افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
13

سریعتر حرکت کنید، بیشتر زندگی کنید؟ کمی تلاش بیشتر راه طولانی را طی می کند

  • کد خبر : 1155
سریعتر حرکت کنید، بیشتر زندگی کنید؟  کمی تلاش بیشتر راه طولانی را طی می کند

نوشته شده توسط لو شولر 30 نوامبر 2022 – اگر یک پیام بهداشت عمومی وجود داشته باشد که آمریکایی ها با صدای بلند و واضح شنیده اند، این پیام است: بیشتر حرکت کن قدم های بیشتری بردارید. بر اساس آخرین دستورالعمل ها، زمان بیشتری را به فعالیت بدنی اختصاص دهید – حداقل 150 دقیقه در […]


30 نوامبر 2022 – اگر یک پیام بهداشت عمومی وجود داشته باشد که آمریکایی ها با صدای بلند و واضح شنیده اند، این پیام است:

بیشتر حرکت کن

قدم های بیشتری بردارید.

بر اساس آخرین دستورالعمل ها، زمان بیشتری را به فعالیت بدنی اختصاص دهید – حداقل 150 دقیقه در هفته.

اما شنیدن پیام به این معنی نیست که به آن عمل می کنیم. عظیم 25 درصد آمریکایی ها دریافت نکنید هر بر اساس نظرسنجی CDC، فعالیت بدنی فراتر از آنچه در شغل خود انجام می دهند.

یک مطالعه جدید رویکرد متفاوتی را پیشنهاد می‌کند: شما مجبور نیستید بیشتر از این کار کنید. فقط کاری را که در حال حاضر انجام می دهید انجام دهید، اما با کمی تلاش بیشتر.

این مطالعه بر اساس شواهد رو به رشدی استوار است که نشان می‌دهد شدت ورزش به اندازه مقدار آن اهمیت دارد. بنابراین، چیزی به سادگی تبدیل یک پیاده روی آرام به پیاده روی سریع می تواند به مرور زمان منجر به کاهش قابل توجهی در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شود. هیچ حرکت، گام یا دقیقه اضافی مورد نیاز نیست.

گام به گام

محققان دانشگاه کمبریج و دانشگاه لستر در انگلیس داده های 88000 بزرگسال میانسال را که به مدت 7 روز از دستگاه ردیابی فعالیت استفاده می کردند، بررسی کردند.

دستگاه‌ها هم میزان کل فعالیت‌هایی را که انجام می‌دادند و هم میزان کل فعالیت‌ها را ردیابی می‌کردند شدت از آن حرکت – یعنی با چه سرعتی راه می رفتند یا چقدر به خود فشار می آوردند.

محققان سپس مصرف انرژی فعالیت بدنی آن‌ها (تعداد کالری‌هایی را که هنگام بلند شدن و حرکت می‌سوزانند) و درصدی که از فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید حاصل می‌شود را محاسبه کردند.

تفاوت در چیست؟

  • فعالیت بدنی یعنی هر حرکتی که در طول روز انجام می دهید. بیشتر کارهای دنیوی مانند خرید، راه رفتن به صندوق پست، بازی با سگ یا آشپزی است.
  • با شدت متوسط فعالیت بدنی شامل کارهایی است که با سرعت بیشتری انجام می دهید. شاید برای ورزش پیاده روی می کنید، کارهای حیاط خانه یا کارهای خانه را انجام می دهید، یا شاید دیر می دوید و فقط سعی می کنید سریعتر به جایی برسید. کمی سخت‌تر نفس می‌کشید و احتمالاً عرق می‌کنید.
  • شدید-شدت فعالیت بدنی معمولاً یک جلسه ورزشی است – دویدن، پیاده روی شدید، تمرین سخت در باشگاه. همچنین می تواند یک کار طاقت فرسا مانند پارو کردن برف باشد که احساس می کند مثل یک تمرین مطمئناً سخت‌تر نفس می‌کشید و احتمالاً حتی در اواسط زمستان عرق می‌کنید.

طی 6 تا 7 سال آینده، 4000 مورد جدید بیماری قلبی عروقی در بین افراد مورد مطالعه مشاهده شد.

افرادی که حداقل 20 درصد انرژی مصرف شده در فعالیت بدنی خود را از فعالیت‌های متوسط ​​تا شدید دریافت می‌کنند، در مقایسه با افرادی که فعالیت‌های بیشتر تلاششان حدود 10 درصد بود، به‌طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتری داشتند.

