افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

سقوط یک کوهنورد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 28878
سقوط یک کوهنورد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، انتشار تصاویری از حضور ورزشکاران در مسابقات سنگنوردی پاریس که در آن ورزشکار ایرانی به پرچم کشورش توهین می کند، با واکنش های شدیدی نسبت به این ورزشکار و رفتار وی همراه شد. اگرچه او در مقاطع مختلف از اقدام خود عذرخواهی کرد و آن را سوءتفاهم خواند، اما فدراسیون کوهنوردی […]

به گزارش خبرنگار مهر، انتشار تصاویری از حضور ورزشکاران در مسابقات سنگنوردی پاریس که در آن ورزشکار ایرانی به پرچم کشورش توهین می کند، با واکنش های شدیدی نسبت به این ورزشکار و رفتار وی همراه شد.

اگرچه او در مقاطع مختلف از اقدام خود عذرخواهی کرد و آن را سوءتفاهم خواند، اما فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از ابتدا موضع خود را روشن کرد و بر معامله با این ورزشگاه تاکید کرد.

رضا زارعی سرپرست این فدراسیون معتقد است اشتباه این کوهنورد به حدی است که باید مادام العمر محروم شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مشکل این است که بسیاری از ورزشکاران ما فاقد سواد اجتماعی هستند. درک درستی از جامعه ندارند و افق دیدشان حکمرانی است. این بزرگترین مشکل در جامعه و به خصوص در بین ورزشکاران است.

رئیس فدراسیون دلیل این ورزشکار را که گفته تصادفی این کار را انجام داده و سوءتفاهم پیش آمده را رد کرد و ادامه داد: این کوهنورد جوان نیست، بیش از 50 سفر بین المللی داشته است. اینکه گفتی قصد توهین نداشتی و عملت غیرعمدی بوده فقط یک بهانه است. اصلا قابل قبول نیست که یک ورزشکار با تجربه زیاد در میادین بین المللی پرچم مقدس کشورمان را روی زمین بکشد و بعد بگوید اتفاقی و ناخواسته بوده است.

زارعی تکلیف این ورزشکار را مشخص می کند و می گوید: به نظر من اشتباه و توهین علی برات زاده به پرچم کشورمان آنقدر بزرگ و غیر قابل توجیه است که باید آن را «محرومیت مادام العمر» دانست. با این حال باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی چه تصمیمی می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، ورزشکاری که سال هاست با پول بیت المال و مسابقات بین المللی فراوان به خارج از کشور اعزام شده و با سرمایه و حمایت کشور به چنین جایگاهی رسیده است، نباید اجازه داد که این گونه رفتار کند. پرچم کشورش

تصمیم فدراسیون برای وتوی او شاید کمترین مجازات برای فردی باشد که هر چه دارد مدیون کشور و حمایت آن است اما مشخص نیست چه جریانی روی او تاثیر گذاشته است که اینگونه رفتار کند.

ورزشکاری که می توانست با کسب سهمیه المپیک به این رویداد بزرگ برود و جایگاه بالایی برای خود بیابد، حالا سقوط کرده و باید برای همیشه از این ورزش خداحافظی کند تا درس عبرتی شود برای ورزشکارانی که از پول بیت المال استفاده می کنند. و پایتخت این کشور به جایی می رسند و بعد تحت تأثیر دیگران قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.