افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

سند حاکمیت صنعت شیرینی و شکلات کشور منتشر شد

  • کد خبر : 368653
سند حاکمیت صنعت شیرینی و شکلات کشور منتشر شد

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین اجلاس بین المللی صنعت شیرینی و شکلات کشور اظهار داشت: 30 آذرماه روز ملی شیرینی نام گذاری شده و به طور رسمی در تقویم ثبت شده است. وی افزود: صنعت شیرینی و شکلات کشور اقدامات خلاقانه ای دارد که به همین دلیل […]

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین اجلاس بین المللی صنعت شیرینی و شکلات کشور اظهار داشت: 30 آذرماه روز ملی شیرینی نام گذاری شده و به طور رسمی در تقویم ثبت شده است.

وی افزود: صنعت شیرینی و شکلات کشور اقدامات خلاقانه ای دارد که به همین دلیل وزارت بهداشت در سال گذشته برای 16150 مدل شکلات شناسه کالا صادر کرد که نشان از احترام به مشتری و سلیقه مردم است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه اراده برای افزایش صادرات شیرینی و شکلات به بیش از یک میلیارد دلار وجود دارد، تصریح کرد: از این لحاظ با وزارت جهاد کشاورزی دو مشکل تامین اولیه و ارزش افزوده داریم. امکان افزایش صادرات صنعت شیرینی و شکلات از 350 میلیون دلار فعلی به یک میلیارد دلار وجود دارد.

وی تصریح کرد: ماشین آلات صنایع غذایی ایران به کشورهای مختلف صادر می شود بنابراین ماشین آلات ایرانی حتی به آمریکا نیز صادر می شود.

وی با اشاره به ارائه طرح رهبری برای صنعت شیرینی و شکلات کشور گفت: بر اساس این سند، تولید صنعت شیرینی و شکلات کشور تا سال 1407 از 2 میلیون و 170 هزار تن به بیش از 3 میلیون و 350 هزار تن خواهد رسید. و یک برنامه استراتژیک برای این صنعت است.

پیگیری مشکلات صنایع شیرینی و شکلات در اتاق بازرگانی

محسن امینی، رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: در کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران به توافق رسیدیم که از حقوق صنایع غذایی ایران دفاع کنیم و آن را از آن مطالبه کنیم. مقامات

وی افزود: با همدلی اعضا توانسته ایم مطالبات درستی را از اتاق بازرگانی و سایر نهادها داشته باشیم به طوری که امروز هیات رئیسه اتاق بازرگانی به کمیسیون صنایع غذایی ایران اعتقاد دارد.

وی خطاب به اعضای انجمن شیرینی و شکلات گفت: آماده دریافت نظرات و مطالبات فعالان حوزه شیرینی و شکلات و پیگیری مشکلات آنان هستیم.

در پایان این مراسم از برنامه راهبردی صنعت شیرینی و شکلات ایران در دوره زمانی 1403 تا 1407 به طور رسمی رونمایی شد و ابراز امیدواری شد که منجر به بهبود تولید و افزایش صادرات این صنعت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.