افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

سمفونی «به قدم یاران» به یاد حاج قاسم افتتاح شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 168915
سمفونی «به قدم یاران» به یاد حاج قاسم افتتاح شد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، منظومه سمفونیک «به قد قتم یاران» عنوان یکی از جدیدترین محصولات موسیقایی منتشر شده به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که سه شنبه شب، دی ماه جاری برگزار شد. 12 با حضور خانواده شهید سلیمانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی […]

به گزارش خبرنگار مهر ، منظومه سمفونیک «به قد قتم یاران» عنوان یکی از جدیدترین محصولات موسیقایی منتشر شده به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که سه شنبه شب، دی ماه جاری برگزار شد. 12 با حضور خانواده شهید سلیمانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی و هنری در تالار وحدت تهران حضور یافتند.

نکته دیگری که در مورد این کنسرت می توان به آن اشاره کرد، حضور چند تن از نوازندگان سابق ارکسترهای تحت پوشش بنیاد فرهنگی رودکی بود که در دوره مدیریت قبلی بنیاد رودکی از این گروه ها کنار گذاشته شدند.

این سمفونی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مدرسه سلیمانی)، انجمن موسیقی ایران تولید شده است. ، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان، نصیر حیدریان کارگردان، محمدمهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان آن بودند.

«راپسودی ایرانی» ساخته میلاد آقایی، «به قد قوات یاران» با شعر محمدهدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه قسمت «دفاع از حرم»، «دفاع از حرم» و «شهادت» از جمله قطعات بودند. . که در این کنسرت اجرا شد و بالای سر تماشاگران قرار گرفت.

در توضیح این پروژه آمده است: «این اثر را برای خورشید از سخنان کسانی که خود را به خورشید تقدیم کرده اند، آنهایی که دست برادرشان را برای رسیدن به مقصد رحمتت دادند، آماده کرده ایم تا بلندی آن. ممکن است شکسته شود، اما خاطره تو، خاطرات و خاطرات ما خواهد بود.” دست شیطانی استکبار هنوز در کمین رازی است، اما چه ترسناک».

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر کشور، محمود سالاری معاون امور هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان ویژه این مراسم، محمد اله یااری، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی بود.

این گزارش در حال بروز رسانی است…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.