افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

سلیمانی: فنادی فر 3 بار درخواست داوران عراقی را رد کرد/ بازیکن استقلال باید اخراج می شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 154325
سلیمانی: فنادی فر 3 بار درخواست داوران عراقی را رد کرد/ بازیکن استقلال باید اخراج می شد – پرسپولیس نیوز

کارشناس داوری گفت: داوران عراقی در اتاق سیستم داوری ویدیویی در دربی 102 عملکرد خوبی نداشتند و کمکی به فنادی فر نکردند. حیدر سلیمانی درباره استفاده از سیستم داور ویدیویی VAR در مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: فناوری استفاده از سیستم داور ویدیویی در سال 1990 توسط فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مطرح شد و هم […]

کارشناس داوری گفت: داوران عراقی در اتاق سیستم داوری ویدیویی در دربی 102 عملکرد خوبی نداشتند و کمکی به فنادی فر نکردند.

حیدر سلیمانی درباره استفاده از سیستم داور ویدیویی VAR در مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: فناوری استفاده از سیستم داور ویدیویی در سال 1990 توسط فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مطرح شد و هم اکنون در دنیای فوتبال استفاده می شود. هرکسی پشت این سیستم می نشیند باید تجربه کافی برای کمک به داوری که قاضی زمین است را داشته باشد.

وی ادامه داد: به نظر من داورانی که در اتاق VAR حضور دارند باید در سطح داور وسط یا بالاتر باشند، بسیاری از اتفاقات هر مسابقه به تصمیمات داوران VAR بستگی دارد. در تمامی مسابقات جام جهانی و اروپایی داورانی که پشت سیستم داور ویدیویی می نشینند حداکثر دو بار برای بررسی صحنه مورد نظر داور را صدا می زنند و تاکنون در هیچ مسابقه رسمی و مهمی بیش از دو بار این اتفاق نیفتاده است.

داوران در اتاق VAR باید مستقل تصمیم بگیرند

این کارشناس داوری اضافه کرد: داوران در اتاق VAR باید در اکثر صحنه ها خودشان تصمیم بگیرند به جای اینکه در هر صحنه ای داور را به سمت مانیتور ببرند تا بتواند صحنه را مرور کند. مدیران فوتبال کشورمان باید آموزش های ابتدایی را برای داوران در نظر بگیرند تا متولیان نشستن پشت سیستم داور ویدیویی از خود داور سطح بالاتری داشته باشند. من منکر خطاهای VAR حتی در بازی های مهم نیستم، نمونه بارز آن بازی لیورپول و تاتنهام است، اما چیزی که می خواهم بگویم این است که اگر قرار است داور در مسابقه 10 خطا داشته باشد، باید خطاهای خود را کاهش دهد. به یک عدد با کمک این سیستم.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آموزش VAR باید فقط برای داوران باشد یا مربیان، بازیکنان و هواداران نیز روی این سیستم آموزش ببینند، گفت: بازیکنان در هیچ صحنه ای نمی توانند به داور حمله کنند، اجبار از بازبینی صحنه استفاده کنند. اولاً، داوران باید در مواقعی که پنالتی در محوطه جریمه مشکوک است و زمانی که توپ از خط دروازه عبور می کند، از VAR استفاده کنند. مورد سوم به استفاده از کارت قرمز اشاره دارد، زمانی که سیستم داور ویدئویی وارد صحنه می شود و باید مداخله کند.

بازیکن استقلال باید اخراج می شد

داور کارشناس درباره برخورد امید حامدی فر بازیکن استقلال با شهاب زاهدی مهاجم پرسپولیس در دقیقه 60 دربی 102 که پرسپولیسی ها به اخراج بازیکن استقلال اعتقاد داشتند، گفت: در آن صحنه بازیکن استقلال استقلالی ها بود. باید اخراج می‌شد: «این امکان وجود داشت و من اشتباه داوران VAR را در اخراج نکردن این بازیکن مقصر می‌دانم و بارها در صحبت‌هایم به خداداد افشاریان (رئیس کمیته داوران) هشدار داده بودم که داوران عراقی که در این مسابقه حتی در اتاق VAR از آنها استفاده می شود، در سطح بسیار پایینی هستند و از اهمیت دربی اطلاعی ندارند، این دو داور نه تنها کمکی به قول اساسی فر نکردند، بلکه دخالت کردند. فنادی فر در این دیدار 4 بار به مانیتور کنار زمین مراجعه کرد که نشان از ضعف زیاد این داوران دارد.

باشگاه ها باید مربیان و بازیکنان خود را با VAR آموزش دهند

حیدری ادامه داد: در صحنه خطای حمیدی فر روی زاهدی، یا اتاق VAR به فنادی فر اعلام کرد که بازیکن استقلال باید اخراج شود و این داور حاضر به این کار نشد و یا این موضوع را به فنادی فر اعلام نکردند. می دانم طونی فر در سه صحنه خواسته های داوران عراقی را رد کرد و آنها را نادیده گرفت. بازیکن استقلال مستقیما با کف کفشش تا مچ پای بازیکن پرسپولیس رفت و بدون شک باید کارت قرمز مستقیم می گرفت اما شاید به دلیل جو مسابقه و فشاری که روی پایه فر به او وارد شد. این تصمیم. .

وی خاطرنشان کرد: باشگاه ها باید تمرینات بازیکنان خود را در نظر بگیرند، تجربیات اولیه همیشه ایراداتی دارد و امیدوارم در آینده اگر بخواهند از این سیستم در مسابقات کشوری استفاده کنند این اشتباهات رخ ندهد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)