افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
11

سنگال با افزودن به میراث جام جهانی، Late Legend Diop را کانالیزه می کند

  • کد خبر : 761
سنگال با افزودن به میراث جام جهانی، Late Legend Diop را کانالیزه می کند

شیرهای ترنگا در دو سالگرد مرگ ستاره تورنمنت خود در سال 2002، لحظه ای نمادین دیگر را با پیشروی به ناک اوت در قطر رقم زدند. قبل از شروع بازی، کالیدو کولیبالی در ادای احترام به پاپا بوبا دیوپ، که دو سال پیش در سن 42 سالگی درگذشت، شماره 19 را روی بازوبند کاپیتانی زردش […]


شیرهای ترنگا در دو سالگرد مرگ ستاره تورنمنت خود در سال 2002، لحظه ای نمادین دیگر را با پیشروی به ناک اوت در قطر رقم زدند.

قبل از شروع بازی، کالیدو کولیبالی در ادای احترام به پاپا بوبا دیوپ، که دو سال پیش در سن 42 سالگی درگذشت، شماره 19 را روی بازوبند کاپیتانی زردش با نشانگر مشکی نوشته بود. این دیوپ بود که با پیراهن شماره 19 گلزنی کرد. معروف ترین گل در تاریخ سنگال، زدن برنده به عنوانسنگالفرانسه را در بازی افتتاحیه جام جهانی 2002 شکست داد که اولین بازی خود در این مسابقات بود. اما این کاری بود که کولیبالی بعد از 70 دقیقه انجام داد که به عنوان ادای احترام بزرگتر به حساب می آید.

شوت کولیبالی برای بازگرداندن برتری سنگال مقابلاکوادوردر برد 2-1 آن کاملاً به اندازه گل دیوپ اهمیت ندارد، اما مطمئناً در پانتئون است. صعود سنگال به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را برای اولین بار در 20 سال گذشته تضمین کرد و با توجه به اینکه هیچ تیم آفریقایی نتوانست از گروه روسیه عبور کند، نشان دهنده شاخص مهمی برای کل قاره بود. اکنون این احتمال جدی وجود دارد که برای اولین بار، سه تیم آفریقایی بتوانند به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کنند.

کولیبالی پس از برگزیده شدن بهترین بازیکن مسابقه گفت: «این جایزه برای خانواده پاپا بوبا دیوپ است. من این جام را به آنها خواهم داد زیرا آنها شایسته آن هستند. می دانستیم سالگرد درگذشت او بسیار مهم است. می خواستیم باعث افتخار او شویم، به او ادای احترام کنیم. او برای فوتبال سنگال بسیار مهم بود. او مرا به عنوان یک پسر آرزو کرد، او الهام بخش همه تیم بود. می خواستیم به او افتخار کنیم. من ویدیوهایی را دیدم که خانواده‌اش پست کرده بودند و واقعاً به خانه‌اش آمد.» کولیبالی همچنین این جایزه را به قربانیان رانش زمین اخیر در ایسکیا ایتالیا در نزدیکی تیم باشگاهی خود ناپولی تقدیم کرد.

لحظه درخشان دیوپ از گل او به فرانسه در جام جهانی 2002 به دست آمد.

IMAGO / اولمر

آلیو سیسه، سرمربی سنگال که در سال 2002 در تیم بود، گفت: “بوبا دو سال است که در بین ما نبوده است.” ناگفته نماند که این برد برای او بود. اما ما می‌توانیم این پیروزی را به از دست دادن مردم تقدیم کنیم. می‌خواهم به برونو متسو، مربی‌ای که ۲۰ سال پیش ما را برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی برد، و خیلی از افراد دیگر اشاره کنم.»

سنگال همانطور که در جام ملت ها در اوایل سال جاری انجام شد، در حال رشد در این مسابقات است. شکست مقابل هلند پس از آن رخ داد که یک نمایش خوب با امتیاز دادن دو گل دیرهنگام تضعیف شد. برد مقابل قطر، مانع از یک سیو پر شور ادوارد مندی، تا حد زیادی بی‌نظیر بود، اما این یک نمایش کاملا متقاعدکننده در برابر تیمی بود که قطر را به راحتی شکست داده بود و هلند را واقعاً دردسرساز کرده بود.

