افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

سنتکام حمله موشکی یمن به کشتی را تایید کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 153159
سنتکام حمله موشکی یمن به کشتی را تایید کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جنوب غرب آسیا موسوم به سنتکام، تائیدیه یک موشک شلیک کرد بالستیک از منطقه تحت کنترل نیروهای یمنی تا مسیر دریایی بین المللی در شمال باب عزادار یک گلوله شلیک شد که خسارت جانی و مالی نداشت. بامداد جمعه نیروهای مسلح یمن […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جنوب غرب آسیا موسوم به سنتکام، تائیدیه یک موشک شلیک کرد بالستیک از منطقه تحت کنترل نیروهای یمنی تا مسیر دریایی بین المللی در شمال باب عزادار یک گلوله شلیک شد که خسارت جانی و مالی نداشت.

بامداد جمعه نیروهای مسلح یمن از عملیات دریایی جدید علیه یک کشتی کانتینری در دریای سرخ خبر دادند.

در همین راستا نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که نیروهای دریایی این کشور علیه کشتی کانتینری عملیات نظامی انجام دادند.مرسیکو گابرلاترکه به سمت اسرائیل پیشروی می کرد.

در این خبر آمده است که کشتی کانتینری «آقا گابرلاتر” هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش یمن مستقر شده است.

به گفته نیروهای مسلح یمن، این عملیات گرفتن این کشتی پس از اینکه خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس های نیروی دریایی امتناع کردند، رخ داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین افزودند که در 48 ساعت گذشته موفق شده اند از عبور چند کشتی در حال حرکت به سمت اسرائیل جلوگیری کنند.

ارتش یمن تاکید کرد که به جلوگیری از عبور همه کشتی هایی که به سمت بنادر اسرائیل می روند، ادامه خواهیم داد.

یمنی‌ها تاکید کردند که از حرکت کشتی‌ها از دریای سرخ به سمت رژیم صهیونیستی تا زمان تحویل غذا و دارو به برادرانمان جلوگیری شود. در غزه اگر نرسد، ادامه خواهد داشت.

امروز فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکایی در منطقه (سنتکام) اظهار داشت که در 13 دسامبر، یک موشک انداز ایالات متحده در جنوب دریای سرخ به درخواست کمک یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال پاسخ مثبت داد.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه بدون ارائه سند و مدرک اعلام کرد که این کشتی به درخواست نفتکش مذکور پاسخ داده است. وزوز که از یمن بلند شده بود!

سنتکام وی با بیان اینکه در جریان این حادثه خسارت جانی و اقتصادی به نفتکش و پرسنل آن وارد نشد!

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه اعلام کرد که نیروهای ارتش ملی یمن در ابتدا تلاش کردند تا به عرشه نفتکش نفوذ کنند اما ناکام ماندند و 2 موشک به سمت آن شلیک کردند.

دیروز «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده یمن اعلام کرد که در پی عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب، کشورهای بانفوذ حمایت خود را از آتش بس در غزه با برقراری تماس با یمن تأیید کردند. .

عبدالسلام تصریح کرد: این کشورها بر تعهد خود به ارائه کمک های بشردوستانه به ملت فلسطین و مخالفت با گسترش درگیری ها تاکید کردند.

رئیس تیم مذاکره کننده یمنی گفت: ما از مواضعی که خواهان برقراری آتش بس و رسیدن کمک های بشردوستانه به غزه هستند، تمجید می کنیم، اما در عین حال تاکید می کنیم که این مواضع باید در عمل خود را نشان دهند.

وی افزود: تا زمانی که حمله به غزه و محاصره این نوار متوقف نشود، موضع حمایتی ما از ملت فلسطین پایدار خواهد بود.

جلال الرویشان معاون امور دفاعی و امنیتی نخست وزیر در امور یمن نیز روز گذشته گفت: در سایه تداوم جنگ و محاصره غزه، توقف عملیات علیه دشمن برای یمن امکان پذیر نیست. صهیونیست.

کمی قبلالیزر بروفرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در سخنان خود اعتراف کرد که یمن توانست این رژیم را محاصره دریایی کند. میرم با اشاره به حجم بالای کالاهایی که رژیم صهیونیستی از طریق دریا مبادله می کند، اعلام کرد: 95 درصد کالاهای داخلی و خارجی اسرائیل از دریا عبور می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.