افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

سند توسعه دریایی در حال تدوین است

  • کد خبر : 264589
سند توسعه دریایی در حال تدوین است

گزارش کردن بازارعادل پمشادی با بیان اینکه این رویداد از 25 تا 27 اردیبهشت ماه 1403 در جزیره برگزار می شود تا شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی در اقتصاد دریایی با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای متحد شوند. جنبه مفهومی آن را معرفی می کند. ابتدا محل برگزاری این رویداد که متناسب با این […]

گزارش کردن بازارعادل پمشادی با بیان اینکه این رویداد از 25 تا 27 اردیبهشت ماه 1403 در جزیره برگزار می شود تا شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی در اقتصاد دریایی با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای متحد شوند. جنبه مفهومی آن را معرفی می کند. ابتدا محل برگزاری این رویداد که متناسب با این رویداد انتخاب شده است زیرا جزیره قشم مرکز تجارت اقتصادی دریایی است.

وی افزود: تمامی بنگاه های اقتصاد دریایی مانند گردشگری دریایی، آبزی پروری، صنایع کشتی سازی و… در جزیره قشم وجود دارد. این تمرکز و تمرکز بر کسب و کارهای مرتبط با دریا این فرصت را فراهم می کند تا قشم را به عنوان قطب کسب و کارهای اقتصاد دریایی در نظر بگیریم. .

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سند توسعه دریایی که چند سالی متوقف شده بود، اکنون با دستور رئیس جمهور در حال تدوین است، افزود: آنچه در قالب فرهنگ دریایی نیاز داریم می تواند باشد. سه در جزیره قشم به وفور دیده می شود و این فرهنگ در دل جامعه محلی زنده است. در جزیره قشم بیش از هزار سال شاهد ارتباط فرهنگی با کشورهایی مانند آفریقا، هند، چین و اسکاندیناوی بودیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه ژن ارتباط فرهنگی، اقتصادی و تجاری با دنیا در قشم وجود دارد، افزود: ما میراث فناوری ساخت لنج را داریم و در حال حاضر بیش از 12 واحد تولید لنج مشغول به کار هستند. وی با بیان اینکه برخی تصور می کنند صنعت بارج در حال از بین رفتن است در حالی که تقاضا در این زمینه بیشتر از عرضه است، تصریح کرد: از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و متقاضیان زمین برای ساخت لنج حمایت می کنیم زیرا صنعت بارج کشور را در دوردست می سازد. مکان دور اقتصاد نیازی به بازاریابی ندارد.

در این پیام آمده است: در حال حاضر ارتباطات تجاری قشم با کشورهای همسایه بسیار پیشرفته است و در آینده اقتصاد دریایی موتور محرکه جزیره قشم خواهد بود.

وی با بیان اینکه جغرافیای طبیعی قشم برای اقتصاد لجستیک منحصر به فرد است، گفت: واقعیت این همایش ارتباط و تعاملی است که بین شرکت ها صورت خواهد گرفت. اولاً خوشحالیم که این رویداد برای اولین بار در قشم برگزار می شود و ثانیاً مطابق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریایی.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه از حضور فعالان اقتصادی بین المللی کشورهای خارجی و سفرای این کشورها قدردانی می کنیم، گفت: معاهده شانگهای دارای لایه B2B (تجارت به تجارت) و بستر TEMP است که منطقه آزاد قشم را به هم متصل می کند. شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای اساساً برای ارتباطات B2B طراحی شده است.

کشامی ادامه داد: جزیره بین المللی قشم مفتخر است که نقطه ورود شرکت های ایرانی به کشورهای عضو شانگهای است. راه اندازی دفتر منطقه ای TEMP در منطقه آزاد قشم باعث تسهیل ورود فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی به بازار کشورهای عضو و همکاری با شرکت ها و سرمایه گذاران کشورهای عضو می شود.

در این رویداد نشست های تخصصی مختلفی برای همکاری در زمینه های صیادی و صیادی، حمل و نقل ترکیبی، لجستیک دریایی، حمل و نقل دریایی، کشتی سازی، سازه های دریایی، اکتشاف، استخراج و انتقال نفت و میعانات، خدمات بانکی و تامین سوخت برگزار می شود برای قایق، خدمات بندری. ، آداب و رسوم، گردشگری و تفریحات دریایی با حضور شرکت های مرتبط بین المللی برگزار می شود.

لازم به ذکر است که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ایران و ازبکستان 9 عضو دائم و سه کشور افغانستان، بلاروس و مغولستان، عضو و 6 کشور ناظر هستند. . آذربایجان، ارمنستان، پادشاهی کامبوج و نپال، ترکیه و سریلانکا نیز شرکای گفتگوی آن محسوب می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.