افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

سنگ آمیتیست؛ مزایا، موارد استفاده و نحوه مراقبت

  • کد خبر : 192390
سنگ آمیتیست؛  مزایا، موارد استفاده و نحوه مراقبت

حتی اگر با دنیای سنگ و سنگ درمانی آشنایی ندارید، احتمالاً سنگی بنفش و کریستالی توجه شما را به خود جلب کرده است. این سنگ زیبا آمیتیست نام دارد و گفته می شود علاوه بر زیبایی، خواص باورنکردنی نیز دارد. سنگ آمتیست از هزاران سال پیش در بین مردم جایگاه ویژه ای داشته و امروزه […]

حتی اگر با دنیای سنگ و سنگ درمانی آشنایی ندارید، احتمالاً سنگی بنفش و کریستالی توجه شما را به خود جلب کرده است. این سنگ زیبا آمیتیست نام دارد و گفته می شود علاوه بر زیبایی، خواص باورنکردنی نیز دارد. سنگ آمتیست از هزاران سال پیش در بین مردم جایگاه ویژه ای داشته و امروزه در انواع جواهرات و بدلیجات و حتی به عنوان دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله همه چیز را در مورد آمتیست به شما می گوییم و با خواص و کاربردهای این سنگ جذاب آشنا می شویم.

سنگ آمتیست چیست؟

آمتیست یکی از انواع بلورهای کوارتز است که معمولاً دارای طیف رنگی بنفش است. این سنگ نیمه قیمتی سالهاست که برای ساخت جواهرات و همچنین به دلیل خواص درمانی آن استفاده می شود. آمتیست از زمان های قدیم کاربردهای مختلفی داشته و در فرهنگ های مختلف باورهای متفاوتی در مورد آن وجود داشته است. به عنوان مثال، یونانیان باستان معتقد بودند که آمتیست از مستی جلوگیری می کند، در حالی که طبق فنگ شویی، از این سنگ برای افزایش و جذب ثروت استفاده می شود.

آمیتیست اشکال مختلفی دارد و همه آنها خواص مشابهی دارند. تا زمانی که از اصل بودن سنگ خود مطمئن هستید، مهم نیست که از چه نوع سنگی استفاده می کنید. برخی از اشکال سنگ آمتیست عبارتند از:

  • خوشه آمیتیست;
  • آمیتیست منشوری؛
  • سنگ آمیتیست راف؛
  • صفحات کریستال آمتیست؛
  • ژئود آمیتیست;
  • توپ آمیتیست

خواص سنگ آمتیست

1. خواص فیزیکی

  • تنظیم هورمونی: میگویند سنگ آمتیست با کمک به بازسازی سلولی خواب و حتی تعادل هورمونی را در بدن تسهیل می کند، متابولیسم بدن را تنظیم می کند، تولید کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می دهد و اگر از آشفتگی ذهنی یا میگرن رنج می برید، به بهبودی شما کمک می کند.
  • کمک به سیستم ایمنی: تماس گرفت آمتیست به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. این سنگ با کاهش استرس و دردهای جسمی و روحی در تصفیه خون تاثیر دارد. سنگ آمتیست همچنین می تواند برای کسانی که از بیماری های ریوی، بیماری های پوستی یا مشکلات گوارشی رنج می برند مفید باشد.
  • حل مشکلات خواب: طرفداران این سنگ می گویند برای کسانی که خوب نمی خوابند، بهتر است آمتیست در نزدیکی خود داشته باشند، زیرا این سنگ به بهبود بی خوابی معروف است.

2. خواص روانی

  • پاکسازی ذهن: یکی از مهمترین خواص آمتیست آرامش بخش بودن آن است. گفته می شود این سنگ استرس را از فرد دور می کند و تحریک پذیری، نوسانات خلقی، عصبانیت و ترس را کاهش می دهد. در واقع آمیتیست با تمرکز بر معنویت به ما کمک می کند تا با جنبه های تاریک و دردناک زندگی روبرو شویم و از تفکر مثبت بهره مند شویم.
  • الهام: سنگ آمتیست علاوه بر از بین بردن افکار منفی، می تواند جرقه ای در ذهن شما ایجاد کند و به شما الهام بخشد. زمانی که ذهن ما روشن باشد و تمرکزمان بیشتر باشد، ایده های جدید بیشتر به ذهن می رسد و ذهن خلاق فعال تر می شود.
  • افزایش قدرت تصمیم گیری: میگویند آمتیست قدرت درونی ما را تقویت می کند که برای تصمیم گیری لازم است. اگر در جایی از زندگی احساس گمراهی کردید، شاید جواهرات آمتیست وضعیت شما را بهبود بخشد.
  • بهبود روابط: یکی دیگر از ویژگی های احتمالی گفته می شود که آمتیست به کسانی که مستعد هراس هستند کمک می کند آرام شوند و بهتر فکر کنند. علاوه بر این، این سنگ تأثیر مثبتی بر روابط عاطفی و خانوادگی دارد.

