افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

سفر پاییزی به درفک گیلان / دریایی از ابرها و مناظر بی نظیر را از دست ندهید

  • کد خبر : 410396
سفر پاییزی به درفک گیلان / دریایی از ابرها و مناظر بی نظیر را از دست ندهید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اگر اهل طبیعت گردی باشید، سفر می کنید و زیباترین مناطق را پیدا می کنید و برای سفر به آن ها برنامه ریزی می کنید. وقتی احساسات خوب و انرژی بالای طبیعت را تجربه کردید، مشتاق می شوید که در آغوش امن آن باشید و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اگر اهل طبیعت گردی باشید، سفر می کنید و زیباترین مناطق را پیدا می کنید و برای سفر به آن ها برنامه ریزی می کنید. وقتی احساسات خوب و انرژی بالای طبیعت را تجربه کردید، مشتاق می شوید که در آغوش امن آن باشید و سفر بخشی از زندگی شما شود…

قله درفک گیلان یکی از این مناطق جذاب برای دوستداران طبیعت است! برای رفتن به درفک لازم نیست کوهنورد باشید، پیاده روی در مسیر این قله لذتی بی نهایت دارد و هر لحظه از دیدن مناظر فوق العاده به وجد خواهید آمد! در این مقاله در مورد قله درفک گیلان و جاذبه های بی شمار آن صحبت خواهیم کرد تا اگر هنوز این منطقه را ندیده اید، بتوانید یک سفر پاییزی جذاب به آن برنامه ریزی کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

درفک به چه معناست؟

روایتی وجود دارد که درفک در اصل دالفک بوده که در گویش محلی به معنای عقاب و فک به معنای آشیانه است. بر اساس نقل دیگری کلمه درفک از نام طایفه دربک گرفته شده است که قبیله ای از اقوام است که در سواحل دریای خزر زندگی می کردند و طبق آخرین نقل قول درفک به معنای سرزمین مه و خورشید است.

دورفک-6

قله درفک کجاست؟

قله درفک در شمال ایران و استان گیلان قرار دارد. این قله در روستای دشتاویل و در 27 کیلومتری شمال شرقی شهرستان رودبار قرار دارد.

جاذبه های قله درفک

همانطور که گفتیم نواحی اطراف قله درفک و مسیر رسیدن به این قله از نظر طبیعی بسیار جذاب است و قدم زدن در مسیرهایی که گاهی کم درخت و گاهی پر درخت و سرسبز است گاهی ابرها را رها می کند. شما را به وجد می آورد و لحظه بعد آسمان صاف می شود. ممکن است، همه آنها پر از جذابیت هستند و شما را سرشار از لذت می کنند.

دورفک-5

غار یخی درفک

در قله درفک غار یخی به طول 100 متر وجود دارد که آب آشامیدنی مردم منطقه را تامین می کند و جالب است بدانید که این غار در تمام طول سال مملو از برف و یخ است.

دهانه درفک

یکی از جاذبه های قله درفک کاسه آتشفشانی آن است. این کاسه آتشفشانی در نزدیکی قله قرار دارد و به طول دو هزار متر و عرض 700 متر بزرگترین دهانه آتشفشانی ایران است. در داخل این دهانه آتشفشانی، آب باران و برف جمع می‌شود و حوض زیبایی ایجاد می‌کند، در برخی جاهای دیگر حوضچه‌های کوچک‌تری وجود دارد که دیدن آنها با هم جذاب است.

دورفک-4

قله درفک

مهمترین جاذبه این منطقه قله درفک است که همه ساله کوهنوردان و طبیعت دوستان زیادی را به سوی خود می کشاند. این قله در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد و زمانی یک کوه آتشفشانی بوده که اکنون منقرض شده است. وقتی به قله درفک می رسید در ضلع شمالی آن دیواری 500 متری را می بینید که دیدن آن ترسناک اما در عین حال هیجان انگیز است.

از بالای درفک می توان وسعت وسیعی از جنگل را دید که اغلب در زیر دریای ابرها و مه پنهان شده و فقط شاخه های بلند درختان از میان ابرها دیده می شود. چنین منظره و تصویر زیبایی شما را دعوت می کند تا ساعت ها بنشینید، تماشا کنید و لذت ببرید…

دورفک-8

مسیر دسترسی به قله درفک.

اگر قصد دارید از تهران به سمت درفک حرکت کنید، باید در امتداد اتوبان قزوین – رشت حرکت کنید تا بعد از رودبار به رستم آباد برسید. در اینجا باید به سمت راست تغییر مسیر دهید و پس از عبور از توتکابن و پل واقع در سپیدرود به سمت روستای شیرکوه حرکت کنید. از شیرکوه دسترسی فوری به جنگل های زیبای منطقه وجود دارد. در ادامه مسیر و پس از عبور از شیب تند به فضایی سرسبز بدون درخت می رسیم که کلبه ای چوبی در وسط آن قرار دارد. نام این منطقه لارنه است.

دورفک-1

دورفک-7

در مسیر از منطقه ای با درختان کم به نام مزرعه عبور می کنید و سپس به سیاه دره می رسید. در اینجا درختان سیب خرچنگ، ازگیل، خرمالو وحشی و درخت آلو وجود دارد. پس از مزرعه به چشمه گیرونی می رسید، جایی که کابین هایی وجود دارد که گزینه خوبی برای استراحت هستند. از جیرونی به بعد، منطقه کمتر جنگلی می شود و پس از عبور از گردنه عریض قلعه، به قله درفک می رسید.

بهترین زمان برای سفر به قله درفک

از آنجایی که قله درفک در ارتفاع بالایی قرار دارد، منطقه ای سردسیر و تابستانی به شمار می رود و در فصول گرم سال بهتر است از آن بازدید کنید. آب و هوای این منطقه در فصل تابستان بسیار مطبوع و معتدل است و پیاده روی در مسیرهای سرسبز و زیبای آن بسیار مطبوع است. اما اگر با سرما خوب هستید، بازدید از این منطقه در فصل پاییز و زمانی که طبیعت رنگارنگ است، بسیار جذاب و دلنشین است. اما لباس گرم را فراموش نکنید.

دورفک-3

دورفک-10

در سفر قله درفک بمانید

در سفر به قله درفک، رایج ترین راه اقامت، کمپینگ وحشیانه و چادر زدن است. در مسیر بالا، مکان های مناسبی برای برپایی چادر وجود دارد که البته باید به کمپ زدن به صورت گروهی و نزدیکی به افراد محلی نیز توجه کرد تا از خطر حمله حیوانات وحشی جلوگیری شود.

گزینه بعدی اقامت در اقامتگاه های محلی و خانه های محلی هایی است که خانه های خود را به گردشگران اجاره می دهند. این اتاق ها فضای سنتی و جذابی دارند و اقامت شما در آن ها برایتان خاطره انگیز خواهد بود.

دورفک-2

اگر به طبیعت و سفر علاقه دارید، در اینجا مقاله ای وجود دارد که از آن خوشتان می آید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.