افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

سقوط رتبه اعتباری اقتصاد تل آویو و کاهش ساخت و ساز از دستاوردهای مقاومت غزه است.

  • کد خبر : 260954
سقوط رتبه اعتباری اقتصاد تل آویو و کاهش ساخت و ساز از دستاوردهای مقاومت غزه است.

به گزارش بازار، پیش از تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری، اقتصاد این رژیم از تورم شدید، قیمت های گزاف، پایین بودن دستمزدها و کاهش سطح زندگی رنج می برد، مسائلی که از عوامل مستقیم آن هستند. اعتراضات خیابانی صهیونیست ها در تل آویو و دیگر شهرهای سرزمین های اشغالی از […]

به گزارش بازار، پیش از تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری، اقتصاد این رژیم از تورم شدید، قیمت های گزاف، پایین بودن دستمزدها و کاهش سطح زندگی رنج می برد، مسائلی که از عوامل مستقیم آن هستند. اعتراضات خیابانی صهیونیست ها در تل آویو و دیگر شهرهای سرزمین های اشغالی از تابستان 2023 در چند مرحله شمارش می شود.

عملیات تهاجمی 7 اکتبر الاقصی و به دنبال آن جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، در نتیجه مقاومت اسطوره‌ای فلسطینی‌ها که اکنون محاصره را کاهش داده‌اند، اقتصاد این رژیم را نابود کرد. نوار غزه به طور کامل گذرگاه ها را بسته است، هرچند این منطقه از سال 2006 در محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

علیرغم خسارات عظیمی که جنگ به اقتصاد فلسطین وارد کرده است، اقتصاد رژیم اشغالگر نیز علیرغم همه حمایت های بین المللی بی حد و حصر، چه از سوی طرف هایی که علناً اعلام شده و چه از جانب طرف هایی که به طور مخفیانه اعلام شده اند، هزینه زیادی را متحمل شده است. پشتیبانی. از زمان استقرار این رژیم در سرزمین های فلسطینی با همدستی استعمارگران انگلیسی در سال 1948 تاکنون سابقه ای نداشته است.
کاهش رشد اقتصاد اسرائیل را فلج می کند

با توجه به ادامه جنگ غزه، تخمین میزان خسارات وارده به رژیم صهیونیستی از هزینه های عملیات نظامی و فراخوان صدها هزار سرباز گرفته تا کاهش ارزش و ضربات وارده به رژیم صهیونیستی دشوار است. بازار سهام اسرائیل، فرار سرمایه گذاری ها، سقوط گردشگری، فرار شهرک نشینان و کمبود نیروی کار به ویژه در بخش فناوری و ساخت و ساز با اخراج کارگران فلسطینی و همچنین تحریم های عمومی و رسمی علیه اسرائیل و درخواست ها. برای برداشت وجه از دانشگاه های آمریکایی از شرکت های مرتبط با اسرائیل و هزینه های اضافی ناشی از محاصره دریایی اسرائیل توسط ارتش یمن و درگیری های جبهه شمالی که همگی پیامدهای منفی برای اقتصاد اسرائیل داشته است. .

در مصاحبه با واشنگتن پست در اوایل ماه مه، اقتصاددانان اسرائیلی تخمین زدند که جنگ در سه ماهه اول سال جاری 220 میلیون دلار در روز برای کابینه بنیامین نتانیاهو هزینه داشت، در حالی که بانک مرکزی اسرائیل نیز رشد تولید ناخالص داخلی را پیش بینی کرد. نرخ این رژیم در پایان سال 2024 به 1 درصد کاهش می یابد در حالی که در سال 2023 این میزان 3 درصد بود.

صندوق بین المللی پول در 17 آوریل (29 آوریل) پیش بینی رشد اقتصادی خود در سال 2024 را نسبت به پیش بینی ژانویه گذشته به دلیل تداوم جنگ غزه و تنش در مناطق شمالی اشغال شده با حزب الله لبنان به نصف کاهش داد بر اساس برآوردها، رشد اقتصادی این رژیم در سال جاری 1.6 درصد بود که کمتر از انتظارات قبلی 3.1 درصد بود.

از سوی دیگر کسری مالی رژیم صهیونیستی نیز به دلیل تبعات جنگ بر اقتصاد و بدهی های عمومی این رژیم از سطوح تعیین شده توسط کابینه نتانیاهو بالاتر است که دلیل اصلی کاهش اعتبار است. اسرائیل رتبه بندی موسسه اعتباری آمریکایی مودی به A2 با چشم انداز منفی در ماه فوریه. کسری مالی این رژیم به 5.6 درصد تولید ناخالص داخلی، معادل 105.3 میلیارد شیکل (29.25 میلیارد دلار)، در مقایسه با 4.8 درصد در ژانویه رسید.

