افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

سقف برداشت از حساب بانکی افزایش یافت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 236500
سقف برداشت از حساب بانکی افزایش یافت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، با استناد به ماده (۱۷) آخرین ویرایش «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی» اشخاص حقیقی مصوب ۱۳۵۵ شورای پول و اعتبار مورخ 27/12/1301) هیئت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ 27/12/1402 آستانه های مقرر در دستورالعمل مذکور را به شرح زیر به روز کرد: سقف کل تراکنش های […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، با استناد به ماده (۱۷) آخرین ویرایش «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی» اشخاص حقیقی مصوب ۱۳۵۵ شورای پول و اعتبار مورخ 27/12/1301) هیئت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ 27/12/1402 آستانه های مقرر در دستورالعمل مذکور را به شرح زیر به روز کرد:

سقف کل تراکنش های خرید کارت برای هر مشتری واقعی در کل شبکه بانکی از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش می یابد. همچنین هر مشتری واقعی می‌تواند روزانه دو میلیارد ریال از حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه پیش از این یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر این اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب خود هستند، مجاز به برداشت حضوری تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب خود از طریق شعب بانکی و برداشت بیش از چهار میلیارد ریال تنها در شخص از طریق شعب بانک و با ارائه مدارک مثبته.

بانک ها و مؤسسات اعتباری کشور موظفند سایر ضوابط و الزامات مربوطه از جمله قوانین مبارزه با پولشویی را رعایت کرده و از اجرای صحیح کلیه قوانین توسط شعب بانک ها اطمینان حاصل کنند.

شایان ذکر است کلیه آستانه های مذکور پس از انجام اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور تا پایان فروردین ماه سال 1403 اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.