افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

سریع ترین راه های سفر از مشهد به تهران

  • کد خبر : 190631
سریع ترین راه های سفر از مشهد به تهران

واقعیت این است که شهر مشهد یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است که به لطف حرم رضوی پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است. شهر تهران پایتخت ایران است و هر ساله به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، آموزشی و هزار و یک دلیل دیگر پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از مشهد است. سفر سریع […]

واقعیت این است که شهر مشهد یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است که به لطف حرم رضوی پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است. شهر تهران پایتخت ایران است و هر ساله به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، آموزشی و هزار و یک دلیل دیگر پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از مشهد است.

سفر سریع از مشهد به تهران

البته آماده باش بلیط هواپیما مشهد به تهران یکی از راه هایی است که می تواند شما را به راحتی و به سرعت از مشهد به تهران منتقل کند. اما این تنها راه سفر بین این دو شهر نیست. واقعیت این است که وسایل ارتباطی مختلفی مانند هواپیما، اتوبوس، قطار و وسایل نقلیه شخصی یا ماشین وجود دارد که شما را بین این دو شهر جابه جا می کنند و از مبدا به مقصد می رسانند. در ضمن همانطور که گفتیم فاصله تهران تا مشهد کم است و بیشتر افراد ترجیح می دهند برای این جابه جایی از هواپیما استفاده کنند. اما اگر وسیله نقلیه خود را با دقت انتخاب کنید، انتخاب قطار و اتوبوس نیز می تواند انتخاب خوبی باشد. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم سریع ترین راه برای رسیدن از مشهد به تهران را به شما بگوییم.

فاصله تهران تا مشهد و بالعکس

مسیرهای دسترسی متفاوتی از تهران به مشهد وجود دارد. آنچه باید به آن اشاره کنیم این است که بزرگراه تهران – مشهد و مشهد – تهران بزرگراهی با کیفیت، قابل قبول و با ایمنی لازم است. علاوه بر این، خطوط ریلی و مسیر ریلی تهران- مشهد با توجه به تنوع قطارهای در نظر گرفته شده می تواند مسافران و گردشگران را به سرعت و ایمن جابه جا کند.

علاوه بر این، مشهد نیز مانند تهران دارای یک فرودگاه بین المللی مناسب برای تمامی خطوط هوایی داخلی و خارجی است. فاصله دقیق تهران تا مشهد 898 کیلومتر است. برخی منابع دیگر این فاصله را 900 کیلومتر عنوان کرده اند. در هر صورت پیمودن این مسافت زمان های مختلفی را می طلبد و همه اینها بستگی به وسیله نقلیه ای دارد که برای سفر مشهد به تهران یا تهران به مشهد انتخاب می کنید. سپس هر یک از وسایل نقلیه را با هم بررسی می کنیم و زمان لازم برای طی این مسافت را با شما در میان می گذاریم.

  • سفر مشهد به تهران با هواپیما

سریع ترین راه های سفر از مشهد به تهران

اولین وسیله ای که اساساً سریع ترین راه برای رسیدن از مشهد به تهران است، هواپیما است. اگر مشکل مالی ندارید، توصیه می کنیم سعی کنید از مشهد به تهران یا از تهران به مشهد با هواپیما سفر کنید. یعنی خودرویی را پیدا نمی کنید که در کمتر از 8 ساعت شما را از مشهد به تهران برساند. پرواز مشهد-تهران یا تهران-مشهد با فاصله زمانی 1 ساعت و 30 دقیقه تا 2 ساعت شما را به مقصد می رساند.

فاصله تهران تا مشهد از طریق هوایی 730 کیلومتر است. البته سفر با هواپیما ممکن است کمی گران باشد. اما اگر عاقلانه عمل کنید به راحتی می توانید بلیط ارزانی برای سفر مشهد به تهران تهیه کنید.

  • سفر از مشهد به تهران با قطار

دومین وسیله نقلیه ای که قصد داریم برای سفر شما از مشهد به تهران معرفی کنیم قطار است. دو نوع قطار بین مشهد و تهران و بالعکس وجود دارد. قطارهای معمولی و قطارهای سریع السیر. قطارهای معمولی مسافت بین این دو شهر را در 10-11 ساعت طی می کنند. همچنین بین مشهد و تهران 4 ایستگاه نیشابور، نقاب، شاهرود و سمنان وجود دارد که اگر قطار سریع السیر خود را انتخاب کنید، مجبور به توقف در این ایستگاه ها نخواهید بود.

در ضمن اگر قطاری که انتخاب کرده اید سریع باشد در کمترین زمان ممکن یعنی 8 ساعت شما را از مشهد به تهران می رساند.

  • از مشهد به تهران با اتوبوس سفر کنید

سفر مشهد به تهران با اتوبوس نیز تجربه جالبی است. اتوبوس یکی از وسایل حمل و نقل جاده ای است که پیروان خود را دارد و در طول روز خطوط مواصلاتی کشور را در استان ها و شهرستان ها به هم متصل می کند. اگر مسیر مشهد به تهران را با اتوبوس انتخاب کنید، این مسافت را در 9 ساعت بدون توقف طی خواهید کرد. اما با شمارش استراحت و توقف، 11 ساعت در اتوبوس هستید.

  • سفر مشهد به تهران با ماشین شخصی

آخرین پیشنهاد ما برای سفر بین این دو شهر استفاده از خودروی شخصی است. بد نیست بدانید مسافت پیش روی شما 890 کیلومتر است. یعنی باید 890 کیلومتر رانندگی کنید. البته در طول مسیر چندین ایستگاه و استراحتگاه نیز وجود دارد که با احتساب توقف در این مکان ها، 10-12 ساعت طول خواهد کشید. برخی افراد ترجیح می دهند مستقیم از مشهد به تهران سفر کنند. اما برخی دیگر دوست دارند در طول مسیر از شهرها، شهرک ها و روستاها عبور کنند و از زیبایی ها و جاذبه های این مناطق دیدن کنند.

سفری ایمن و سریع از مشهد به تهران

در این مقاله به شما می گوییم که کدام وسیله نقلیه سریع ترین، آسان ترین و مطمئن ترین راه برای سفر بین مشهد و تهران است. با این حال، اگر تصمیم دارید از وسیله نقلیه دیگری به جز خودروی شخصی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم بسته اسنپ تریپ را انتخاب کنید. رزرو بلیط اتوبوس و هواپیما کار سختی نیست. اما از آنجایی که مسیر تهران به مشهد همیشه شلوغ و پر ترافیک است، ممکن است برای تهیه بلیط در این مسیر دچار مشکل شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.