افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

سندرم «قلب شکسته» به اندازه یک حمله قلبی کشنده است

  • کد خبر : 178725
سندرم «قلب شکسته» به اندازه یک حمله قلبی کشنده است

آفتاب نیوز: حدود یک چهارم بیماران مبتلا به این بیماری در طی یک مطالعه 5 ساله جان خود را از دست دادند و کارشناسان می گویند این میزان مرگ و میر با میزان مرگ و میر ناشی از حمله قلبی “مقایسه” است. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که داروهایی که برای پیشگیری از حملات […]

آفتاب نیوز:

حدود یک چهارم بیماران مبتلا به این بیماری در طی یک مطالعه 5 ساله جان خود را از دست دادند و کارشناسان می گویند این میزان مرگ و میر با میزان مرگ و میر ناشی از حمله قلبی “مقایسه” است.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که داروهایی که برای پیشگیری از حملات قلبی استفاده می‌شوند تأثیری در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کاردیومیوپاتی ندارند.

بر اساس داده ها، دانشمندان دانشگاه آبردین ادعا کردند که این سندرم به اندازه کافی درمان نمی شود. این یافته ها پس از آن به دست آمد که یکی از شرکای عاشقانه سابق سیناد اوکانر اصرار داشت که خواننده 56 ساله بر اثر سندرم قلب شکسته درگذشت.

پسرش شین 18 ماه قبل از مرگ خواننده خودکشی کرد. در گواهی فوت شینید رسماً آمده است که او به مرگ طبیعی فوت کرده است.

کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو واکنش قلب به ترشح ناگهانی هورمون های استرس است که باعث می شود بخشی از قلب به طور موقت بزرگ شده و در پمپاژ صحیح خون دچار مشکل شود.

در این مطالعه، محققان 3720 نفر از جمله 620 نفر مبتلا به سندرم تاکوتسوبو را بین سال های 2010 تا 2017 مورد ارزیابی قرار دادند. بر اساس نتایج منتشر شده در مجله JACC: Advances، طی یک مطالعه 5 و نیم ساله، 153 بیمار مبتلا به این سندرم انجام شد. فوت کرد (25%).

این میزان مرگ و میر بالاتر از گروه کنترل مورد مطالعه (15٪) و تقریباً به اندازه میزان مرگ و میر در میان افرادی است که حملات قلبی داشتند (31٪).

پروفسور دانا داوسون، مشاور قلب و عروق در بیمارستان سلطنتی آبردین، گفت که داده ها به وضوح نشان می دهد که سندرم تاکوتسوبو به اندازه کافی درمان نمی شود.

این بیماران میزان مرگ و میر بالاتری نسبت به جمعیت عمومی دارند. آنها در برابر بیماری های قلبی آسیب پذیرتر هستند و به اندازه افرادی که دچار حمله قلبی شده اند در معرض خطر مرگ ناشی از این سندرم هستند.

ضروری است که ما راه های دقیقی را برای درمان این گروه منحصر به فرد از افراد شناسایی کنیم، و ما قصد داریم این کار را در تحقیقات در حال انجام خود انجام دهیم.

کارشناسان مدتهاست بر این باور بودند که کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو را می توان به اشتباه به عنوان حمله قلبی تشخیص داد زیرا علائم و نتایج آزمایش مشابه است.

با این حال، بر خلاف کسانی که دچار حمله قلبی می شوند، سندرم قلب شکسته ربطی به انسداد عروق ندارد.

کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو در زنان شایع‌تر از مردان است و عمدتاً افراد مسن‌تری را که همسر خود را از دست داده‌اند، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اخیراً شریک عاشقانه سابق شینید خواننده ایرلندی اصرار داشت که مرگ او به دلایل طبیعی در واقع به این معنی است که خواننده بر اثر سندرم “قلب شکسته” درگذشت.

این ستاره 56 ساله پس از فراخوانی پلیس به آپارتمان او در هرن هیل، در جنوب شرقی لندن، در ژوئیه سال گذشته، تنها چند ماه پس از اینکه پسرش شین، 17 ساله، خودکشی کرد، جسد پیدا شد.

کارآگاهان مرگ ناگهانی این ستاره را مشکوک ندانستند و مقامات روز سه شنبه اعلام کردند که او به مرگ طبیعی درگذشت.

درموت هیز که پس از نوشتن بیوگرافی اصلی به مدت 2 سال با شینید بود، در مصاحبه با روزنامه ایرلندی سان گفت: این حادثه نشان می دهد که شکستگی قلب یک علامت واقعی بیماری است و می تواند منجر به مرگ شود.

علائم این بیماری ممکن است شبیه علائم حمله قلبی به نظر برسد، از جمله دشواری در تنفس و درد قفسه سینه.

سندرم تاکوتسوبو معمولاً موقتی است و بسیاری از افراد بهبودی کامل پیدا می‌کنند، اما یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که در برخی موارد، این سندرم می‌تواند برای همیشه بر حرکت قلب تأثیر بگذارد و انقباض عضله قلب را به تأخیر بیندازد.

بنیاد قلب بریتانیا (BHF)، که بودجه مطالعات دانشگاه آبردین را تامین کرد، از دولت خواست تا در تحقیقات بیشتر سرمایه گذاری کند.

دکتر سونیا بابو نارایان، معاون پزشکی خیریه گفت: «این داده‌ها از اسکاتلند نشان می‌دهد که تشخیص تاکوتسوبو، بیماری شایع‌تر در زنان، با احتمال بیشتری برای مرگ در درازمدت مرتبط است.

بیمارانی که از سندرم تاکوتسوبو جان سالم به در بردند، بسیار مشابه بیماران پس از حمله قلبی درمان شدند. اما برخلاف بازماندگان حمله قلبی، تجویز داروهای قلبی عموماً مزایای نامشخصی برای این افراد داشت.

تحقیقات بیشتر در مورد تاکوتسوبو ممکن است علل این سندرم و درمان هایی را که می تواند زندگی بیماران را نجات داده و بهبود بخشد، آشکار کند.

منبع: روزیاتو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.