افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

سلامت قلب خود را با این ویتامین تضمین کنید

  • کد خبر : 194251
سلامت قلب خود را با این ویتامین تضمین کنید

آفتاب نیوز: تاکنون درباره خواص بسیاری از ویتامین ها صحبت شده است، اما در مورد ویتامین B1 که می تواند نقش مهمی در سلامت قلب داشته باشد، کمتر صحبت شده است. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می تواند شما را از بسیاری از انواع بیماری های جدی در امان نگه دارد. به همین […]

آفتاب نیوز:

تاکنون درباره خواص بسیاری از ویتامین ها صحبت شده است، اما در مورد ویتامین B1 که می تواند نقش مهمی در سلامت قلب داشته باشد، کمتر صحبت شده است.

یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می تواند شما را از بسیاری از انواع بیماری های جدی در امان نگه دارد. به همین دلیل است که متخصصان سلامتی مصرف یک رژیم غذایی روزانه سرشار از سبزیجات برگ دار، سبزیجات و میوه های فصلی را توصیه می کنند.

به گزارش ایسنا، به طور کلی وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، اغلب نیازهای پروتئینی بدن در کنار ویتامین C و D مطرح می شود، اما آیا می دانستید که ویتامین B به اندازه این مواد مغذی برای بدن ما مهم است؟ ویتامین B-1 نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب، ماهیچه ها و قلب دارد. ویتامین B-1، همچنین به عنوان “تیامین” شناخته می شود، برای متابولیسم گلوکز در بدن ما و تسهیل عملکرد اعصاب و عضلات ضروری است. کمبود آن در بدن می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی جدی مانند از دست دادن حافظه را افزایش دهد.

عوارض کمبود ویتامین B1.
ویتامین B1 یا تیامین یک ویتامین محلول در آب است که به بدن کمک می کند از کربوهیدرات ها برای انرژی استفاده کند. کمبود آن اغلب باعث بیماری “بری بری” می شود، وضعیتی که خطر ابتلا به اختلالات عصبی محیطی را افزایش می دهد. علاوه بر این، به دلیل کمبود آن، می توانید با کاهش وزن و بی اشتهایی مواجه شوید. در موارد شدید، گیجی و مشکلات حافظه کوتاه مدت نیز ممکن است رخ دهد (علائم بری بری شامل کاهش وزن، تغییر ادراک حسی، اختلالات عاطفی، ضعف و درد در قسمت هایی از بدن و ضربان قلب نامنظم است. درمان بری بری از طریق استفاده از “تیامین”. به صورت قرص یا تزریقی انجام می شود. علائم بهبودی بیمار ساعاتی پس از شروع درمان ظاهر می شود). در این مقاله به برخی از غذاهای غنی از ویتامین B1 اشاره می کنیم که باید در رژیم غذایی روزانه خود گنجانده شوند.

تخمه آفتاب گردان
تخمه آفتابگردان حاوی مقدار کافی ویتامین B1 است. تنها 100 گرم تخمه آفتابگردان می تواند 0.106 میلی گرم ویتامین B1 را تامین کند. تخمه آفتابگردان همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر از جمله ویتامین های B2، B3، B6، C، E و K است. این ویتامین ها در کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی مفید هستند. نیاز به ویتامین B1 را می توان با گنجاندن تخمه آفتابگردان در رژیم غذایی تامین کرد.

نخود سبز
تنها 100 گرم نخود فرنگی حاوی 0.282 میلی گرم ویتامین B1 است. علاوه بر این، نخود فرنگی مواد معدنی ضروری کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و سلنیوم را نیز فراهم می کند.

غذاهای غنی از ویتامین B1
نه فقط این دو، بلکه تیامین به طور طبیعی در گوشت، ماهی و غلات کامل یافت می شود. برای این کار می توانید ماهی، لوبیا، حبوبات و کشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف روزانه توصیه شده ویتامین B1 برای بزرگسالان بالای 19 سال 1.2 میلی گرم و برای زنان 1.1 میلی گرم است. نیاز به “تیامین” در دوران بارداری و شیردهی به 1.4 میلی گرم افزایش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.