3. خواص ماورایی

  • ارتباط با چاکرای تاج: سنگ آمتیست گزینه مناسبی برای کسانی است که قصد فراتر رفتن از بیداری معنوی را دارند زیرا ارتباط زیادی با چاکرای تاج دارد. چاکرای تاج مرکز انرژی مقدسی است که انسان را با معنویت پیوند می دهد. آمتیست به عنوان پلی بین انسان و معنویت عمل می کند.
  • کمک به باز کردن چشم سوم: یکی از کاربردهای چشم سوم این است که مردم چگونه واقعیت را درک و درک می کنند و چقدر توانایی ورود به روشنگری معنوی را دارند. اگر چشم سوم مسدود شود، افراد ممکن است دچار افسردگی و اضطراب شوند. برعکس، اگر چشم سوم باز شود، مردم بصیرت و خرد درونی خواهند داشت.

آمیتیست در چه ماهی متولد می شود؟

  • متولدین بهمن و دلو: متولدین برج دلو به بصیرت، خرد و البته شجاعت معروف هستند. علاوه بر این گاهی رفتارهای خصمانه از سوی این افراد رخ می دهد. بنابراین آمتیست با بهبود مهارت های ارتباطی باعث می شود متولدین این ماه بهترین رفتار خود را داشته باشند.
  • متولدین اسفند و زیر علامت هموت: انرژی این سنگ با متولدین اسفند که دارای خلاقیت، همدلی عمیق و علاقه به معنویت هستند سازگار است. متولدین این ماه به دلیل همدلی شدیدی که دارند، گاهی کارهایی را برای دیگران انجام می دهند که فراتر از توانایی آنهاست و کمک چندانی نمی کند. اگر این افراد آمیتیست را با خود حمل کنند، کمتر اسیر مشکلات دیگران می شوند و بیشتر به زندگی خود می پردازند.

موارد استفاده از سنگ آمتیست

جواهرات ساخته شده از آمتیست

برای بهره مندی از خواص سنگ آمتیست کافیست آن را نزدیک خود نگه دارید. اگر قصد خرید این سنگ را دارید باید بگوییم که قیمت سنگ آمتیست ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ضمن برای بهره مندی از خواص این سنگ باید سنگ آمتیست اصل را تهیه کرد.

1. جواهرات

استفاده از زیورآلات کریستال آمتیست و بدلیجات یکی از بهترین راه ها برای بهره مندی از خواص فوق طبیعی این سنگ است. دستبندهای آمتیست، النگو، حلقه و گردنبند گزینه های عالی برای پوشیدن روزمره هستند. به علاوه، همیشه می توانید یک سنگ نگرانی را با خود حمل کنید. اگر جواهرات شما طوری قرار داده شود که سنگ آمتیست با پوست شما در تماس باشد، بیشترین بهره را از انرژی شفابخش این سنگ خواهید برد. در واقع پوست ما باعث می شود که سنگ ارتعاشات خود را مستقیماً در بدن آزاد کند و این نیز قدرت آن را افزایش می دهد.

2. در محیط خانه استفاده کنید.

راه های زیادی برای استفاده از آمتیست در محیط خانه وجود دارد. می توانید آن را در گوشه ای از میز قرار دهید یا از آن به عنوان تزئین استفاده کنید. نگه داشتن سنگ آمتیست در اتاق نشیمن و جایی که همه اعضای خانواده از آن استفاده می کنند باعث افزایش درخشندگی، حرکت، نشاط و گرمای محیط خانه می شود.

