افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

سعید صرافی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 217155
سعید صرافی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

حالت: تهران حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس شعار: مجلس خانه ملت است، فقط ملت صاحب این خانه است. ستاد بزرگ انتخابات خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ «کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش می کند تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای نمایندگان، گامی در تصمیم گیری درست مردم بردارد و […]

  • حالت: تهران
  • حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • شعار: مجلس خانه ملت است، فقط ملت صاحب این خانه است.

ستاد بزرگ انتخابات خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ «کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش می کند تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای نمایندگان، گامی در تصمیم گیری درست مردم بردارد و با شور و شوق انتخابات را جشن بگیرد. دوازدهمین دوره شورای اسلامی.

سعید خالص وی یکی از نامزدهای نمایندگی دوازدهمین دوره شورای اسلامی از حوزه های انتخاباتی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است. در زیر خلاصه ای از وی و پاسخ های وی به سوالات مهر در بخش کشوری و استانی آورده شده است:

رزومه:

در زمینه تولید، اشتغال و ساخت مسکن برای اقشار مختلف تجربیات ارزنده زیادی دارم و سابقه خوبی در زمینه حقوق مالکیت و زمین دارم. می توان میدانم من برنامه های خوبی برای حل مشکلات مسکن و کارمند و کارگر دارم، برنامه کاربردی برای گردشگران و سرگرمی های پرطرفدار دارم.

* به نظر شما مهمترین آسیب عملکردی شورای اسلامی چیست؟

نداشتن تجربه کافی و دوری از مردم. وابستگی به گروه ها و افراد خاص

* مجلس کارکرد نظارتی را تقویت می کند و مجاز چه اقداماتی باید انجام دهم؟

ارتقای مرکز پژوهش های مجلس و تبدیل آن به تشکل مردمی، حضور در بین مردم و آشنایی با مشکلات کاربردی نیروی انتظامی در ادارات، مشاوره با کارکنان و مراجعین عمومی دفاتر، بررسی مستمر عملکرد سازمان ها و ادارات.

* چرا نمایندگان نباید اسیر تجمل گرایی شوند و چه تدابیری برای جلوگیری از این آسیب لازم است؟

پرهیز از رنج فقرای جامعه و درک نکردن مشکلات آنان. نسبتا نظارت بر امور مردم.

*همکاری و همکاری مجلس با سایر قوا و نهادها چه تأثیری در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین جلوه این همکاری چیست؟

قدرت ها مانند پارچه و مصالح یک جامعه هستند. در صورت وجود مشکل در هر یک از آنها، سیستم از حرکت می ایستد و آسیب می بیند. آنها باید در راس همکاری باشند البته در چارچوب قانون و در حدود وظایف و بدون دخالت در امور متقابل.

*مسئولیت در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این اهمیت غفلت کنند چه پیامدهای منفی ایجاد می شود؟

ناکارآمدی نماینده و عدم پاسخگویی موجب ضعف مجلس و تضییع حقوق ملت و تضعیف قدرت مجلس در مقابل قوه مجریه و مقننه می شود.

* اجتماعی بودن باید یکی از ویژگی های مهم هر نماینده باشد. چگونه یک نماینده می تواند این ویژگی را انجام دهد؟ ببخش بدون افتادن به ورطه مردمی شدن و شعارهای غیرواقعی؟

آگاهی از قوانین و رسیدگی به خواسته های مردم در چارچوب قوانین و اظهار نظر و مشکلات حقوقی. خدایا بهترین راه حل، نظارت بر ماموران نیروی انتظامی و عیب یابی ادارات و سازمان ها برای تقویت آنها و حل مسائل اداری است.

* طبق قانون اساسی یک نماینده مسئول همه مردم ایران است. برای تحقق این اصل مهم و پرهیز از تفرقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

مشارکت و تحقیق در مورد کلیه مشکلات عمومی جامعه و شرکت در جلسات و مشارکت در تصمیم گیری کلیه طرح ها و لوایح ارائه شده.

  • سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه آموزش، ورزش، فضای سبز و … مواجه است. در بیشتر مناطق، به ویژه در پردیس ها، چه اقدامات عاجل برای حل این مشکل باید انجام شود؟

چند راه حل وجود دارد: 1- تکلیف با چهره ملی در قالب طرح کلی 2- تخصیص درصدی از درآمدهای مالیاتی منطقه و صنعت به موضوعات فوق 3- تشویق حضور خیرین 4- امتیاز دادن به سازندگان و سرمایه گذاران منطقه برای مشارکت در موارد فوق. پروژه ها

* آلودگی هوا و فرسودگی وسایل نقلیه عمومی یکی از مشکلات رایج استان تهران است، برای حل این دو مشکل چه برنامه ای دارید؟

آلودگی راه حل علمی دارد که با افزایش کیفیت بنزین و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی و مشارکت بخش خصوصی در حمل و نقل می توان به آن دست یافت. عمومی با مشوق های خاص (مانند واردات خودروهای تمیز با محدودیت کمتر هزینه) و همچنین استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در نما ساختمان ها و سقف و پرهیز از تردد خودروهای معیوب و سایر راهکارهای مشابه تا حدودی مشکل را حل کرد

* حاشیه نشینی و ظرفیت بالای مهاجرت تهران یکی از معضلاتی است که همواره این استان و به ویژه شهر تهران را نگران کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می شود؟

تخصیص بودجه تولید و صنعت به سایر مناطق و شهرهای کمتر توسعه یافته و اعطای امتیاز. متایاتی و وام و بخشش و زمین مناسب به تولیدکنندگان بزرگ در سایر شهرها و پراکندگی ثروت و ایجاد اشتغال و کار کافی. ب آه تو مهاجران و دوره معکوس.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.