افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

سقوط تل آویو به جهنم لبنان/بازگشتی برای شهرک نشینان نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 374385
سقوط تل آویو به جهنم لبنان/بازگشتی برای شهرک نشینان نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبد باری عطوان مدیرمسئول روزنامه رای الیوم و تحلیلگر مشهور فلسطینی در سرمقاله جدید خود برای این روزنامه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان طی دو هفته اخیر به ویژه روز گذشته اشاره کرد و اعلام کرد: ارتش اسرائیل روز دوشنبه با رزمندگان و هواپیماهای بدون سرنشین تا بعدازظهر دیروز […]

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبد باری عطوان مدیرمسئول روزنامه رای الیوم و تحلیلگر مشهور فلسطینی در سرمقاله جدید خود برای این روزنامه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان طی دو هفته اخیر به ویژه روز گذشته اشاره کرد و اعلام کرد: ارتش اسرائیل روز دوشنبه با رزمندگان و هواپیماهای بدون سرنشین تا بعدازظهر دیروز بیش از 350 حمله در لبنان انجام داد که در آن 274 نفر شهید و 1024 نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک بودند. [لازم به ذکر است که آمار اعلامی مربوط به عصر دیروز و زمان نگارش مقاله‌ای و طبق آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان، شمار شهدای جنایت‌های دیروز رژیم اشغالگر در این کشور به ۵۰۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به حدود ۱۷۰۰ تن رسیده است.]

عطوان وی ادامه داد: نتانیاهو شکست خورده و در بحران به امید نابودی حزب الله و بازگرداندن توافق به دنبال جنگی گسترده علیه لبنان است. دستیاران یک فراری از موشک های مقاومت لبنان در شمال فلسطین اشغالی وجود دارد که تعداد او تاکنون به بیش از 200 هزار نفر رسیده است. اما در صورت گسترش جنگ، تعداد آوارگان صهیونیست در شمال افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: دور از انتظار نیست که این حملات هوایی گسترده توسط رژیم اشغالگر به روستاها و شهرهای جنوب و شرق لبنان و پایگاه مردمی مقاومت اسلامی در این کشور زمینه ای برای حمله زمینی با تانک و خودروهای حمل و نقل پرسنل تحت پوشش هوایی جنگنده های ارتش اشغالگر. رژیم شروع به بمباران بیروت و فرودگاه آن کرد. حومه شهر کندی جنوب مشابه آنچه در غزه پس از 7 اکتبر اتفاق افتاد.

در ادامه این مطلب آمده است: با تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی و حتی امکان اخراج حزب الله و نیروهای یگان رضوان از مرزهای جنوبی لبنان در آن سوی رودخانه لیتانی وجود ندارد. اگر این رژیم تصمیم به حمله زمینی بگیرد، نیروهای حزب الله کاملاً آماده جنگ هستند. از سوی دیگر، رزمندگان مقاومت لبنان اکنون در آمادگی کامل هستند.

عبدالباری عطوان وی افزود: حملات موشکی حزب الله فادی 1 و فادی 2 به صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در شمال شهر هیفا در دو روز متوالی نیز 35 موشک به شهر شلیک کرد. مطمئن و در مرکز الجلیل قسمت پایین نشان می دهد که تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان نه مردم و نه مقاومت این کشور را ترسانده و آنها را تسلیم نخواهد کرد و حزب الله هرگز به خواسته های دشمن صهیونیستی مبنی بر عقب نشینی به شمال لبنان عمل نخواهد کرد. رودخانه لیتانی و دور از مرزهای فلسطین اشغالی تسلیم نخواهند شد.

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: زمانی که مقاومت اسلامی عراق به پایگاه های دشمن اشغالگر در جولان اشغالی حمله کرد، این بدان معناست که تمامی سلاح های مقاومت در میدان حاضر و آماده هستند و عملیات آنها علیه دشمن صهیونیستی در حمایت از مقاومت لبنان و غزه ادامه دارد. در این میان، یک غافلگیری بزرگ از یمن خواهد آمد که نه تنها با پهپاد، بلکه با موشک های بالستیک نیز حمله خواهد کرد. عملیات موشکی که یمنی ها هفته گذشته در قلب تل آویو انجام دادند و تمامی سامانه های دفاعی صهیونیستی و آمریکایی موفق به رهگیری موشک یمنی نشدند، تنها مقدمه ای برای شلیک موشک هایی با کلاهک های صدها کیلوگرمی در عمق اشغالی بود. فلسطین.

عطوان وی خاطرنشان کرد: در این میان شرایط مقاومت اسلامی لبنان با مقاومت فلسطین به دلیل تجربه جنگی فراوانی که در جنگ های 2000 و 2006 و همچنین در جنگ سوریه علیه تروریسم در دهه اخیر به دست آورد، کاملاً متفاوت است. . مخصوصا اون قدرت وزوز برد موشکی حزب الله بسیار بالاست و بیش از 150 هزار موشک دارد که اکثر آنها سنگین و نقطه زن هستند. علاوه بر این، خطوط کمک به حزب الله باز است.

بر اساس این یادداشت، مقاومت لبنان نیز پایگاه مردمی قوی و واحدی دارد. همچنین وحدت ملی لبنانی ها در مقابله با دشمن صهیونیستی به اوج خود رسیده است و شایعات گمراه کننده و حملات علیه مقاومت بر این وحدت تاثیری نداشته است. همچنین شاهد بودیم که پیامک‌های تهدیدآمیز ارتش رژیم اشغالگر و درخواست لبنانی‌ها مبنی بر ترک خانه‌های خود با قدرت و ثبات مردم لبنان مواجه شد و همچنان حول محور مقاومت می‌چرخد.

عبدالباری عطوان وی تاکید کرد: زمانی که یکی از تحلیلگران صهیونیست پیش بینی کرد در جنگ تمام عیار با حزب الله، همیشه آویو مثل شهر سودیروبزرگترین شهرک اطراف غزه مورد اصابت موشک قرار خواهد گرفت، او کاملاً درست می گفت. با این تفاوت که موشک های حزب الله در مقایسه با موشک های مقاومت فلسطین بسیار قدرتمندتر و دقیق تر و قدرت تخریب آن ها بسیار بیشتر است.

در پایان این مقاله آمده است: نتانیاهو که در وعده خود مبنی بر شکست مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرای صهیونیست غزه با زور نظامی ناکام ماند، بار دیگر وعده بازگشت شهرک را داد. دستیاران صهیونیست ها شمال فلسطین را اشغال کرده اند که این بار باز هم شکست خواهند خورد و در باتلاق خونین لبنان غرق خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.