3. در محل کار استفاده کنید

اگر به دنبال سنگی هستید که انرژی منفی را از محیط کارتان دور کند، آمتیست یک گزینه بی نظیر برای شماست. آمتیست علاوه بر خواص درمانی، جلوه زیبایی به محیط کار شما می دهد و حالات مثبتی ایجاد می کند. برای استفاده از حداکثر قدرت مثبت آمتیست، آن را در مکان های مختلف محیط کار خود قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید یک سنگ را در حمام، سنگ دیگری را در اتاق جلسه و حتی در ماشین خود قرار دهید. پوشیدن آمیتیست می تواند جذابیت و اعتبار را افزایش دهد و آن را به انتخابی مناسب برای مدیران تبدیل کند.

4. مدیتیشن

آمتیست یکی از بهترین کریستال هایی است که می توانید در مدیتیشن از آن استفاده کنید. این سنگ ذهن میمون را آرام می کند. اگر در حین مدیتیشن، آمتیست را در نزدیکی خود نگه دارید، احتمال باز شدن چشم سوم و چاکرای تاج به شدت افزایش می یابد. برای پوشیدن آمتیست در حین مدیتیشن، می توانید آن را به عنوان گردنبند بپوشید یا خوشه آمتیست را در دست چپ خود نگه دارید.

نحوه تمیز کردن آمیتیست و مراقبت از آن

تمیز کردن سنگ آمتیست یکی از مهمترین وظایف برای استفاده طولانی مدت آن است. این سنگ به پاک کننده هایی مانند اسیدها، قلیاها و فلوراید آمونیوم حساس است. بهترین راه برای تمیز کردن آمتیست، شستن آن با آب و صابون یا مواد شوینده ملایم است. آن را با یک برس نرم و با حرکات آرام و دایره ای، بدون اینکه به سنگ فشار بیاورید، تمیز کنید.

لطفا توجه داشته باشید که آمتیست نباید برای مدت طولانی در معرض آب سرد یا گرم قرار گیرد. بنابراین سنگ ها را در آب نگهداری نکنید و پس از شستن آن ها را در جایی بگذارید تا خشک شوند و یا در صورت امکان با سشوار خشک کنید.

سنگ های مکمل آمتیست

آمتیست به دلیل خواص درمانی خود یک انتخاب عالی برای ترکیبات کریستالی است. در واقع ترکیب آمتیست با کریستال هایی که خاصیت شکوفایی و حکمت دارند، اثر درمانی آن را افزایش می دهد. معروف ترین ترکیبات کریستالی با آمتیست عبارتند از:

  • آمیتیست و تورمالین: این ترکیب باعث می شود انرژی محافظ قوی تر شود و انرژی و افکار منفی از بین بروند. ترکیب تورمالین و آمتیست برای افرادی که در شرایط استرس زا قرار می گیرند مناسب است.
  • آمیتیست و رز کوارتز: ترکیب رز کوارتز و آمتیست به بهبود و تعمیق روابط عاشقانه کمک می کند و انرژی منفی را از پوشنده می برد.
  • آمیتیست و آکوامارین: این ترکیب باعث آزاد شدن انرژی مثبت و ارتباط خوب با دیگران می شود.
  • آمیتیست و سیترین: ترکیب سیترین و آمتیست باعث افزایش روابط، خرد معنوی، سخاوت، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس و همچنین جذب ثروت و دارایی می شود.

تو بگو

کریستال های کوارتز در بین مردم به جنبه های مختلف معروف هستند و آمتیست یکی از محبوب ترین آنهاست. این سنگ دارای خواص مختلفی است و به داشتن انرژی شفابخش معروف است. برای دفع انرژی های منفی و بهره مندی از خواص آمتیست، کافی است آن را به عنوان تزیین و یا به عنوان جواهرات در نزدیکی خود داشته باشید.

آیا تا به حال از خواص سنگ آمتیست استفاده کرده اید؟ سنگ تولدت چیه؟


نحوه خرید: مجموعه صوتی خودمراقبتی
سلامتی با ارزش ترین دارایی انسان است




فروشگاه اسمارتک نیوز بود؟  مجموعه صوتی روابط عاطفی و ازدواج.

دلیل بسیاری از خیانت ها یا طلاق های زناشویی این است که نمی دانیم چگونه با شریک یا همسرمان ارتباط برقرار کنیم.

به این مجموعه صوتی گوش دهید و تاثیر آن را در زندگی مشترک خود احساس کنید.




هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.