افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

سهمیه ایران در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد/ صعود مستقیم قهرمان و نایب قهرمان لیگ – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 208316
سهمیه ایران در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد/ صعود مستقیم قهرمان و نایب قهرمان لیگ – پرسپولیس نیوز

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مکانیسم انتخابی تیم های باشگاهی کشورمان برای حضور در فصل آینده رقابت های فوتبال آسیا را مشخص کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مصطفی زارعی مدیر صادرات حرفه ای فدراسیون فوتبال درباره سازوکار انتخاب نمایندگان باشگاه های ایرانی در رقابت های باشگاهی آسیا (لیگ نخبگان آسیا و لیگ ACL2) از […]

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مکانیسم انتخابی تیم های باشگاهی کشورمان برای حضور در فصل آینده رقابت های فوتبال آسیا را مشخص کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مصطفی زارعی مدیر صادرات حرفه ای فدراسیون فوتبال درباره سازوکار انتخاب نمایندگان باشگاه های ایرانی در رقابت های باشگاهی آسیا (لیگ نخبگان آسیا و لیگ ACL2) از سال 25-2024 صحبت کرد. به بعد: در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، بحث سازوکار انتخاب نمایندگان باشگاه های ایرانی در رقابت های باشگاهی آسیا از سال 2024 تا 25 به تصویب رسید.

وی افزود: این مسابقات با تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سه سطح الیت آسیایی (24 تیم)، لیگ قهرمانان آسیا 2 (32 تیم) و چلنج لیگ آسیا (20 تیم) برگزار می شود. به احتمال زیاد باشگاه های ایرانی در لیگ برتر 1+2 و در سطح دوم یعنی لیگ قهرمانان آسیا 2 یک سهمیه خواهند داشت که با توجه به این تغییرات لازم است مکانیسم انتخاب نمایندگان ایران برای مسابقات آینده با توجه به موارد ذکر شده در بالا.

مسئول پخش حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: پس از بررسی ها و با توجه به نظر کارشناسان، مقرر شد قهرمان لیگ برتر و نایب قهرمان لیگ برتر به عنوان سهمیه مستقیم و جام قهرمانان حذفی به عنوان پلی آف معرفی شود. . سهمیه حضور در لیگ برتر آسیا. همچنین تیم سوم لیگ برتر به عنوان نماینده باشگاه های ایرانی برای حضور در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا معرفی می شود.

زارعی در پایان گفت: شرط اخذ مجوز باشگاه برای معرفی باشگاه ها الزامی است. در صورت عدم دریافت مجوز باشگاه از یک یا چند باشگاه واجد شرایط (از جمله قهرمان جام حذفی) و یا اشتراک قهرمان جام حذفی با باشگاه های واجد شرایط فوق، سهمیه به باشگاه های واجد شرایط زیر در لیگ برتر تعلق می گیرد. جدول امتیازات بر اساس رتبه بندی بر اساس مراتب فوق که به تایید هیات مدیره و دبیر کل فدراسیون رسید به باشگاه های لیگ برتری و لیگ یک ابلاغ شد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)