افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

سنبل آبی تهدیدی جدی برای اکوسیستم 35 هکتاری آبزیان لنگرود – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 388907
سنبل آبی تهدیدی جدی برای اکوسیستم 35 هکتاری آبزیان لنگرود – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی بعدازظهر دوشنبه از محل جمع آوری سنبل آبی در رودخانه بازدید کرد. دوربین رادار چمخاله وی بیان کرد: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است و باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بیش از حد این گیاه مهاجم انجام شود. فرماندار لنگرود در این بازدید با […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی بعدازظهر دوشنبه از محل جمع آوری سنبل آبی در رودخانه بازدید کرد. دوربین رادار چمخاله وی بیان کرد: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است و باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بیش از حد این گیاه مهاجم انجام شود.

فرماندار لنگرود در این بازدید با اشاره به مشکلات ناشی از هجوم سنبل آبی گفت: یکی از آسیب هایی که در شهرستان رخ داده تهاجم گیاه مهاجر و مهاجم است. شنوایی سنبل آبی است که با نفوذ به تالاب ها، رودخانه ها و سدهای شهر باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی و کاهش کیفیت آب می شود. این گیاه به سرعت رشد می کند و می تواند آسیب جدی به اکوسیستم های آبی وارد کند.

وی افزود: برای کنترل و کاهش رشد نامحدود این گیاه باید اقدامات لازم انجام شود و ادارات حوزه پدافند غیرعامل شهرستان نیز آمادگی های لازم را برای مقابله با آن دیده اند. ما به دنبال همکاری با تمامی نهادها و سازمان های مرتبط هستیم تا بتوانیم این موضوع را به بهترین شکل ممکن حل کنیم.

جلالی نیز به وضعیت بستر رودخانه هایی که در منطقه به دریا می ریزند. دوربین رادار چمخاله وی اشاره کرد و ادامه داد: این بستر به طول حدود یک کیلومتر و عرض بیست متر مملو از سنبل آبی است. به دلیل نارضایتی از شرایط موجود مجبوریم از ظرفیت های شهرستان برای پاکسازی رودخانه استفاده کنیم و از قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان درخواست کمک برای جمع آوری و پاکسازی سنبل آبی کرده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام یکی دو روزی است که آغاز شده است و امیدواریم به فضل الهی بتوانیم در تاریخ معینی این بستر را پاکسازی کنیم و از افزایش سنبل آبی در منطقه جلوگیری کنیم. ما به دنبال تدوین یک برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم هستیم.

فرماندار لنگرود همچنین به گستردگی اراضی آسیب دیده سنبل آبی اشاره کرد و گفت: حدود سی و پنج هکتار از سدها و رودخانه های شهرستان تحت تاثیر گیاه مهاجم سنبل آبی قرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری صورت گیرد. از تمامی نهادها و سازمان ها، اقدامات موثری برای رسیدگی و پاکسازی این مناطق انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.