افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

سناتور آمریکایی خواستار کاهش بودجه کمک به تل آویو شد – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 169147
سناتور آمریکایی خواستار کاهش بودجه کمک به تل آویو شد – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «برنی سندرز» سناتور سنای آمریکا که او نیز یکی از یهودیان آمریکایی است، از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شدت انتقاد کرد. سندرز از این نظر اعلام کرد: باید بدانیم که پاسخ نظامی اسرائیل به حمله حماس نامتناسب و غیراخلاقی است. این سناتور آمریکایی همچنین […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «برنی سندرز» سناتور سنای آمریکا که او نیز یکی از یهودیان آمریکایی است، از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شدت انتقاد کرد.

سندرز از این نظر اعلام کرد: باید بدانیم که پاسخ نظامی اسرائیل به حمله حماس نامتناسب و غیراخلاقی است.

این سناتور آمریکایی همچنین خواستار توقف کمک های مالی آمریکا به تل آویو شد و گفت: من می خواهم به کمک های مالی آمریکا برای جنگ غیراخلاقی نتانیاهو علیه مردم فلسطین پایان دهم.

این واکنش سناتور سندرز همزمان با ترور «صالح العاروری» یکی از مقامات ارشد فلسطینی در بیروت صورت گرفت.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه موسوم به الیزه در واکنش به ترور «صالح العروری» به این حادثه واکنش نشان داد.

در همین راستا، منابع نزدیک به کاخ الیزه در پاریس اعلام کردند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از تل آویو خواسته از هر گونه رفتاری که باعث افزایش تنش به ویژه در لبنان می شود، پرهیز کند.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی، اظهارات مربوط به آوارگی جمعیت غزه را غیرقابل قبول دانسته و چنین اقدامی را در تضاد با دو کشور دانسته است. راه حل دولتی

همزمان سفیر فرانسه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل می تواند روز چهارشنبه نشستی را درباره وضعیت دریای سرخ برگزار کند.

نیکلاس دی ریویر در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد واکنش بین المللی به حملات نیروهای یمنی به کشتی های دریایی دریای سرخ گفت: شورا احتمالاً زودتر و احتمالاً فردا درباره این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد.

وی گفت: وضعیت بد است. تجاوزات و اقدامات نظامی مکرر در این منطقه وجود دارد.

علاوه بر این، مصر در واکنش به ترور صالح العاروری، میانجیگری خود را به حالت تعلیق درآورد.

الجدید روزنامه نگار العربی اعلام کرد که در واکنش به ترور صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در بیروت، مصر میانجیگری خود را (در مورد آتش بس و تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی) به حالت تعلیق درآورد. . ) و هیئت امنیتی اسرائیل نیز قاهره را ترک کردند.

ساعاتی پیش حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که ترور شهید صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس هرگز بی پاسخ نخواهد ماند و مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و به این جنایت پاسخ خواهد داد. . .

حزب الله افزود که کشته شدن شهید العاروری و دیگر یارانش در قلب حومه جنوبی بیروت تجاوز خطرناکی به لبنان است.

حزب الله افزود: ترور العاروری تحولی خطرناک در جنگ میان محور مقاومت و دشمن صهیونیستی ایجاد خواهد کرد.

این بیانیه ساعاتی پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به دفتر سیاسی حماس در حومه جنوبی بیروت بعدازظهر سه شنبه با حمله پهپادی منتشر شد که طی آن صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس به همراه دو فرمانده این جنبش کشته شدند. . از گردان های قسام در این جنایت 3 نفر دیگر شهید و چند نفر مجروح شدند.

همزمان جنبش مقاومت حماس نیز از تعلیق هرگونه مذاکره درباره آتش بس یا تبادل اسرا با تل آویو خبر داد. خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع گزارش داد که جنبش حماس میانجیگران را در روند تعلیق هرگونه مذاکره در مورد آتش بس یا تبادل اسرا قرار داده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به طور جداگانه به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که نیروهای نظامی اسرائیل مسئول حمله به صالح العراوی بوده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.