افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

سعدالله محمدی – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 216130
سعدالله محمدی – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

حالت: کرمانشاه حوزه انتخابیه: کرمانشاه شعار انتخاباتی: سرباز سرافراز کرمانشاه/استان; خادم ملت ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری انتخابات پرشور بردارد. سعدالله […]

  • حالت: کرمانشاه
  • حوزه انتخابیه: کرمانشاه
  • شعار انتخاباتی: سرباز سرافراز کرمانشاه/استان; خادم ملت

ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری انتخابات پرشور بردارد.

سعدالله محمدی وی یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی است که در زیر می توانید خاطرات کوتاهی از وی و پاسخ های وی به سوالات مهر در دو بخش سراسری و استانی را بخوانید:

مسئول بازنشسته حراست، اداری و پشتیبانی تیپ نبی اکرم(ص) کرمانشاه، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فرمانده ناحیه نهم مقاومت بسیج دانشگاه های استان کرمانشاه، فرمانده بسیج آبفای استان کرمانشاه ، مناطق مقاومت برق و نفت غرب کشور، مدیر و مشاور اجرایی شرکت دانش بنیان تهران، معاون حراست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاون بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمانشاه.

* به نظر شما مهمترین آسیب عملکردی شورای اسلامی چیست؟

به نظر من مهم ترین آسیب کارکردی مجلس دور شدن از دو وظیفه اصلی آن یعنی قانون گذاری موثر و نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد دولت است.

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و قانونگذاری خود چه اقداماتی باید انجام دهد؟

مجلس برای تقویت نقش تقنینی و نظارتی خود باید بر مولفه های اصلی وظایف خود بر اساس سیاست های کلی نظام تمرکز کند و نمایندگان مجلس به جای ورود و دخالت در روند اجرایی نهادهای دولتی، وظایف نظارتی خود را تقویت کنند. نقش در نحوه اجرای قوانین در نهادهای دولتی

* چرا نمایندگان نباید اسیر تجمل گرایی شوند و چه تدابیری برای جلوگیری از این آسیب لازم است؟

نمایندگان مجلس با چشم به راه ساده زیستی ولی فقیه باید سادگی و پرهیز از هر گونه تجمل گرایی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند و با شفاف سازی شرایط معیشتی خود را به عنوان الگو شناخته شوند. کارگزار اسلامی محبوب مردم.

*همکاری و همکاری مجلس با سایر قوا و نهادها چه تأثیری در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین جلوه این همکاری چیست؟

توسعه همه جانبه و پایدار کشور بدون شک در گرو همکاری، همسویی و هم افزایی قوای سه گانه کشور در زیر چتر سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، الزامات مقام معظم رهبری است. ولایت و محبوبیت قوای سه گانه و مهمترین جلوه این همکاری، تحقق اصل عدالت اجتماعی در جامعه و پیشرفت و رشد نظام مقدس اسلامی در عرصه بین المللی است.

*مسئولیت در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این اهمیت غفلت کنند چه پیامدهای منفی ایجاد می شود؟

یقیناً نماینده مردم به عنوان نماینده مردم زمانی به رسالت خود عمل کرده است که بتواند در درجه اول در برابر مردم و اصل عدالت اجتماعی و در نهایت با صداقت و شفافیت پاسخگوی مردم باشد، در غیر این صورت نماینده بدون عنوان به انجام رسانده است. ماموریت اصلی آن نسبت به مردم
* اجتماعی بودن باید یکی از ویژگی های مهم هر نماینده باشد. چگونه یک نماینده می تواند این ویژگی را بدون گرفتار شدن در ورطه مردمی سازی و شعارهای غیرواقعی انجام دهد؟
نماینده باید از بطن و متن مردم و برای مردم و در مسیر پیشرفت همه جانبه آحاد جامعه و تحقق اصل عدالت اجتماعی با در نظر گرفتن واقعیت های موجود و پرهیز از هر گونه وعده عملی نشدنی باشد. شعاری است و عملیاتی نیست.

* طبق قانون اساسی یک نماینده مسئول همه مردم ایران است. برای تحقق این اصل مهم و پرهیز از تفرقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نماینده باید در سطح ملی فکر کند و در سطح منطقه عمل کند.
  • سوالات استانی:

*استان کرمانشاه معمولا بین استان های اول تا سوم بیکاری کشور قرار دارد. برای حل معضل بیکاری در این استان در چه زمینه هایی سرمایه گذاری می شود؟

حل معضل بیکاری در استان کرمانشاه با در نظر گرفتن همه ابعاد ظرفیت ها و ظرفیت های اقلیمی استان و توجه به ظرفیت های زیرساختی و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان و توجه به منابع عظیم امکان پذیر است. . نیروی انسانی جوان و متخصص

* در بین 6 بازارچه مرزی استان کرمانشاه تنها نیمی فعال هستند. برنامه شما برای توسعه و افزایش ظرفیت این بازارچه ها چیست؟

تقویت بازارچه های مرزی موجب تقویت و غنای اقتصاد مرزنشینان و در واقع کل استان می شود که با تسهیل شرایط تجاری و امنیت سرمایه گذاری ها، توسعه، تقویت و افزایش بهره وری این بازارچه ها امکان پذیر است. ایجاد ساز و کار قانونی برای مبادله کالا در این بازارچه ها با همسایگان مرزی. .

*استان کرمانشاه حدود 400 هزار نفر حاشیه نشین دارد. از دیدگاه شما راهکارهای حل معضل حاشیه نشینی در این استان چیست؟

حل معضل حاشیه نشینی در استان با در نظر گرفتن دو بعد اصلی یعنی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در برنامه ریزی مدیریت شهری و روستایی امکان پذیر است. با برنامه ریزی صحیح اقتصادی و فرهنگی، حاشیه نشینان می توانند برای اسکان و کسب درآمد، جهت یابی و ساماندهی اقتصادی و فرهنگی با توجه به شرایط و با همکاری دستگاه اجرایی به شهرها و شهرستان های استان نقل مکان کنند.

سعدالله محمدی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.