افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

سفر وزیر بازرگانی مصر به ترکیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 41106
سفر وزیر بازرگانی مصر به ترکیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت تجارت و صنعت مصر از سفر احمد سمیر، وزیر تجارت و صنعت مصر به ترکیه خبر داد. این نخستین سفر یک وزیر مصری به آنکارا از ۱۰ سال گذشته تاکنون است. براساس بیانیه وزارت تجارت و صنعت مصر، سفر احمد سمیر ۳۱ ژوئیه آغاز شده و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت تجارت و صنعت مصر از سفر احمد سمیر، وزیر تجارت و صنعت مصر به ترکیه خبر داد. این نخستین سفر یک وزیر مصری به آنکارا از ۱۰ سال گذشته تاکنون است.

براساس بیانیه وزارت تجارت و صنعت مصر، سفر احمد سمیر ۳۱ ژوئیه آغاز شده و تا ۳ اوت ادامه خواهد داشت. هدف از این سفر تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور در زمینه های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری است.

وزیر تجارت و صنعت مصر در این سفر با وزرای تجارت و صنعت و فناوری ترکیه برای ارتقای سطح همکاری بین دو کشور رایزنی و درباره افزایش تبادل تجاری و پروژه های صنعتی مشترک بین مصر و ترکیه گفتگو خواهد کرد.

احمد سمیر از شماری از شرکت های ترکیه ای متخصص در زمینه تولید لوازم منزل، پارچه، فرش، انرژی، صنایع سنگین و مهندسی نیز بازدید خواهد کرد. وزیر تجارت و صنعت مصر در نشستی برای بررسی امکان گسترش چارچوب همکاری مشترک بین دو کشور نیز شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ترکیه و مصر سطح روابط خود را به بالاترین سطح ارتقا دادند و سفرای خودشان را برای استقرار در آنکارا و قاهره اعلام کردند. ترکیه «صالح موتلو» را به عنوان سفیر خود برای مصر اعلام کرده و مصر هم «عمر الهمامی» را برای سفارت قاهره در آنکارا برگزیده است. بیست و هفتم خرداد ماه بود که در خبرها آمده بود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، سال گذشته در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=41106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.