بودجه اصلاح شده رژیم صهیونیستی برای سال 2024 حول کسری 6.6 درصدی می چرخد، اما تحلیلگران اقتصادی تاکید کرده اند که کسری واقعی به 9 درصد تولید می رسد.
ضربه ای به رتبه اعتباری اقتصاد و بانک های رژیم صهیونیستی
در حالی که دایره خطرات با حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح گسترده می شود، نگرانی از کاهش رتبه اعتباری اسرائیل و در نتیجه کاهش خودکار رتبه بانک های اسرائیلی نیز افزایش یافته است. موسسه اعتباری آمریکایی استاندارد اند پورز در تاریخ 4 (15 می) رتبه اعتباری اوراق قرضه دو بانک اصلی لئومی و هاپو علیم را دو هفته پس از کاهش رتبه رژیم صهیونیستی به +A از ثبات به منفی کاهش داد. . روزنامه تجاری Calcalist به نقل از این موسسه نوشت که کاهش رتبه اسرائیل به دلیل خطر جنگ و بدتر شدن وضعیت اعتباری بانک های اسرائیل در یک سال و نیم آینده است. * افزایش بار مالیاتی طبق اعلام وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، در سال آینده مالیات بر مصرف یعنی مالیات بر ارزش افزوده در این رژیم برای مقابله با افزایش بار مالیاتی باید از 1 درصد به 18 درصد افزایش یابد. کسری بودجه ناشی از جنگ غزه و برای دهمین بار از سال 2002، مالیات بر ارزش افزوده در اسرائیل افزایش یافته است.

بر اساس سند این وزارتخانه، این افزایش درآمد مالیاتی را 7.2 میلیارد شیکل افزایش می دهد. در 1 آوریل (13 آوریل) امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی از حریدیس خواست تا برای بهبود وضعیت اقتصادی به نیروی کار در اسرائیل بپیوندد.

فروپاشی بخش ساخت و ساز تل آویو
بخش ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی در نتیجه جنگ و اخراج کارگران فلسطینی ضربه سختی خورده است. در اوایل ماه مه (12 مه)، رائول سارجو، رئیس اتحادیه پیمانکاران اسرائیل، نامه ای محکم به نتانیاهو فرستاد و به او هشدار داد که شرکت های ساختمانی از بدهی های هنگفت رنج می برند و دلیل اصلی آن غیبت 100 هزار کارگر فلسطینی است. وی با محکوم کردن کابینه نتانیاهو تاکید کرد که پر کردن خلاءهای موجود در بخش ساخت و ساز اسرائیل مستلزم استخدام فوری حداقل 50000 کارگر خارجی است.

به گزارش کالکالیست، سارجو درباره فروپاشی بخش ساخت و ساز و زیرساخت اسرائیل و پیامدهای دردناک آن برای اقتصاد این رژیم هشدار داد و گفت: بخش ساخت و ساز طبق برآوردها و ارقام سال 2022 حدود 14 درصد از تولید ملی را شامل می شود. دارایی ها در آنها تقریباً یک تریلیون و 300 میلیارد مثقال از بانک ها، مؤسسات و بازار سرمایه وام گرفته اند.

به گفته Yediot Aharonot، خطرات ناشی از رکود شدیدی است که شرکت های مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا فروش آنها تا 55 درصد کاهش یافته است، و انجمن سازندگان اسرائیل اخیراً یک جلسه اضطراری برگزار کرده و هشدار داده است که کل خطوط تولید و تولید با مشکل مواجه خواهند شد. فلج شده شرکت ها ماهانه 1 میلیارد شیکل (267 میلیون دلار) ضرر می کنند. آنها در این جلسه خواستار اقدامات کابینه نتانیاهو برای نجات این بخش شدند.

گرانی کالا و استهلاک شکل.
وضعیت بازارهای رژیم صهیونیستی حکایت از افزایش قیمت مواد غذایی و کالاهای مصرفی دارد و این همان چیزی است که اسرائیلی ها را نگران می کند و روزنامه کالکالیس در دوم می با انتقاد از نیر برکات، وزیر اقتصاد این رژیم، آن را … شکست و کابینه اسرائیل خائن.

