افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

سفر رئیس جمهور ایران به الجزایر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 217252
سفر رئیس جمهور ایران به الجزایر – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای تقویت همکاری های کشورمان با سازمان های و اتحادیه های منطقه ای و بین المللی و همچنین گسترش روابط با کشورهای مسلمان و متحد، صبح شنبه بر روی هیئت مدیره مقامات ارشد اقتصادی و سیاسی به دعوت رسمی عبدالمجید تبونرئیس جمهور الجزایر به الجزیره پایتخت […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای تقویت همکاری های کشورمان با سازمان های و اتحادیه های منطقه ای و بین المللی و همچنین گسترش روابط با کشورهای مسلمان و متحد، صبح شنبه بر روی هیئت مدیره مقامات ارشد اقتصادی و سیاسی به دعوت رسمی عبدالمجید تبونرئیس جمهور الجزایر به الجزیره پایتخت این کشور می رود.

سفر رسمی رئیس جمهور چهارمین سفر رؤسای جمهور جمهوری اسلامی ایران به الجزایر است که با فاصله ای حدود 14 سال از سفر رئیس دولت دهم در سال 1388 انجام می شود.

رئیس جمهور در اولین روز این سفر در هفتمین نشست «مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز» و در حاشیه این نشست با حضور سایرین شرکت و سخنرانی خواهد کرد. سرها و مقامات عالی رتبه شرکت کننده نیز دیدار و مشورت خواهند کرد.

روز یکشنبه رئیس جمهور رسماً توسط آقای عبدالمجید منصوب شد. تبونوی در کاخ ریاست جمهوری الجزایر پذیرایی خواهد شد. دیدار و گفتگو با همتای الجزایری خود و برگزاری نشست مشترک تخته ها رتبه بالای دو کشور و امضای چندین سند همکاری مشترک از برنامه های دومین روز سفر دکتر رئیسی است.

جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر در شمال آفریقا و سواحل جنوبی دریای مدیترانه واقع شده است و مساحتی معادل 2381741 کیلومتر مربع دارد. با توجه آخرین آمار رسمی 41 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد. الجزایر بزرگترین کشور آفریقا و بزرگترین کشور عربی از نظر مساحت است. گفتنی است هر دو سال یکبار نشست سران کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز برگزار می شود. یک بار انجام خواهد شد.

دوحه (قطر) در سال 2011، مسکو (فدراسیون روسیه) در سال 2013، تهران (جمهوری اسلامی ایران) در سال 2015، سانتا کروز (بولیوی) در سال 2017، مالابو (گینه استوایی) در سال 2019، دوحه (قطر) در سال 2022 به ترتیب میزبان 6 نشست اخیر بوده اند و هشتمین اجلاس سران این سازمان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. همچنین ایران برای دو دوره دبیرکلی این مجمع بوده است.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز در 23 دسامبر ۲۰۰۸ تاسیس و ایده اولیه ایجاد آن. از جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. با توجه بر اساس اطلاعات ارائه شده در پایگاه اطلاع رسانی هفتمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز، اعضای این مجمع 39 درصد از تولید گاز جهان، 69 درصد از ذخایر گاز جهان و 40 درصد از تجارت جهانی گاز طبیعی را در اختیار دارند.

جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از 338 هزار کیلومتر شبکه داخلی گازرسانی یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر قطعی گاز طبیعی در جهان است که یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه محسوب می شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیرساخت های موجود، ممکن است مطلوب ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب باشد. الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی و ونزوئلا اعضای اصلی و آنگولا، آذربایجان، عراق، مالزی، موریتانی، موزامبیک و پرو آنها اعضای ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.