افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

سناریوهای صعودی بورس کم رنگ شد/ پیش بینی بورس امروز 2 مرداد

  • کد خبر : 34217
سناریوهای صعودی بورس کم رنگ شد/ پیش بینی بورس امروز 2 مرداد

گزارش کردن اخبار اقتصاد اگر به تابلوی معاملات نگاه کنید تبادل تصور کنید دیروز اوضاع چندان بد نبود زیرا شاخص کل تنها 6000 واحد کاهش داشت و شاخص هم وزن 2000 واحد افزایش یافت. اما این شاخص ها وضعیت کلی بازار را در شرایط فعلی منعکس نمی کند. دیروز تبادل وضعیت خوبی نداشت و بسیاری […]

گزارش کردن اخبار اقتصاد اگر به تابلوی معاملات نگاه کنید تبادل تصور کنید دیروز اوضاع چندان بد نبود زیرا شاخص کل تنها 6000 واحد کاهش داشت و شاخص هم وزن 2000 واحد افزایش یافت.

اما این شاخص ها وضعیت کلی بازار را در شرایط فعلی منعکس نمی کند. دیروز تبادل وضعیت خوبی نداشت و بسیاری از نمادها منفی بودند. اما فارغ از اینکه دیروز برای نمادها چه گذشت، باید در نظر داشت که ارزش معاملات دوباره کاهش یافته است.

روز گذشته ارزش معاملات خرد به 3.4 میلیارد تومان کاهش یافت. این یکی از کمترین تعداد معاملات روزانه در 5 تا 6 ماه گذشته است که نشان می دهد بورس وضعیت خوبی ندارد.

ارزش معاملات مجددا کاهش یافت

کاهش ارزش معاملات بیانگر وضعیت وخیم معاملات در بورس است. البته برخی از نمادهایی که به دلیل تجمع متوقف شده بودند هنوز بازگشایی نشده اند. اما بازگشایی این نمادها در شرایط فعلی نمی تواند ارزش معاملات را به بیش از 5000 هزار میلیارد تومان برساند.

آنچه در حال حاضر از بورس انتظار می رود، ادامه روند فعلی است. شاید بازار در نهایت 10 تا 20 درصد دیگر از جایی که الان هست کاهش پیدا کند. اما این افت 10-20 درصدی احتمالاً خسته کننده و فرساینده خواهد بود.

حرکات تند در بازار ایران معمولا در روندهای صعودی یا در ابتدای نزول رخ می دهد. البته در نزول فعلی، بازار به شدت افت کرده است، اما انتظار نمی رود بقیه اصلاحات بازار آنطور که مشخص است باشد.

جو منفی به دلیل باز شدن نمادها.

تا چند وقت پیش اکثر کارشناسان معتقد بودند که بازار به زودی شروع به رشد خواهد کرد. اما وضعیت در این چند هفته پیش رفته است و کارشناسان نظر خود را اصلاح کرده و فعلا از ثبات بازار برای مدتی راضی هستند.

دیروز واقعی ها حدود 180 میلیارد تومان از بازار خارج کردند که سنگین و نگران کننده نبود. اما با ادامه روند خروج پول، می توان گفت که مردم واقعی نسبت به دیروز مستأصل تر هستند و در حال حاضر امیدی به این بازار ندارند.

شاخص قدرت خریداران واقعی به 0.87 رسیده است که نشان دهنده قدرت بالاتر فروشندگان واقعی است. در این شرایط می توان انتظار بازار منفی را برای امروز داشت و بخشی از فضای منفی ممکن است ناشی از بازگشایی نمادهایی باشد که طی چند روز گذشته متوقف شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.