم دو صرافی Binance و Crypto.com در یک سال گذشته از بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته است و صرافی های کوچکتر توانسته اند کاربران خود را جذب کنند. در عین حال، داده ها نشان می دهد که استقبال کاربران از صرافی های غیرمتمرکز در این دوره به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش اسمارتک نیوز، حجم معاملات Spot Binance، بزرگترین صرافی جهان، از 52.5 درصد از بازار اکتبر سال گذشته به ۳۹.۵٪ کاهش یافته است همچنین سهم بازار اوراق مشتقه این بورس نسبت به 50.9 درصد در سال گذشته 8.4 درصد کاهش داشته است. 42.5٪ در اکتبر 2024 وارد شده است.

سهم بازار صرافی های متمرکز مختلف - منبع: 0xScope
سهم صرافی های متمرکز مختلف از بازار مشتقه – منبع: 0xScope

این گزارش نشان می‌دهد که صرافی‌های کوچک‌تری مانند BayBit، BitGate و OKX از این فرصت برای کاهش سهم بایننس در بازار استفاده کرده و کاربران آن را جذب کردند:

ByBit از رتبه هفتم صرافی ها و 3.2 درصد از سهم بازار در سال گذشته به رتبه دوم رسیده و 8.51 درصد از سهم بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. در همین حال، سهم بازار OKX که اکنون سومین صرافی بزرگ جهان است، از 5.4 درصد به 6.38 درصد افزایش یافته است.

به گفته گریسی چن، مدیرعامل BitGet، سهم بازار رو به رشد صرافی که از 8.2 درصد به 12.7 درصد افزایش یافته است به دلیل تمرکز گسترده این پلتفرم بر ابتکارات آموزشی، تحولات کاربر محور و مشارکت های استراتژیک اخیر است. است:

همکاری Bitget با ورزشکاران برجسته ای مانند لیونل مسی و تیم های ورزشی جهانی مانند یوونتوس به ایجاد اعتماد و شناسایی و هدایت کاربران جدید به این پلت فرم کمک کرده است.

سهم صرافی های متمرکز مختلف از بازار نقدی - منبع: 0xScopeسهم صرافی های متمرکز مختلف از بازار نقدی - منبع: 0xScope
سهم صرافی های متمرکز مختلف از بازار نقدی – منبع: 0xScope

مشابه بایننس، سهم Crypto.com از معاملات بازار ارزهای دیجیتال نیز در این دوره کاهش یافته است و از 15 درصد در اکتبر سال گذشته به کمتر از 4 درصد به فوریه 2024 رسیده است. بر اساس این گزارش، این کاهش همزمان با افزایش سهم بازار دو صرافی Binance و Upbit رخ داده است.

معاملات در صرافی های غیرمتمرکز در حال افزایش است

به نظر می رسد صرافی های غیرمتمرکز در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ برای صرافی های متمرکز هستند.

داده ها نشان می دهد که طی سال گذشته حجم معاملات صرافی های غیرمتمرکز بوده است “به طور قابل توجهی” افزایش یافته و برای اولین بار در دسامبر 2021، در اسفند و خرداد امسال از مرز 250 میلیارد دلار گذشت

نسبت حجم معاملات صرافی های غیرمتمرکز به متمرکز در بازار نقدی - منبع: 0xScopeنسبت حجم معاملات صرافی های غیرمتمرکز به متمرکز در بازار نقدی - منبع: 0xScope
نسبت حجم معاملات صرافی های غیرمتمرکز به متمرکز در بازار نقدی – منبع: 0xScope

آمار تا 17 اکتبر نشان می دهد که نسبت حجم معاملات نقدی در صرافی های غیرمتمرکز به متمرکز 13.6 درصد است که به این معنی است که به ازای هر یک میلیارد دلار معامله در صرافی های متمرکز، 136 میلیون دلار در صرافی های غیرمتمرکز معامله شده است.

حجم معاملات صرافی های متمرکز همچنان بالاست

در طول سال گذشته، 22 صرافی بزرگ بازار متمرکز در مجموع 54 تریلیون دلار حجم معاملات را پردازش کرده اند. صرافی بایننس با وجود کاهش سهم بازار، بیش از 22.5 تریلیون دلار از این حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.

سهم صرافی های متمرکز مختلف از حجم معاملات ارزهای دیجیتال - منبع: 0xScopeسهم صرافی های متمرکز مختلف از حجم معاملات ارزهای دیجیتال - منبع: 0xScope
سهم صرافی های متمرکز مختلف از حجم معاملات ارزهای دیجیتال – منبع: 0xScope

اما رقبای اصلی بایننس همچنان با رقابت سختی روبرو هستند که بخشی از آن به دلیل افزایش حجم معاملات صرافی های غیرمتمرکز است. در این گزارش آمده است:

سهم بایننس از بازار در هفته های اخیر رو به افزایش بوده است و در صورت ادامه این روند، صرافی های رقیب مانند OKX، BayBit ​​و BitGet برای تصاحب سهام بیشتر مشکل خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، سهم بایننس از معاملات بازار از ابتدای سال 2024 و در بیشتر ایام سال روندی صعودی داشته است. بالای 40 درصد باقی مانده است سهم این بورس در بازار مشتقه در این مدت بین 45 تا 50 درصد در نوسان بوده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-22 22:30:08

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.