افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

سهم ایران از درآمد اقتصاد دیجیتال تقریباً صفر است

  • کد خبر : 405988
سهم ایران از درآمد اقتصاد دیجیتال تقریباً صفر است

به گزارش بازار، جواد حسین پور روز سه شنبه در همایش همفکری توسعه اقتصاد دیجیتال در قزوین اظهار داشت: سهم ایران در اقتصاد دیجیتال 2 میلیون دلار بوده در حالی که کشور همسایه مانند امارات متحده عربی که وسعت یک استان ایرانی را دارد. ، 950 میلیارد داشت. دلار است. وی با بیان اینکه در […]

به گزارش بازار، جواد حسین پور روز سه شنبه در همایش همفکری توسعه اقتصاد دیجیتال در قزوین اظهار داشت: سهم ایران در اقتصاد دیجیتال 2 میلیون دلار بوده در حالی که کشور همسایه مانند امارات متحده عربی که وسعت یک استان ایرانی را دارد. ، 950 میلیارد داشت. دلار است.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته مهم ترین چالش کشور اقتصاد بوده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری هر ساله بر حل این چالش تاکید دارند و نام سال را با این محور انتخاب می کنند با این هدف که اقتصاد پویا باشد. تحقق توسعه پایدار و پویایی اقتصاد دیجیتال.

حسین پور ادامه داد: تبادل جهانی فناوری اطلاعات با بورس نفت رقابت می کند و این نشان دهنده جایگاه فناوری اطلاعات است. ضمن اینکه قبل از صنعت نفت، مخابرات ایران توسط مصدق ملی شد و این هم نشان دهنده جایگاه مخابرات است که ملی شده است. 80 میلیون کاربر ایرانی هستند.

این مسئول در ادامه به بیان زیست کره و اکوسیستم نوآوری پرداخت و یادآور شد: در گذشته استارت آپ ها و شرکت های نوآور نادیده گرفته می شدند و آنها را نمی شناختیم اما امروز به اهمیت آنها پی برده ایم.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران تصریح کرد: امروزه حمایت مالی دغدغه استارت آپ ها نیست، اما از آنجایی که آنها نمی توانند بازاریابی، برندسازی و ارائه را انجام دهند، باید وارد این حوزه شویم و به دغدغه های آنها پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه رتبه چهارم تا ششم خدمات تلفن ثابت و قوی ترین زیرساخت ارتباطی در منطقه را داریم ادامه داد: این ظرفیت مهم را می توان در اختیار استارت آپ ها قرار داد.

حسین پور افزود: باید چشم‌اندازی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ترسیم کنیم که هسته توسعه دیجیتال مبتنی بر فناوری اطلاعات باشد و زیرساخت‌های آن نیز فراهم باشد.

رئیس توسعه تجارت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: امروز با پدیده برده داری دیجیتالی مواجه هستیم. بسیاری از ما بدون اینکه متوجه باشیم ساعت ها در فضای مجازی غوطه ور هستیم، بدون اینکه هیچ بینش و دانشی در اختیارمان قرار گیرد.

حسین پور افزود: امروزه به راحتی می توان فرهنگ یک جامعه را از طریق فضای مجازی تغییر داد، چیزی به نام هالووین در کشور نداشتیم اما فضای مجازی این موضوع را در جامعه به حدی ترویج داد که امروز جامعه یک هفته درگیر آن شده است. .

وی با بیان اینکه در دوران همستر به وضوح شاهد بردگی انسان در فضای مجازی بودیم، گفت: امروز اگر محتوا تولید نکنیم، تبلیغ نکنیم و تبیین نکنیم تحت تاثیر محتوای بیگانه قرار می گیریم. برای مثال، اسارت فضای مجازی در همستر به وضوح شدید بود که برخی ساعت ها با آن درگیر بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.