افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

سهامداران تحت فشار حباب بزرگ بانک رسالت چرا مدیران ماموریت افزایش سرمایه را لغو کردند!

  • کد خبر : 374951
سهامداران تحت فشار حباب بزرگ بانک رسالت چرا مدیران ماموریت افزایش سرمایه را لغو کردند!

بازار؛ گروه بورس: بانک قرض الحسنه رسالت با نماد وصالت 9 مرداد ماه سال جاری در اطلاعیه ای اعلام کرد که سازمان بورس با افزایش سرمایه بانک از 1200 میلیارد تومان به 2500 میلیارد تومان موافقت کرده است. اما در بیانیه ای اعلام کرد که افزایش سرمایه فعلا لغو شده است. بانک قرض الحسنه رسالت […]

بازار؛ گروه بورس: بانک قرض الحسنه رسالت با نماد وصالت 9 مرداد ماه سال جاری در اطلاعیه ای اعلام کرد که سازمان بورس با افزایش سرمایه بانک از 1200 میلیارد تومان به 2500 میلیارد تومان موافقت کرده است. اما در بیانیه ای اعلام کرد که افزایش سرمایه فعلا لغو شده است.
بانک قرض الحسنه رسالت علت لغو افزایش سرمایه را پایان مهلت دو ماهه سازمان بورس برای اخذ مجوز از بانک مرکزی اعلام کرده است. در حالی که این بانک در پایان دوره 3600 میلیارد تومان سود انباشته دارد. عجیب ترین نکته این است که بانک رسالت تنها 10 درصد از 223 تومان سودی که از این میزان سود انباشته در مجمع اخیر به دست آورده را تقسیم کرد.

اگرچه این بانک در سال های اخیر سودآور شده است. اما چون قیمت سهام آن از سال 1400 تا نیم سال 1401 به طور مستمر خریداری می شد، اکنون قیمت سهام آن حباب های زیادی دارد. اما از اوج 1401 تا کنون، قیمت بیش از 60 درصد اصلاح شده است. اما نسبت به سایر نمادهای بورسی کمتر اصلاح شده است.

از سوی دیگر درآمد قرض الحسنه رسالت در سال جدید با کاهش مواجه شده و در صورت ادامه این روند، میزان سود هر سهم تا پایان سال به شدت کاهش می یابد. بنابراین سهامداران وسلات منتظر افزایش سرمایه هستند. بنابراین مدیران این بانک باید پاسخگوی عدم کسب مجوز افزایش سرمایه در مدت دو ماه باشند در حالی که سود انباشته این شرکت قابل توجه است. از سوی دیگر، چرا پرداخت سود نقدی در مجمع اینقدر کم بود، در حالی که شرکت می توانست سهم بیشتری از این سود را به صورت نقدی به سهامداران پرداخت کند؟

نماد وصالت در سال گذشته بازدهی منفی نزدیک به 27 درصدی را به ثبت رسانده است. این عملکرد ممکن است با افزایش خروج پول از این نماد منفی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.