این، باید گفت، اکوادور دو بازی ابتدایی نبود. سه دفاعی که در تساوی چشمگیر مقابل هلند استفاده شد، از بین رفت، زیرا گوستاوو آلفارو، سرمربی تیم، به چهار تیم دفاعی که در برابر قطر به کار گرفته بود، بازگشت، اما به جای 4-4-2، به شکل 4-3-3. اما هیچ ضربه ای به ضد اکوادور وارد نشد، در حالی که سنگال بارها و بارها از مناطق وسیع، به ویژه در سمت چپ، تهدیدی ایجاد کرد.

اسماعیل سار بزرگترین خطر نیمه اول بود، و این حمله از سمت چپ توسط مهاجم واتفورد بود که گل افتتاحیه را به ارمغان آورد. پیرو هینکاپیه جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشته بود، اما او چالش خود را با سار اشتباه کرد و او را مجبور به دریافت یک پنالتی کرد که خود سار به راحتی آن را تبدیل به گل کرد.

سنگال با گل کولیبالی یک لحظه دیگر در جام جهانی به میراث خود اضافه کرد.

IMAGO/Pressinphoto

آلفارو گفت: «ما از سبک همیشگی خود استفاده نکردیم. برای گرفتن تصمیمات خوب در زمین باید خونسردی داشته باشید. باید مالکیت بیشتری در اختیار داشتیم. و سرعت بیشتر اگر می‌خواستیم مساوی کنیم، به آنها گفتم که باید بازی کنیم.»

اکوادور در نیمه دوم شکل خود را تغییر داد و دو تعویض انجام داد و 4-4-2 را که مقابل قطر به کار برده بود به کار گرفت. به آهستگی، زمانی که سنگال به دنبال محافظت از برتری بود، سنگال عمیق تر شد و اکوادور شروع به برتری ارضی کرد. اکوادور هنوز واقعاً چیزی خلق نکرده بود، اما زمانی که ادریسا گانا گوئی به دلیل اینکه گونزالو پلاتا را با شانه‌اش در صورتش گرفت و گوئی را از مرحله یک شانزدهم نهایی که می‌توانست 100 بازی او می‌شد، از آن خارج شود، جریمه شد.هفتم کلاه لبه دار.

اما این ناگهان یک نگرانی آکادمیک به نظر می رسید، زیرا ضربه ایستگاهی به کرنر منجر شد، که فلیکس تورس آن را برای مویسس کایسیدو تکان داد تا وارد دروازه شود. سنگال چهار سال پیش با بازی جوانمردانه به ژاپن رفته بود و به نظر می رسید بعد از بازی خوب، دوباره زود بیرون می رود. اما دو دقیقه پس از واگذاری برتری، سنگال آن را پس گرفت. ضربه ایستگاهی Gueye توسط Enner Valencia به ثمر رسید و کولیبالی در یک رگبار شکست خورد.

سیسه معمولاً فوق‌العاده متین است، اما در بخش فنی، قبل از اینکه خودش را جمع کند و دوباره به دنبال تمرکز ذهن‌ها باشد، به خود اجازه می‌دهد چهار یا پنج ثانیه جشن و سرور بی‌نظیر کند. رهبری او در هفت سال گذشته برای پیشرفت سنگال ضروری بوده است.

اما امروز روز کولیبالی و مهمتر از همه روز دیوپ بود.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • سنگال پس از پیروزی پر تنش مقابل اکوادور در ناک اوت جام جهانی به هلند پیوست
  • ویلسون: مصدومیت مانه غم بزرگ سنگال در جام جهانی است
  • ویلسون: مسی جان تازه ای به جام جهانی آرژانتین می دهد
  • اشتراوس: نفرین قهرمان جام جهانی با امباپه، فرانسه همخوانی ندارد



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.