افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

سفیر روسیه: قطر در تلاش است تا از تشدید جنگ در منطقه جلوگیری کند

  • کد خبر : 199064
سفیر روسیه: قطر در تلاش است تا از تشدید جنگ در منطقه جلوگیری کند

سفیر روسیه در قطر گفت: دوحه در تلاش است با توجه به تاثیرات جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بر بازار داخلی و صنعت گاز طبیعی مایع، از تشدید این جنگ جلوگیری کند. به گزارش ایسنا، دیمیتری دوگادکین، سفیر روسیه در دوحه در گفت‌وگویی گفت: قطر درک می‌کند که تشدید جنگ در نوار غزه هزینه‌های ارسال […]

سفیر روسیه در قطر گفت: دوحه در تلاش است با توجه به تاثیرات جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بر بازار داخلی و صنعت گاز طبیعی مایع، از تشدید این جنگ جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری دوگادکین، سفیر روسیه در دوحه در گفت‌وگویی گفت: قطر درک می‌کند که تشدید جنگ در نوار غزه هزینه‌های ارسال گاز طبیعی مایع و محصولات وارداتی به بازار داخلی را افزایش می‌دهد و بنابراین، تلاش برای جلوگیری از این امر در حال انجام است.

این دیپلمات روس در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: قطر به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان گاز طبیعی مایع به بازار جهانی، تمایل زیادی به برقراری امنیت در منطقه به ویژه امنیت زنجیره تامین جهانی دارد. عرضه در دریای سرخ، سواحل یمن، تنگه باب المندب و خلیج عدن.

دوگادکین خاطرنشان کرد: دوحه درک می‌کند که تشدید بیشتر جنگ در غزه و چشم‌انداز دخالت کشورهای جدید و بازیگران غیردولتی در آن وضعیت، شرایط و هزینه تحویل گاز مایع قطر به مصرف‌کنندگان نهایی را پیچیده‌تر خواهد کرد. اروپا که سهم تقریباً 15 درصدی در صادرات گاز مایع این کشور دارد افزایش خواهد یافت. در نتیجه این وضعیت قیمت اقلام وارداتی در بازار داخلی نیز افزایش می یابد.

در عین حال وزیر خارجه قطر یکی از شرکت کنندگان در نشست وزیران ریاض درباره جنگ غزه بود که بعدازظهر پنجشنبه برگزار شد. این نشست با حضور وزرای امور خارجه قطر، مصر، اردن، امارات و عربستان سعودی و حسین آل شیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و وزیر عمران برگزار شد. امور فلسطین به گزارش المیادین، شرکت کنندگان در نشست ریاض بر لزوم پایان فوری جنگ غزه و برقراری آتش بس تاکید کردند.

آنها بر حمایت خود از آژانس پناهندگان فلسطینی (UNRWA) تاکید کردند و از حامیان مالی خود خواستند تا نقش خود را در حمایت از ماموریت های بشردوستانه ایفا کنند.

این وزرا بر اهمیت اتخاذ تدابیر برای اجرای راهکار تشکیل دو دولت تاکید کردند.

آنها تاکید کردند که نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از خاک فلسطین است و کاملا مخالف عملیات آوارگی اجباری فلسطینی ها هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.