افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

سلاح مقاومت در کرانه باختری از کجا می آید؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 354657
سلاح مقاومت در کرانه باختری از کجا می آید؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، از روز چهارشنبه دو هفته پیش که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات گسترده نظامی خود را در کرانه باختری آغاز کرد، شاخه های نظامی مقاومت فلسطین با استفاده از مواد منفجره با نیروهای اشغالگر و خودروهای نظامی اسرائیل مخالفت کردند. در جریان این عملیات جنگنده های فلسطینی، صهیونیست ها متحمل خسارات مادی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، از روز چهارشنبه دو هفته پیش که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات گسترده نظامی خود را در کرانه باختری آغاز کرد، شاخه های نظامی مقاومت فلسطین با استفاده از مواد منفجره با نیروهای اشغالگر و خودروهای نظامی اسرائیل مخالفت کردند. در جریان این عملیات جنگنده های فلسطینی، صهیونیست ها متحمل خسارات مادی و جانی شدند و علاوه بر انهدام چند خودروی نظامی، چند نظامی صهیونیست نیز مجروح شدند و برخی گزارش ها حاکی از کشته شدن تعدادی از آنهاست.

فلسطینیان در کرانه باختری از کجا سلاح تهیه می کنند؟

در این میان، با توجه به شکست رژیم اشغالگر در پیشبرد درگیری ها در شمال کرانه باختری به نفع خود و سقوط نظامیان صهیونیست در کمین مبارزان مقاومت فلسطین، سوال قدیمی ای که دوباره تکرار می شود این است که چگونه فلسطینیان در غرب. بانک به دست آوردن سلاح و تجهیزات. چه ابزاری به دست می آورند و برای ساختن مواد منفجره استفاده می کنند؟

کرانه باختری اشغالی تحت تدابیر شدید نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر است و بیش از 700 ایست بازرسی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سراسر کرانه باختری ایجاد شده است.

البته گروه‌های فلسطینی منشأ سلاح‌ها و تجهیزات خود یا نحوه ساخت مواد منفجره را فاش نمی‌کنند. اما بر اساس گزارش هایی که رسانه های عبری و ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین برخی کارشناسان منتشر کرده اند، می توان اطلاعاتی در مورد منشاء این سلاح ها به دست آورد.

یوسف الشرقاوی، تحلیلگر مسائل نظامی فلسطین، بر این باور است که اشغالگری رژیم صهیونیستی مهم ترین انگیزه برای تشکیل گردان ها و گروه های مقاومت در کرانه باختری است و اگر اشغالگری نبود، گروه های مقاومت مسلح این کار را انجام نمی دادند. تشکیل شده اند.

وی در گفت و گو با الجزیره درباره منابع تسلیحاتی فلسطینیان در کرانه باختری گفت: بازار تسلیحات در کرانه باختری باز است و مهم ترین آن بازار رژیم صهیونیستی است و قبایل و گروه های فلسطینی به این منابع دست پیدا می کنند. سلاح های ارتش اشغالگر به روش های مختلف. 76 سال پس از آغاز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و 56 سال پس از اشغال کرانه باختری توسط این رژیم، گروه‌های فلسطینی تجربه‌ای دارند که به آنها اجازه می‌دهد بدون افشای منابع تسلیحاتی خود، به سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مرتبط با ارتش اسرائیل دست یابند. .

الشرقاوی درباره منابع مواد منفجره ای که جنگنده های فلسطینی در کرانه باختری تولید می کنند، گفت: رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده که مواد اولیه ساخت این مواد در بازار موجود است و روش ساخت و تهیه آن نیز موجود است. . در اینترنت. به این معنا، صهیونیست ها چندین بار کودها و محصولات کشاورزی فلسطینی ها را در کرانه باختری به بهانه استفاده از این کودها به عنوان مواد اولیه برای ساخت سلاح های انفجاری مصادره کرده اند.

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی همچنان قصد ادامه جنگ در کرانه باختری و ترساندن فلسطینیان در این منطقه را دارد و ممکن است به تخریب شهرها و روستاها و وارد کردن خسارات فراوان متوسل شود. اما در نهایت شکست خواهد خورد.

صهیونیست ها قاچاق سلاح از مرز اردن را محکوم کردند

از سوی دیگر، عمر جاعرا، تحلیلگر مسائل نظامی و کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تفاوت زیادی بین گردان های نظامی مسلح در کرانه باختری رود اردن که آموزش قبلی ندیده اند و گردان های نظامی وجود دارد. در غزه اشغالگران با ادعاهای مختلف از جمله عبور تجهیزات موشکی از مرزهای کرانه باختری به اراضی اشغالی سال 1948 سعی در ترسیم چهره جدیدی از کرانه باختری دارند و می گویند خطری شبیه به الاقصی وجود دارد. عملیات طوفان از مرزهای کرانه باختری علیه صهیونیست ها انجام می شود.

این تحلیلگر فلسطینی افزود: با وجود خدمات فراوانی که تشکیلات خودگردان فلسطین به رژیم صهیونیستی ارائه می دهد و هماهنگی های امنیتی این سازمان با دشمن، رژیم اشغالگر به دنبال نابودی همه فلسطینی ها است و فرقی بین دیگر فلسطینی ها و تشکیلات خودگردان فلسطینی قائل نیست.

وی تصریح کرد: در اینجا باید به تاریخچه مقاومت کرانه باختری در برابر اشغالگری از جمله انتفاضه سنگ، انتفاضه چاقو و حتی انتفاضه «آتش بازی» اشاره کرد. بنابراین صهیونیست ها هر کاری بکنند نمی توانند مقاومت در کرانه باختری را سرکوب کنند.

وی درباره تسلیح گروه های مقاومت در کرانه باختری گفت: رسانه های عبری اعلام می کنند که سلاح از ایران از طریق اردن وارد کرانه باختری می شود. بله این ادعاها کاملا نادرست است. واقعیت این است که فلسطینیان در کرانه باختری فاقد امکانات هستند و قدرت نظامی آنها با مقاومت در نوار غزه قابل مقایسه نیست.

لازم به ذکر است که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هوم» در ماه ژوئن در گزارشی اعلام کرد که عملیات قاچاق اسلحه از اردن به کرانه باختری انجام می شود که تعادل را تغییر داده است.

این رسانه صهیونیستی در آن زمان به نقل از یک منبع بلندپایه در ارتش اشغالگر اعلام کرد که در سال 2023 میلادی 381 قبضه سلاح در کرانه باختری کشف و ضبط شد که 153 قبضه سلاح از مرز اردن وارد شده است.

این منبع تصریح کرد: در نیمه اول سال 2024 حدود 200 قبضه سلاح از اردن به کرانه باختری وارد و ضبط و کشف شد که این سلاح ها از مرز اردن قاچاق می شود.

رسانه های عبری فوق تاکید کردند که برخلاف آنچه برخی از طرف ها ادعا می کنند، منبع این سلاح ها ایران نیست. بلکه باندهای صهیونیستی و فلسطینی هستند و به ویژه باندهای صهیونیستی این کار را به دلیل سود بالای مالی این عملیات های قاچاق انجام می دهند.

به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر در 10 ژوئیه عملیات گسترده ای را در کرانه باختری انجام دادند و به مغازه های فروش کود و مواد کشاورزی حمله کردند و تعدادی از صاحبان آنها را به بهانه استفاده از این مواد و کودها برای ساختن مواد منفجره دستگیر کردند . آنها آن را انجام دادند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.