این روزنامه با بیان اینکه نتانیاهو به وعده های خود در خصوص کنترل قیمت ها عمل نکرده است، افزایش قیمت لبنیات و هر چیزی که از شیر به عنوان کالا استفاده می کند، بیش از اندازه شده است.

روزنامه هاآرتص سرمقاله جدید خود را به موضوع گرانی در سرزمین های اشغالی اختصاص داد و نوشت: هفته هاست که افزایش قیمت ها به یک امر روزمره تبدیل شده است. موج رسمی افزایش قیمت ها که از هفته گذشته با پایان عید فصح آغاز شد، با اظهارات اخیر شرکت های مواد غذایی پایان نخواهد یافت. طی یک ماه آینده ماکارونی، قهوه و لبنیات برندهای بستنی، نوشیدنی و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی یونیلیور گران شده و قیمت آنها بیش از 10 درصد افزایش می یابد.

به نوشته روزنامه سایبروس میرور، «انتظار می رود تصمیم ترکیه برای تعلیق تمامی روابط تجاری با اسرائیل، مصرف کنندگان اسرائیلی را با افزایش ناگهانی قیمت ها در مدت زمان کوتاهی تحت تاثیر قرار دهد. آوریل گذشته، قیمت بنزین در اسرائیل برای پنجمین بار افزایش یافت. . ماه متوالی به نوشته روزنامه گلوبس، قیمت بنزین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در اسرائیل 0.9 مثقال در هر لیتر افزایش یافته است و افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و مشتقات آنها معمولا به افزایش نرخ تورم کمک می کند که دولت این کشور را افزایش می دهد. ترس ها

در 17 آوریل گذشته، گلوبز پیش‌بینی کرد که «سناریوی هراس اقتصادی» با شوک به شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مارس تحقق می‌یابد و ترس از افزایش مجدد تورم را افزایش می‌دهد. اگرچه نرخ تورم سالانه اسرائیل در ماه مارس 2.7 درصد بود، اما همچنان در محدوده هدف بانک اسراییل بین 1 تا 3 درصد بود، این نرخ بالاتر از انتظارات بازار بود و بسیاری از تحلیلگران تخمین می زنند که تورم بالاتر همچنان در حال شکل گیری است.

این وب سایت توضیح می دهد که افزایش قیمت خدمات در اسرائیل “پایدار” است. به‌عنوان یکی از اقلامی که بلافاصله تحت تأثیر تشدید جنگ اسرائیل قرار گرفت، ارزش این رقم نیز در این هفته شروع به کاهش کرد و پیش‌بینی‌ها مبنی بر وخامت بیشتر ارزش آن در آینده، موج جدیدی از افزایش قیمت دارایی‌های مختلف در اسرائیل را نوید می‌دهد. . به ویژه پس از قطع روابط تجاری آنکارا با تل آویو، واردکنندگان مجبور شدند به دنبال جایگزینی برای محصولات ترکیه باشند.

نرخ دلار در این هفته بیش از 1 درصد کاهش یافت و به 3.75 رسید و در برابر واحد پول اروپایی یورو با حدود 1 درصد کاهش به 4.03 رسید.

گسترش دایره تحریم ها علیه اسرائیل
در پی تصمیم ترکیه مبنی بر قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، کشورهای دیگر نیز سیاست تحریم اقتصادی این رژیم را در پیش گرفتند، به طوری که نخست وزیر بلژیک نیز دوشنبه گذشته از تلاش برای تشکیل ائتلافی از کشورهای اروپایی برای توقف این رژیم خبر داد. خرید محصولات از شهرک های صهیونیستی علاوه بر این، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا شهرک‌های صهیونیستی را در یک سری تحریم‌ها در ماه‌های اخیر هدف قرار داده‌اند.

کشورهایی که می توانند به این اقدام بلژیکی بپیوندند عبارتند از ایرلند، اسلوونی، مالت و لوکزامبورگ. در 22 آوریل، گزارش ها حاکی از آن بود که ایرلند و اسپانیا نیز به بررسی روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی پرداختند.

علاوه بر همه این مسائل، اصرار دانشجویان دانشگاه های آمریکایی بر برداشت وجوه دانشگاه ها از شرکت های مرتبط با رژیم صهیونیستی در حالی که این دانشگاه ها بیش از 493 میلیارد دلار دارایی در این شرکت ها دارند، ممکن است آسیب های بیشتری به اقتصاد صهیونیست ها وارد کند. رژیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.