این حتی برای کسانی که کل فعالیت آنها نسبتاً کم بود نیز صادق بود. تا زمانی که فعالیت های با تلاش بیشتر به 20 درصد از کل آنها می رسید، 14 درصد کمتر احتمال داشت که به بیماری قلبی مبتلا شوند.

و برای کسانی که سطح فعالیت نسبتاً بالایی داشتند، اگر فعالیت های متوسط ​​و شدید آنها در حدود 10 درصد باقی بماند، سود اضافی کمی وجود دارد.

این یافته شگفت زده کرد پدی دمپسی، دکترا، یک دانشمند تحقیقات پزشکی در کمبریج و نویسنده اصلی این مطالعه. اما منطقی هم هست.

او می‌گوید: «افراد می‌توانند آمادگی قلبی تنفسی خود را با فعالیت‌های با شدت بالاتر به میزان بیشتری بهبود بخشند. “شدت بیشتر سیستم را تحت فشار قرار می دهد و منجر به سازگاری بیشتر می شود.”

نکته کلیدی این است که میزان اکسیژنی که قلب و ریه‌ها می‌توانند در حین ورزش برای ماهیچه‌های شما تأمین کنند، افزایش یابد، معیاری که به عنوان حداکثر VO2 شناخته می‌شود.

افزایش حداکثر VO2 بهترین راه برای کاهش خطر مرگ زودهنگام، به ویژه مرگ ناشی از بیماری قلبی است. به سادگی از پایین ترین رده شرطی به یک دسته بالاتر بروید خطر مرگ خود را کاهش دهید در هر سال به اندازه 60٪.

گام برداشتن

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که مزایای حرکت سریع‌تر را نشان می‌دهد.

راه رفتن سریعتر به طور طبیعی طول گام شما را افزایش می دهد که یکی دیگر از پیش بینی کننده های طول عمر و سلامت آینده است. یک مطالعه مروری که در سال 2021 منتشر شد دریافتند که افراد مسن‌تری که قدم‌های کوتاه‌تری برمی‌دارند، ۲۶ درصد بیشتر در معرض ناتوانی، ۳۴ درصد بیشتر احتمال دارد که یک رویداد نامطلوب بزرگ (مانند آسیب‌هایی که منجر به از دست دادن استقلال می‌شود) و ۶۹ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر این بیماری باشند. چندین سال آینده

کیفیت در مقابل کمیت

ما تاکنون بر کیفیت فعالیت بدنی شما تمرکز کرده‌ایم – سریع‌تر حرکت کنید، گام‌های بلندتری بردارید.

اما هنوز چیزهای زیادی برای گفتن در مورد کمیت حرکت وجود دارد.

دمپسی هشدار می دهد: «این اشتباه است که بگوییم حجم صدا مهم نیست.

مطالعه 2022 در مجله لانست دریافتند که خطر مرگ در یک دوره معین با هر افزایش در گام های روزانه کاهش می یابد. اثر محافظتی در حدود 6000 تا 8000 قدم در روز برای بزرگسالان 60 سال و بالاتر و در 8000 تا 10000 قدم برای افراد زیر 60 سال به اوج خود می رسد.

می‌گوید: «ارزش نسبی کیفیت و کمیت ورزش برای اهداف فرد بسیار خاص است Chhanda Dutta، PhD، رئیس بخش پیری بالینی در موسسه ملی پیری. “اگر عملکرد هدف است، کیفیت حداقل به اندازه کمیت مهم است.”

دمپسی موافق است که این مسابقه بین دو قفس نیست. هر قدمی که برمی دارید گامی در مسیر درست است.

او می‌گوید: «مردم می‌توانند رویکردی را انتخاب کنند یا به سمت آن گرایش پیدا کنند که برایشان بهترین است. «همچنین مفید است که به این فکر کنید که برخی از فعالیت‌های روزمره را می‌توان با شدت نقطه‌گذاری کرد،» که در صورت امکان می‌تواند به سادگی راه رفتن سریع‌تر باشد.

آنچه بیش از همه مهم است این است که شما انتخاب کنید چیزیدوتا می گوید. “با ورزش نکردن بیشتر باید ریسک کنید.”

نمایش منابع

منابع:

پدی دمپسی، دکترا، دانشمند تحقیقات پزشکی، دانشگاه کمبریج، بریتانیا.

Chhanda Dutta، دکترا، رئیس، شاخه پیری بالینی، موسسه ملی پیری.

مجله قلب اروپا: “حجم فعالیت بدنی، شدت و بروز بیماری قلبی عروقی.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.