افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

سقوط بی سابقه بازار سهام چین در چهار سال گذشته

  • کد خبر : 391003
سقوط بی سابقه بازار سهام چین در چهار سال گذشته

بر اساس گزارش بازار بلومبرگ، شاخص سهام شانگهای و شنژن (CSI 300) روز گذشته (سه شنبه) 7.1 درصد از پیشرفت خود را که پس از بازگشایی بازارهای داخلی پس از “هفته طلایی” به دست آورده بود، از دست داد. تعطیلات . اگرچه پس از اعلام نشست سیاست مالی چین توسط وزارت دارایی چین، شاخص تا […]

بر اساس گزارش بازار بلومبرگ، شاخص سهام شانگهای و شنژن (CSI 300) روز گذشته (سه شنبه) 7.1 درصد از پیشرفت خود را که پس از بازگشایی بازارهای داخلی پس از “هفته طلایی” به دست آورده بود، از دست داد. تعطیلات . اگرچه پس از اعلام نشست سیاست مالی چین توسط وزارت دارایی چین، شاخص تا حدودی کاهش یافت، اما فشار فروش دوباره افزایش یافت و باعث شد که شاخص اولین ضرر خود را در 11 روز اخیر تجربه کند. علاوه بر این، شاخص سهام چین در هنگ کنگ پس از افت بیش از 10 درصدی در روز سه شنبه، کاهش بیشتری را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، افت امروز شاخص CSI 300 بزرگترین افت یک روزه از زمستان 2020 تلقی می‌شود. اگرچه در هفته‌های اخیر به دنبال اعلام مجموعه‌ای از سیاست‌های حمایتی از اقتصاد، سهام 11 درصد رشد داشته است، اما شور و شوق ناشی از این جهش در سهام پس از کاهش سیاست های محرک. زیرا در جلسه کلیدی دیروز ابتکار مهمی ارائه نشد. در حالی که بیشتر استراتژیست ها و مدیران صندوق معتقدند پکن باید با بودجه واقعی از تعهدات خود حمایت کند، دیگران هشدار می دهند که رشد سریع بازار بسیار زیاد است و احتمال سقوط مجدد آن وجود دارد.

از این نظر، یی وانگ، رئیس سرمایه گذاری در شرکت مالی CSOP، تاکید کرد که “بازار بین انتظار برای اقدامات محرک بیشتر و واقعیت اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، و سرمایه گذاران می خواهند تاثیر فوری این سیاست ها را بر بهبود سود شرکت ها ببینند. داده های کلان اقتصادی از جمله تورم، اشتغال یا بدهی دولت محلی. اما بین این انتظارات و واقعیت اقتصادی فاصله وجود دارد.»

در جلسه ای که قرار است ساعت 10 صبح روز شنبه به وقت پکن آغاز شود، لان فوان، وزیر دارایی چین، اقداماتی را برای تقویت سیاست مالی برای حمایت از رشد اقتصادی ارائه خواهد کرد و از خبرنگاران سؤال می کند.

سرمایه گذاران امیدوارند کمک های مالی بیشتر شود تا از رکود اقتصادی جلوگیری کنند که می تواند دستیابی به هدف رشد حدود پنج درصدی چین تا سال 2024 را تهدید کند. بانک ها از جمله مورگان استنلی و HSBC هلند، انتظار دارند حدود 2 تریلیون یوان (283 میلیارد دلار) برسد در بسته های نجات، در حالی که سیتی گروپ این رقم را 3 تریلیون یوان (423 میلیون دلار) می داند.

حجم بدهی نهایی در بورس های شانگهای و شنژن دیروز به 1.54 تریلیون یوان (218 میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی 9 اکتبر (30 سپتامبر) 7.4 درصد افزایش داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.